به‌دلخواه خودم زندگی كرده ام : مهدی هاشمی معتقد است آماده بودن از لحاظ فكر ...


مهدی هاشمی معتقد است آماده بودن از لحاظ فكر ی و بدنی برای او در چنین سنی یكی از رموز موفقیتش است. زندگی آرام و بدون حاشیه و فعالیت‌های مستمر ورزشی او قطعا راز ماندگاری‌اش در تاریخ سینمای ایران است زندگی دلخواه خود را بسازید , زندگی دلخواه خود را بسازید“ , من کجای زندگی خودم هستم ؟

 افتخارات‌
 
برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (2 فیلم با یك بلیت) نهمین جشنواره فیلم فجر - ۱۳۶۹
 
برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از (‌فیلم‌های آقا یوسف و آلزایمر) بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر - ۱۳۸۹

نحوه راهیابی به سینما
مهدی هاشمی متولد ۱۳۲۵ لنگرود است‌. او در سال ۱۳۵۲ در رشته هنرهای نمایشی از دانشكده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و فعالیتش در تئاتر به‌عنوان بازیگر را به همراه داریوش فرهنگ در سال ۱۳۴۸ آغاز كرد. نخستین حضور سینمایی‌اش‌ در فیلم «زنده باد» ساخته خسرو سینایی بود. با مجموعه تلویزیونی «سلطان و شبان» بر ‌سر زبان‌ها افتاد‌.

جدیدترین مصاحبه‌ها‌
واقعیت این است كه نقش‌ها سراغ من می‌آیند! خودم آدم بی‌نقش و ساده‌ای هستم. خالی ‌بودن و ساده‌ بودن، اغلب به نقش‌ها این اجازه و امكان را می‌دهد كه در بازیگر بنشیند و كارهایی بكند كه قبل از آن، بازیگر فكرش را نمی‌كرد. بازیگر كافی است فرمان دستش باشد كه به بیراهه نرود. (زندگی ایده‌آل)
كسی كه اسكار می‌گیرد، در روند بازیگری‌اش تغییراتی به‌وجود می‌آید اما در ایران این‌طور نیست! خیلی‌ها بعد از گرفتن جایزه، در ادامه راه موفق نیستند. به‌نظرم اگر كاری را قبول می‌كنی، مهم این است كه آن را درست و كامل انجام دهی. وقتی  درست انجام شد، دیگر جایزه گرفتن و نگرفتن اهمیتی ندارد. (سینمای ما)
یكنواختی و همیشه خودبودن با یك فكر، یك ژست، یك لحن و یك احساس خسته‌ام می‌كند؛ آدم تازه‌بودن یا آدم تازه‌ای شدن در مكان‌های تازه با شور و شوق دیگر در پناه فضا و زندگی امنی كه تولیدكنندگان یك فیلم برای بازیگر درست می‌كنند، بازیگری را آسان می‌كند. (زندگی ایده‌آل)
در كل از این‌كه نفس می‌كشم و راه می‌روم، حالم خوب است. به‌شرط این‌كه كمی پول داشته باشم.
در هنر، آزادی می‌دیدم و تصور نمی‌كردم در مشاغل دیگر خیلی دوام بیاورم. در مشاغل آزاد هم، همین مسئله بود. مثل رانندگی كامیون كه فقط خودم بودم و خودم. این شغل را دوست داشتم. بیكاری هم، یكی از آن‌ها بود. این‌كه پول داشته باشم و دنیا را بگردم.
بیكاری، باعث می‌شود فرصت پیدا كنم و زندگی را ببینم. حتی گاهی بازی‌های خودم را هم نمی‌توانم ببینم! (زندگی ایده‌آل)
سیمرغ می‌تواند برای من واكنش برعكسی داشته باشد چون من امسال آن را گرفته‌ام و شاید دیگر انگیزه‌ای برای سال‌های بعد نداشته باشم چون به این فكر می‌كنم كه دیگر نوبت جوان‌هاست. (بانی فیلم)
از لحاظ شغلی به‌سراغ كاری كه دوست نداشته‌ام، نرفته‌ام و حتی در كار متوسط و زیر متوسطی كه رفته‌ام، به رضایت خودم رفته‌ام. در زندگی هم، جز سال‌ها و مقاطع خاصی كه در باقی سال‌های خوبم حل شد، جوری كه می‌خواستم زندگی كرده‌ام. (زندگی ایده‌آل)
چند‌سال پیش عزت‌الله انتظامی، هنگامی كه جایزه منتقدان را دریافت می‌كرد، جمله‌ای گفت كه هیچ‌وقت فراموش نمی‌كنم‌: «با این جایزه، شما مسئولیت ما را بیشتر می‌كنید. از این به بعد باید در انتخاب نقش‌ها بیشتر دقت كنیم و این مسئله حتما بیكاری می‌آورد! چقدر باید منتظر باشیم تا یك فیلم خوب به ما پیشنهاد شود!» (سینمای ما)
در مراسم اختتامیه امسال، درست برعكس 20 سال پیش كه وقتی برای بازی در فیلم «2 فیلم با یك بلیت» برنده سیمرغ جشنواره شدم و حسابی هیجان‌زده‌ بودم، ابتدا آن شور و هیجان را نداشتم اما موقعی كه برای دریافت جایزه‌ام روی سن رفتم، حالم خوب شده بود. ‌(برنامه تلویزیونی هفت)

پرفروش‌ترین فیلم‌‌
‌هیچ: 800 میلیون تومان (تازه‌ها)

دلمشغولی اصلی
بسیار به ورزش و سفر كردن علاقه دارد: «ورزش، یكی از اولویت‌های زندگی من است. وقتی از من می‌پرسند در زندگی به چه چیزی خیلی اهمیت می‌دهم، آن بالا را نشان می‌دهم و بعد می‌گویم بالاتر از همه ورزش و بعد انضباط در خوردن و بعد باقی مسائل. یكی از علایق من این است كه ماشین را بردارم و تنها در جاده‌ها برای خودم سفر كنم. هدف می‌تواند جنگل، كویر و جزیره باشد. علاقه من، بیشتر به سمت جنگل و طبیعت است
تعداد نتایج بعد از جست و جوی نام او در گوگل: 66 هزار و‌ 100
تعداد دفعات چاپ تصویر روی جلد زندگی ایده‌آل: 2بار
دستمزد: ‌بعد از بازی در فیلم ‌هیچ، یك‌باره گل كرد و در بورس بازیگران ستاره سینمای ایران قرار گرفت. هیچ رقم مشخصی برای دستمزد این بازیگر نمی‌توان حدس زد اما آنچه مسلم است، ‌در 2 سال اخیر، در 5 فیلم سینمایی حضور داشته، بنابراین درآمد قابل‌توجهی به دست آورده است.

حاشیه‌های زندگی خصوصی‌
برخلاف خیلی‌های دیگر، بیزینس خاصی ندارد و درآمدش بستگی به بازیگری‌اش دارد.
هر روز به همراه داریوش فرهنگ كه با هم رفاقت دیرینه‌ای دارند، به یك باشگاه ورزشی می‌روند و به تناسب‌اندام‌شان بسیار اهمیت می‌دهند.
بعضی اوقات دست به قلم می‌شود و فیلم‌نامه هم می‌نویسد

منبع : زندگی ایده آل


ویدیو : به‌دلخواه خودم زندگی كرده ام