بهترین مثلث های تهاجمی تاریخ فوتبال : یک سالی می شود که در تمام دنیا هیچ تیم ...


یک سالی می شود که در تمام دنیا هیچ تیم فوتبالی به اندازه «بارسلونا» نتوانسته این حجم هیجان و شور را به طرف داران فوتبال هدیه کند. بارسلونا بزرگ ترین آتشفشان فوتبال دنیاست با گدازه هایی از جنس لذت و پیروزی و سرمستی. مجله روشن - آرش راهبر: یک سالی می شود که در تمام دنیا هیچ تیم فوتبالی به اندازه «بارسلونا» نتوانسته این حجم هیجان و شور را به طرف داران فوتبال هدیه کند. بارسلونا بزرگ ترین آتشفشان فوتبال دنیاست با گدازه هایی از جنس لذت و پیروزی و سرمستی. تیمی که به غایت خوش ترکیب و زیبا است، و در عین حال رعب آورترین خط حمله جهان را نیز در دل خود جای داده.

کافی است برای لحظه ای تصور کنید که دروازه بان یا مدافع هستید و قرار است در هر زمینی از نوکمپ گرفته تا سانتیاگو برنابئو، جولی رقص با توپ سه مهاجم آبی و اناری را بگیرید. شک نکنید که منتهای تلاش ما در گوشه ای از هنر و هماهنگی این مثلث غریب محو خواهدشد. آن ها برمودای فوتبال جهان هستند و همه مدعیان را در امواج خروشان خود می بلغند و غرق می کنند.

برای آن هایی که فکر می کردند باشگاه بارسلونا بعد از رفتن پپ گواردیولا از قله فرو می افتد حالا چشم اندازهای مرتفع تری از موفقیت و پیروزی فتح شده. آیا این قوی ترین بارسلونای تاریخ است؟ پاسخ به این پرسش البته جواب مشخصی ندارد چرا که هر قهرمانی فرزند زمانه خود است اما اقیانوس قهرمانان در طول زمان نیز خود بازی جذابی است که بسیاری را در تله می اندازد. حالا درباره این سوال چه فکر می کنید. آیا خط آتش افروز بارسا در تاریخ نظیر دارد؟

MSN (باشرکت مسی، سوارز و نیمار)

بهترین گلزن تاریخ فوتبال , بهترین بازیکن تاریخ فوتبال , بهترین مربیان تاریخ فوتبال

وقتی استاد آندرس اینیستا ادعا می کند که هیچ وقت در زندگی اش مثلث هجومی بهتر از لئو مسی، لوبیس آلبرتو سوارز و نیمار ندیده، قاعدتا باید روی این جمله مکث کرد. خب، می شود گفت که اینیستا به هم تیمی هایش نان قرض داده و این صرفا یک گزاره از سر حال دادن به رفقا هم تیمی است اما واقعیت این است که رکوردهایی که زیر پای این سه مهاجم خرد و خاکشیر شده قابل انکار نیست. سه مهاجم اهل آمریکای جنوبی بارسلونا تقریبا همه گل های پرتعداد بارسا در فصل اخیر را به تور دروازه حریفات بخت برگشته روانه کرده اند و توپ را از مرزهای فوتبال به اعماق شعبده شوت کرده اند.

مثلث «MSN» آن قدر شهرت پیدا کرده که عنقریب شکل جاری فوتبال در استفاده از تک مهاجم را به سیستم هایی جدید با استفاده از سه مهاجم تغییر دهد، گرچه باز تولید این مثلث خیلی سخت و حتی ناممکن به نظر می رسد. معلوم نیست چقدر باید زمان بگذرد تا سه نابغه از سه نقطه جهان پیدا شوند و در نقطه ای دیگر از گیتی در قالب روحی واحد به چنین مرتبه ای از هنر و زیبایی فوتبال برسند. البته می گویند پیش از این هم مثلث های برنده ای داشته ایم و در آینده نیز چنین خواهدشد. نمونه اش هم می شود این چند تا. حال قضاوت با خود شماست، آیا رقیبی برای MSN وجود دارد؟



DGP (با شرکت دی استفانو، خنتو و پوشکاش)

بهترین مربی فوتبال تاریخ , بهترین رده بندی تاریخ فوتبال ایران , بهترین تیم ملی تاریخ فوتبال ایران

رئال مادرید در فاصله سال های 1955 تا 1960 پنج بار جام باشگاه های اروپا را پیاپی فتح کرد و رکرود عجیبی از خود بر جای گذاشت. رئال این موفقیت حیرت انگیز را البته مدیون سه مهاجم بزرگ این تیم یعنی آلفردو دی استفانو، فرنس پوشکاش و فرانسیسکو خنتو بود. یک بار در ورزشگاه همپدن پارک گلاسگو، رئال مادرید هفت گل به اینتراخت فرانکفورت زد که چهارتای آن را پوشکاش و سه تای دیگر را هم دی استفانو زد. خنتو هم یک رکورد ویژه داشت؛ او 100 متر را در 11 ثانیه می دوید!



MRH (با شرکت مولر، رومنیگه هوینس)

بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال , بهترین سایت شرط بندی فوتبال در ایران , بهترین سریال های تاریخ جهان

طرفداران فوتبال در اواخر دهه 1970 میلادی ترکیب جالبی از سه گلزن متفاوت در بایرن مونیخ آشنا شدند که در زمان خودشان دخل هر تیمی را می آوردند. گرد (گرهارد) مولر، کارل هایس رومنیگه و اولی هوینس از نظر ظاهری، ترکیب اساطیری «خوب، بد، زشت» را به یاد همه می آوردند اما در زمین فوتبال «بلای جان حریفان» لقب گرفتند.

هویس قوی هیکل مثل جاده صاف کن بود و رومنیگه تکنیکی را حمایت می کرد و توپ دزدی ها و جاگیری های مولر هم او را همواره بین سه نفر گل زن برتر اروپا قرار می داد. مولر در سال های 1971 و 72، 40 گل ملی زد!



RRT (با شرکت رونالدو، رونی و ته وس)


بهترین فیلم های تاریخ سینما , بهترین فیلم های تاریخ سینمای ایران , تقویم تاریخ فوتبال
برای «سر آلکس فرگسون» دیگر چنین مثلی آتشینی ظهور نکرد. کریس رونالدو، وین رونی و کارلوس ته وس در خط حمله من یو آن قدر باطراوت بودند که فرگوس در سال 2008 جام برتر انگلس و جام قهرمانان اروپا را با هم ضمیمه افتخاراتش کرد. رونالدو نقش مهاجم کاذب یا پست 9 را خیلی خوب ایفا کرد و مدافعان حریف را مشغول خود کرد تا رونی و ته وس هم گل بزنند. رونالدو با 31 گل زده در فصل یادشده، آقای گل شد.



SEM (با شرکت اسنایدر، اتوئو و میلیتو)

بهترین سریال های تاریخ , دانلود بهترین آهنگ های خارجی تاریخ , بهترین فیلمهای تاریخ سینمای ایرانی

اینترمیلات در طول تاریخ یکی از سمبل های فوتبال دفاعی ایتالیا مقلب به کاتناچیو بوده اما عجیب است که در این تیم هم یک مثلث خاطره انگیز در فصل 2009 ظهرو کرده. شاید هم به خاطر همی خرق عادت است که از تریک وسلی اسنایدر، سامی اتوئو و دیه  گو میلیتو به عنوان یکی از مثلث های آتشین تاریخ فوتبال دنیا یاد می شود. این تریو را بگذارید کنار دست مربی نامداری چون ژوزه مورینیو که البته او هم به تاکتیک های دفاعی اش مشهور است اما در فصل 2009 هم جام قهرمانان اروپا را برد هم کوپای ایتالیا را و هم برای پنجمین بار پی در پی به قهرمانی سری A  دست یافت. ترکیب خلاقانه این سه مهاجم آن قدر خوب از کار درآمد که میلیتو توانست 30 گل در طول فصل بزند و اینتر با شکست دادن بارسلونا و بایرن مونیخ آماده، قهرمانی اروپا را جشن بگیرد.



BBC (با شرکت بنزما، بیل و رونالدو)

بهترین انیمیشن های تاریخ سینما , بهترین کارگردان های تاریخ سینما , بهترین کشتی گیر تاریخ جهان

رقابت بین بارسا و رئال هیچ وقت تمام نمی شود. این جا هم باید از مثل مرگ بار رئال یادی کنیم که در فصل 14- 2013 شاخ همه غول ها را در اروپا شکستند. گران ترین خط حمله تاریخ فوتبال تا آن زمان که در یک فصل فاتح لادسیما و کوگا دل ری شدند. جالب است که سبک بازی هر سه مهاجم رئال شبیه به هم بود اما در موفقیت های بزرگ مادریدی ها در آن فصل خلائی ایجاد نکرد.

پی نوشت: اگر حال و حوصله داشتید می توانید در میان فوتبالیست های مملکت خودمان هم یکی دو تا مثلث درخشان پیدا کنید. کسی به این موضوع فکر نکرده و می توانید امتیاز معنوی آن را به نام خودتان کنید اما لطفا برای اعطای لقب از حروف فارسی استفاده کنید!


ویدیو : بهترین مثلث های تهاجمی تاریخ فوتبال