بهترین شهرها برای دانشجو بودن در سال 2016 : شاید اغلب آدم ها برای انتخاب یک ...


شاید اغلب آدم ها برای انتخاب یک دانشگاه خوب قبل از هر چیز بین دانشگاه های برتر جهانی بگردند و بعد هم سراغ جست و جوی بهترین دانشگاه برای رشته ای که می خواهند بخوانند بروند. هفته نامه چلچراغ - مینا عینی فر: شاید اغلب آدم ها برای انتخاب یک دانشگاه خوب قبل از هر چیز بین دانشگاه های برتر جهانی بگردند و بعد هم سراغ جست و جوی بهترین دانشگاه برای رشته ای که می خواهند بخوانند بروند. اما شهرها هم به همین اندازه اهمیت دارند و بعضی از آن ها برای دانشجو بودن فرصت های بهتری فراهم می کنند.

هر سال در آستانه سال جدید میلادی، QS رتبه بندی ای منتشر می کند که نشان می دهد در سال جدید بهترین شهرها برای دانشجو بودن کدام ها هستند. در سال 2016 پاریس برای چهارمین بار در این رتبه بندی بهترین شهر دانشجویی شناخته شده و قرار است خوشحال ترین و خوشبخت ترین دانشجوها را داشته باشد. هزینه های زندگی، شرایط زندگی، استانداردهای دانشگاهی و فرصت های شغلی از معیارهایی هستند که شهرهای برتر براساس آن ها انتخاب می شوند.

1- پاریس

بهترین بازی های 2016 برای کامپیوتر , بهترین ادکلن های مردانه 2016 برای زمستان , بهترین روش برای دور بودن از بیماری های معده

تا قبل از حمله های تروریستی اخیر، پاریس یکی از آرام ترین شهرهای جهان بود. ما هنوز هم معیارهای زیادی وجود دارد که پاریس را بهترین شهر برای دانشجوها کند. وجود 18 دانشگاه که میان بهترین های دنیا قرار دارند، کیفیت بالای زندگی و بازار کار قوی باعث شده پاریس با وجود بحران های امنیت اش رتبه اول را حفظ کند. این شهر انواع مزایا و تخفیف ها را برای دانشجویان به کار می گیرد تا فشار مالی را احساس نکنند.



2- ملبورن

بهترین روش برای دور بودن از بیماریب های معده , بهترین شهرها برای تعطیلات عید فطر , بهترین ماشین بازی سال برای کامپیوتر 2016

شهر استرالیایی ملبورن شهری است که می شوند بهترین تجربه دانشجویی را در آن پیدا کرد. فرصت های شغلی خوب، تنوع ملیتی و قومیتی دانشجویان و کیفیت بالای زندگی باعث شده این شهر به رتبه دوم برسد، فقط کمتر بودن تعداد دانشگاه های سطح بالای جهانی این شهر را از رسیدن به رتبه اول محروم کرد.



3- توکیو

بهترین کشورهای برای سفر در 2016 , بهترین بازیهای 2016 برای pc  , بهترین شهرها برای تحصیل دانشجویان

پایتخت ژاپن به شدت مورد علاقه دانشجویان است و در شاخص های کیفیت زندی یکی از بالاترین رتبه ها را دارد. برای فارغ التحصیلانش هم فرصت های شغلی خوبی فراهم می کند. تنها مشکلش این است که جمعیت دانشجویی متنوعی ندارد و همین باعث شده به رتبه بالاتری نرسد.



4- سیدنی

معرفی بهترین تبلت‌ها برای کودکان در سال 2016 , بهترین خوردنی برای پر انرزی بودن , بهترین صبحانه برای دانشجو

دومین شهر استرالیایی این رتبه بندی حداقل سه دانشگاه بزرگ با رتبه رنک زیر 50 قرار دارد، اما هزینه های زندگی در آن بالاست. اما سطح زندگی خیلی خوب آن را بالا کشیده و به رتبه چهارم رسانده. سیدنی تنها شهری است که شرایط خوبی برای دانشجویان حوزه مد و فشن دارد و از این فرصت استفاده کرده و خودش را بالا کشیده.



5- لندن

بهترین شهر های دنیا برای زندگی 2016 , بهترین روش برای تشخیص اصل بودن گلکسی نوت 5 , بهترین فیلم های 2016

پایتخت انگلیس رتبه خیلی خوبی برای تنوع ملیتی دانشجویانش به دست آورده. کیفیت زندگی در این شهر بالاست و تعداد زیادی از دانشگاه های رده بالای جهانی را در خود دارد. اما هزینه های بسیار بالا باعث شده لندن به نزولش در این رتبه بندی ادامه بدهد و از رتبه دوم دو سال قبل و رتبه سوم پارسال، حالا به رتبه پنجم برسد. این تنزل رتبه نشان می دهد مزایای دانشجویی مالی و کم بودن هزینه های زندگی تا چه حد در انتخاب یک شهر موثر است.



6- سنگاپور

دانلود بهترین فیلم های 2016 , دانلود بهترین فیلم 2016 , دانلود رایگان بهترین فیلم های 2016

برخلاف لندن که سیر نزولی طی کرده، رتبه سنگاپور در سال های گذشته پیشرفت خوبی داشته و دانشگاه های این شهر در رقابت تنگاتنگی هستند. چشم انداز این شهر می گوید می شود امید داشت که در سال های آینده رتبه های بهتری هم به دست بیاورد.



7- مونترال

بهترین آنتی ویروس 2016 , بهترین سریال های 2016 , بهترین کشور برای مهاجرت

همه شهرهای کانادایی در کیفیت زندگی رتبه خوبی دارند، اما مونترال ستاره شهرهای کاناداست و از لحاظ تنوع ملیتی دانشجویان هم قدرتمند عمل کرده و تعداد زیادی دانشجوی خارجی جذب کرده.



8- هنگ کنگ

بهترین فیلم 2016 , بهترین انیمیشن های 2016 , لیست بهترین فیلم های 2016

کیفیت زندگی و بازار کار برای فارغ التحصیلان، هنگ کنگ را به رتبه هشتم امسال رسانده. اما هزینه های بالای زندگی در این شهر می تواند مانعی برای بعضی از دانشجویان باشد. شهر شب زنده داری که رستوران ها و مراکز خریدش تا نیمه های شب بازند، می تواند برای دانشجویان در کنار درس و مشق، زندگی هیجان انگیزی بسازد.



9- برلین

بهترین بازی 2016 , بهترین شامپو برای ریزش مو , ویراستیار برای ورد 2016

شهری که امسال به رتبه بندی پادشا راه پیدا کرده، برای کیفیت بالای زندگی و هزینه های مناسبش توانسته به رتبه نهم برسد. برای دانشجویان محیط زیست برلین یکی از بهترین مقصدهاست. 44 درصد پایتخت آلمان از پارک، جاهای تفریحی و جنگل و رودخانه تشکیل شده! مگر برای درس خواندن شرایط باید چقدر ایده آل باشد؟



10- سئول

بهترین فیلمهای 2016 , بهترین سریال های خارجی 2016 , بهترین بازی سال 2016

پایتخت کره جنوبی یک متروپل نسبتا شلوغ است که شاید در نگاه اول شهر جالبی برای زندگی به نظر نرسد. اما برای دانشجویان حالا یکی از بهترین شهرهای ممکن است. فرصت های شغلی خوب برای فارغ التحصیلان باعث شده این شهر به این رتبه برسد و برای آن هایی که به آرامش جایی مثل برلین عادت ندارند، یکی از گزینه های روی میز باشد.


ویدیو : بهترین شهرها برای دانشجو بودن در سال 2016