بهترین اولترابوک‌های سال 2012 : دنیای‌اقتصاد- سال 2012 به تدریج به روزهای آخر ...



دنیای‌اقتصاد- سال 2012 به تدریج به روزهای آخر خودش می‌رسد و به این ترتیب است که مطابق رسم هر سال وب‌سایت‌ها و مجله‌های آنلاین در حوزه تکنولوژی به بررسی و انتخاب برترین‌های این حوزه می‌پردازند.

اولترابوک‌ها یا همان لپ‌تاپ‌‌های فوق باریک و سبک یکی از محصولات پرطرفدار و جدید هستند که اتفاقا توانسته‌اند حضور پررنگ و خوبی در بازار داشته باشند. در واقع با وجود دستگاه‌های دیجیتال شخصی مانند تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند، دیگر کاربران تمایل چندانی به خرید و استفاده از لپ‌تاپ‌های بزرگ و سنگین ندارند.بد نیست بدانید که کلمه اولترابوک را اولین بار شرکت Intel در بازار و برای لپ‌تاپ‌های باریکی که از نسل جدید پردازنده‌های این شرکت استفاده می‌کنند، مطرح کرد. با این اوصاف بهتر است با بهترین اولترابوک‌های سال آشنا شوید:

1-Lenovo IdeaPad Yoga

بهترین فیلم های 2012 , بهترین اولترابوک , بهترین بازی های موبایل سال 2012

این اولترابوک به تنهایی علاوه بر اینکه یک محصول فوق‌العاده است، بلکه آن را می‌توان یکی از پرچم‌داران سیستم‌عامل ویندوز 8 هم دانست. این لپ‌تاپ قابل تبدیل دارای نمایشگر لمسی ۱۳ اینچی است که همزمان می‌تواند نقش یک تبلت بزرگ یا اولترابوک را ایفا کند. این محصول دارای عمر باتری خوبی برای استفاده روزمره است و عملکرد نسبتا سریعی هم دارد.

2-Asus Zenbook Prime UX31A

بهترین رستوران های تهران در دورادو , بهترین جراح بینی , flight 2012 film

ZenBookهای این شرکت یکی از موفق‌ترین اولترابوک‌های بازار در سال 2012 بوده‌اند. در واقع علاوه بر طراحی بسیار باریک و جذاب، مشخصات فنی این محصولات هم جالب توجه هستند. پردازنده و گرافیک این اولترابوک زیبا از آخرین مدل‌های تولیدی شرکت Intel هستند که با یک حافظه SSD با کیفیت همراه می‌شوند. علاوه بر اینها نمایشگر 3/13 اینچی Full HD این دستگاه می‌تواند به راحتی نظر خریداران را به خودش جلب کند. این اولترابوک می‌تواند توجه کاربران مشکل پسند را به خودش جلب کند، اما بد نیست بدانید که مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 7 است.

3-Samsung Series 5 Ultra

بهترین فیلم های 2016 , بهترین سایت افزایش بازدید رایگان , بهترین تشک طبی

این دستگاه دارای پردازنده

Core i5 شرکت Intel بوده و در دو مدل ۱۳ و ۱۴ اینچی عرضه می‌شود که مدل ۱۳ اینچی در نازک‌ترین بخش تنها ۱۴ میلیمتر ضخامت دارد. این اولترابوک نازک را می توان با حافظه ۲۵۶ یا ۱۲۸ گیگابایتی SSD تهیه کرد. اگر هم فضای ذخیره بیشتر را ترجیح می دهید، سامسونگ به جای SSD یک هارد دیسک ۵۰۰ گیگابیتی را پیشنهاد می‌کند که با یک حافظه فلش ۱۶ گیگابایتی برای راه‌اندازی سریع سیستم‌عامل همراه شده است. نمایشگر این دستگاه از نوع LED SuperBright بوده و باتری آن در تست‌های عملی بیشتر از ۳ ساعت دوام آورده است.

بهترین بیمه عمر , بهترین طراح سایت مشهد , بهترین همسر

دور از انصاف نیست که بگوییم Taichi یکی از متفاوت‌ترین اولترابوک‌ها و دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 8 بازار است. این لپ‌تاپ‌ 6/11 اینچی دارای دو نمایشگر است که یکی در جلوی دستگاه قرار دارد و می‌تواند به عنوان یک کامپیوتر عادی مورد استفاده قرار گیرد و دیگری روی در آن قرار گرفته که هنگام بستن لپ‌تاپ‌، به یک تبلت تبدیل می‌شود. هر دو نمایشگر با کیفیت 1080 پیکسلی تصاویر را پخش می‌کنند و پردازنده Core i7 هم قدرت لازم را برای انجام کارهای مختلف با آن فراهم می آورد. این تبلت- لپ‌تاپ‌ هیبریدی تنها 1/1 کیلوگرم وزن دارد.

Samsung Series 9-5

بهترین تشک طبی فنری , بهترین متخصص ارتودنسی , بهترین دکتر زنان شیراز

اولترابوک اصلی این سری یکی از باریک‌ترین لپ‌تاپ‌‌های دنیا بود و حالا نسخه جدید سری ۹ این شرکت باز هم باریک‌تر شده است. طراحان ۴ میلیمتر دیگر هم از ضخامت این لپ‌تاپ‌ ۱۳ اینچی با وضوح تصویر ۱۲۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی را تراشیده‌اند و آن را به 9/12 میلیمتر رسانده‌اند. یک پردازنده 7/1 گیگاهرتزیCore i7 شرکت Intel همراه با یک رم ۸ گیگابایتی و حافظه SSD مشخصات فنی خوبی برای این محصول به حساب می‌آیند.

6-Gigabyte U2442

بهترین سایت دانلود فیلم , بهترین ها , بهترین تشک

این اولین تجربه شرکت Gigabyte در بازار اولترابوک‌هاست و با آن توانسته تعادل خوبی بین قدرت و قیمت برقرار کند. یک کارت گرافیک مجزا و رم با ظرفیت مناسب در کنار افزونه‌های جانبی مختلف و اختصاصی این شرکت، این محصول را به یک اولترابوک ویژه تبدیل کرده است. نمایشگر این محصول هم یکی دیگر از نقاط قوت آن است. البته قیمت تقریب 1600 دلاری این محصول برای بسیاری از خریداران نسبتا گران به نظر می‌رسد.

7-Acer Aspire S7

بهترین سایت افزایش بازدید , بهترین فیلم های ایرانی , المپیک 2012

این اولترابوک با دو اندازه 6/11 و 3/13 اینچی به بازار عرضه شده که هر دو مبتنی بر ویندوز 8 هستند. نمایشگر تمام لمسی این دستگاه می‌تواند در همه جهات چرخیده و به راحتی روی صفحه کلید بخوابد. جالب اینکه نمایشگر با لایه‌ای از گوریلا گلاس 2 کورنینگ محافظت می‌شود و به این دلیل ضد خش و مقاوم است. این نمایشگر تصاویر را با وضوح Full HD برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

8-Lenovo IdeaPad U510

بهترین سریال های خارجی , بهترین , بهترین قالیشویی تهران

این محصول تا حدی مرزهای نامگذاری اولترابوک را تغییر داده است. این دستگاه در واقع بعضی از قابلیت‌های مهم و کلیدی لپ‌تاپ‌‌ها را هنوز در خود نگه داشته و در همان حال وارد سرزمین اولترابوک‌ها هم شده است. به همین دلیل نسبت به دیگر اولترابوک‌های بازار کمی سنگین‌تر و ضخیم‌تر است، اما توانسته همچنان درایو Blu-ray یا DVD خودش را حفظ کند.

Dell XPS 13-9

دانلود بهترین فیلم های 2016 , بهترین بازی های اندروید , بهترین آنتی ویروس

شاید این محصول کمی دیر به جمع اولترابوک‌ها پیوسته باشد، اما یکی از سبک‌ترین و قابل حمل‌ترین آن‌هاست. این اولترابوک از پردازنده‌های قدرتمند Core i5 یا Core i7 بهره می‌برد و دارای رم ۴ گیگابایتی و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD است. این اولترابوک در نازک ترین قسمت تنها ۶ میلیمتر ضخامت دارد.

10- HP SpectreXT TouchSmart

بهترین شرکت طراحی سایت , دانلود بهترین فیلم 2016 , بهترین ایده

محصولی که تکنولوژی‌های خوبی را در خودش جا داده است. یک اولترابوک ویژه ویندوز 8 که از قابلیت نمایشگر تمام لمسی بهره می‌برد و دارای پردازنده Intel است. این اولترابوک اولین محصول تجاری است که پورت پرسرعت Thunderbolt شرکت Intel را در خودش دارد و از نرم افزارهای Adobe Photoshop Elements و Premiere Elements هم بهره می‌برد.

10- Gigabyte X11

بهترین فیلم های 2015 , بهترین موسسه زبان , بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

این محصول با بدنه فیبر کربن و نمایشگر 6/11 اینچی، توانسته با وزن ۹۷۵ گرمی عنوان سبک‌ترین اولترابوک را بر سر بگذارد. البته این دستگاه در نازك‌ترین قسمت ضخامت ۱۷ میلیمتری دارد. در این اولترابوک یک پردازنده Intel Ivy Bridge قرار دارد و علاوه بر این دارای حافظه ۱۲۸ گیگابایتی SSD و پورت‌های USB 3.0 هم هست. این اولترابوک یکی از ارزان‌ترین های بازار است.

11- Toshiba Satellite Z930

دانلود رایگان بهترین فیلم های 2016 , بهترین گوشی , بهترین آنتی ویروس 2016

این اولترابوک یک تعادل خوب بین قیمت و قدرت است. یک لپ‌تاپ‌ سبک و نازک که به اندازه کافی قدرتمند است تا از پس طیفی از کارهای مختلف بر بیاید. شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های این محصول مجهز بودن به پردازنده Intel Ivy Bridge است. تعداد فراوان پورت‌ها در این اولترابوک هم یکی دیگر از ویژگی‌های خوب آن است.

11- Lenovo ThinkPad X1 Carbon

بهترین رستوران های تهران , دانلود بهترین فیلم های هالیوود , بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

این دستگاه در واقع سبک‌ترین و باریک‌ترین اولترابوکی است که قابلیت‌های لپ‌تاپ‌‌های تجاری را در خود دارد. این اولترابوک را نمی‌توان یک محصول کاملا موفق به حساب آورد، اما به خوبی از پس سخت‌ترین کارها بر می‌آیند. یک کیبورد راحت، عمر باتری بالا، یک درایو SSD سریع و حجیم و عملکرد سریع از مشخصات این محصول هستند.

12- Toshiba Z930

بهترین هتل های مشهد , بهترین آنتی ویروس رایگان , بهترین کلمات کلیدی

پرچم‌دار اولترابوک‌های شرکت Toshiba که دارای پردازنده Intel Ivy Bridge بوده و طراحی مدرنی دارد. قطعات داخلی آن هم آنقدر قوی هستند که این محصول را در بازار رقابتی اولترابوک‌ها نگه دارند.

13- Asus Zenbook UX32A

بهترین بیمه عمر چیست , بهترین رستوران تهران , دانلود بهترین فیلم های جهان

نسخه اصلی ZenBook شرکت Asus آنقدر قدرتمند بود که هنوز هم می‌تواند در بازار به رقابت بپردازد و قطعا جانشین آن گزینه‌ای بسیار بهتر است. طراحی آن بسیار راحت است و از ویندوز 7 با پردازنده Intel Ivy Bridge و کیبورد با نور پس زمینه بهره می‌برد. سخت افزار مناسب برای کارهای مختلف همراه با سه پورت USB 3.0 آن را به یک محصول ویژه تبدیل کرده است.

14- Lenovo IdeaPad U410

بهترین لپ تاپ , بهترین قالیشویی , بهترین سریال های خارجی از نظر imdb

این دستگاه با تنظیمات سخت افزاری مناسب جایگاه خوبی در بازار پیدا کرده است. این محصول دارای نسل سوم پردازنده‌های Intel بوده و از کارت گرافیکی جداگانه Nvidia بهره می‌برد. علاوه بر این میزان کافی فضای ذخیره سازی، این اولترابوک را به یکی از موثرترین محصولات این خانواده تبدیل کرده است. کیفیت ساخت این اولترابوک کمی بالاتر از حد معمول و راضی کننده است.

15- Dell XPS Duo 12

بهترین بیمه تکمیلی , بهترین بازی های ps4 , بهترین فونت های فارسی

این محصول هر چند طراحی عجیب و غریبی دارد، اما شبیه یک لپ‌تاپ‌ باز می‌شود و نمایشگر تمام لمسی آن چرخیده و روی کیبورد قرار می‌گیرد تا بتواند نقش یک تبلت را هم ایفا کند. طراحی آن چندان جدید نیست، اما قطعات داخلی این محصول آن را به یک اولترابوک سبک و قدرتمند با ویندوز 8 تبدیل می‌کند. نمایشگر این دستگاه وضوح 1080 پیکسلی داشته و از محافظ گوریلا گلاس ضد خش بهره می‌برد.

16- Acer Aspire S5

بهترین پیج های اینستاگرام , بهترین تبلت , بهترین سریال

این اولترابوک با ضخامت بدنه ۱۵ میلیمتری و وزن سبک 35/1 کیلوگرمی طراحی تقریبا شبیه به مدل قبلی خود یعنی Acer Aspire S3 دارد. با این حال، اما این دستگاه نمایشگر 3/13 اینچی و تکنولوژی پورت پرسرعت Thunderbolt شرکت Intel به همراه حافظه SSD و پردازنده Intel حسابی در بازار اولترابوک‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

17- Novatech nFinity 2367 Plus

بهترین سریال های 2016 , بهترین کشور برای مهاجرت , بهترین گیرنده دیجیتال

این دستگاه شاید اولین اولترابوکی باشد که تولید کننده آن چندان شناخته شده نیست. با این حال اما این شرکت انگلیسی سال‌ها است که در حال ساخت قطعات و کامپیوترهای شخصی است و حالا قصد دارد با گروه بزرگی از محصولات اولترابوکی در این بازار هم جایگاهی بدست بیاورد. این مدل اولترابوک تولید Novatech با پردازنده‌های Core i3 و Core i5 یا i7 شرکت Intel و البته رم 4 گیگابایتی و حافظه SSD با ظرفیت 128 گیگابایتی عرضه می‌شود. این دستگاه مبتنی بر ویندوز 7 است.

18- Sony Vaio S Series 13P

بهترین سایت های ایرانی , بهترین رزمی , بهترین سایت شرط بندی فوتبال در ایران

این محصول یکی از گران‌ترین اولترابوک‌های بازار است که از نظر قابلیت‌های کاربردی و سادگی بسیار جالب توجه است.

جزئیات سخت‌افزاری مانند درایو Blu-ray، پورت پرسرعت Thunderbolt شرکت Intel، صفحه کلید با نور پس زمینه، حافظه SSD و عمر باتری خوب از ویژگی‌های مناسب این دستگاه است. نمایشگر این محصول هم تصاویر را با وضوح 1080 پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

منبع:donya-e-eqtesad.com


ویدیو : بهترین اولترابوک‌های سال 2012