بلاهایی كه احمدی‌نژاد بر سر ما آورد : هر دولتی كه سر كار‌می‌اید خود را امین ...



احمدی نژاد , محمود احمدی نژاد , نامه احمدی نژاد به اوباما

هر دولتی كه سر كار‌می‌اید خود را امین می‌دادند و پاک دست اعلام کردن دولت‌ها یک امر طبیعی است. هر دولتی اعلام می‌کند.این‌كه دولت‌ها خودشان را پاك اعلام كنند ملاك نیست و مردم و قوه قضاییه و نیز مسئولان مربوط در دستگاه های‌نظارتی و امنیتی باید اعلام و تایید كنند.

ما نباید فراموش كنیم هنگامی كه هر دولتی بر سر كار می‌اید ممكن است آلودگی نداشته باشد و در ادامه هرقدر فعالیت‌ها و اقدامات دولت ها افزایش پیدا كند به طبع می‌تواند مشكلات نیز گسترده‌تر و بزرگتر شود. ولی در رابطه با دولت احمدی نژاد باید بگوییم این كه خود او و اطرافیانش ادعا كنند دولتی پاك را اداره می‌كردند مهم نیست و مهم قوه قضائیه است كه این ادعا را رد كرده و تائید نمی‌كند.

در دولت آقای احمدی نژاد یک کتابت ویژه ای اتفاق افتاد که دردولت‌های قبلی یعنی دولت سازندگی و اصلاحات شاهد نبودیم وامیدواریم دردولت‌های بعدی نیز شاهد نباشیم. یکی ازاین اتفاقات صورت گرفته و عجیب در دولت قبل بحث نظام مدیریتی عادی کشور است. در ابعادمختلف نظام مدیریتی کشور در دولت احمدی نژاد آثار سووبدی رااز خود باقی گذاشتند.

 

نوع انتخاب وزرا ، برکنار کردن آنان،انتخاب مدیران ارشد کشور درزمینه های مختلف از میان افراد كم تجریه وباسطح مدیریتی بسیار پایین وتغییرات سریع درسطح مدیریتی کشور از این گونه اقدامات نسنجیده دولت نهم ودهم و در راس‌آن شخص احمدی‌نژاد بود.از طرف دیگر نوع مواجهه رئیس جمهور سابق با قوانین کشور و تمرد از بعضی اجرای قوانین نیز از خصوصیات و ویژگی‌ها ناپسند در دولت گذشته بود. آقای احمدی نژاد متاسفانه اصالت نظام مدیریتی خوبی برای کشور فرهنگسازی نکرد.

 

احمدی نژاد در زمینه تشدید اختلافات داخلی مانند اختلافات بین سه قوه پرونده خوبی از خود به جا نگذاشته و نوع ادبیات رئیس جمهور وچند طبقه کردن جامعه، کم توجهی به اقشار فرهیخته كشور ،نوع مواجهه درسیاست خارجی وجهت گیری خارجی نیز از دیگر اقدامات نامطلوب در زمان احمدی‌نژاد بود. احمدی‌نژاد در سیاست خارجی نیز پرونده خوبی نداشت.او نمی دانست در روابط دیپلماتیك  باید به چه كشور‌هایی توجه داشته باشد و با چه دولت‌هایی همكاری كند. کم توجهی ، تحریک کردن کشورهای مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران ،تشدید ایران هراسی از دیگراقدامات نسنجیده احمدی نژاددر سیاست خارجی بود.دولت احمدی نژاد در دنیای اقتصاد هم توانایی كافی نداشت.

بی بندباری‌های اقتصادی، صرف کردن هزینه زیاد برای مصارفی که ضرورت نداشته به خاطر نوعی مردم گرایی های بسیار پرهزینه ،پول دادن برای بچه دار شدن ،قیمت بنزین ،سهمیه بنزین برای مسافرت ، بیشتر کردن تعطیلات ،بی مبالاتی وبی انضباطی مالی که منجر به رانتها وفسادها شد حیف ومیل کردن پولها ،درمجموعه های مختلف همه از ضعف مدیریتی احمدی‌نژاد در حوزه اقتصاد بود ودر مجموع کارنامه خوبی از خود برجا نگذاشت. از سوی دیگر عیب دیگر دولت احمدی‌نژاد مشایی بود.

 

اسفندیار رحیمی مشایی طرز فکروجهان بینی خاص خود را دارد و نسبت به کل جهان طرزی فكر دارد كه این طرزفکر با تعالیم اسلامی ودینی ما هم‌خوانی ندارد.این تفكر مشایی اعتراضات زیادی را درهمان زمان به همراه داشت و این دیدگاه فکری منجر به نوعی پیاده سازی افکار ایدئولوژیک درعرصه سیاست شد كه آثار سو زیادی در دولت احمدی نژاد برجا گذاشت. احمدی‌نژاد نیز به این فرد ارادت خاصی داشت و حتی ماشاهد آن بودیم كه به دلیل حمایت از مشائی در برابر دستورات رهبری نیز ایستاد و این اقدامات هم به او ضربه زیادی وارد كرد.

 

 اخبار سیاسی  -  طلوع  صبح 


ویدیو : بلاهایی كه احمدی‌نژاد بر سر ما آورد