بزرگترین دشمن فرانسه، داعش یا اسد؟ : رئیس جمهور فرانسه امروز با چرخش ۱۸۰ درجه ...


رئیس جمهور فرانسه امروز با چرخش ۱۸۰ درجه ای مواضع گذشته خود اذعان کرد که داعش بزرگ ترین دشمن کشورش به شمار می آید نه «بشار اسد». خبرگزاری مهر: رئیس جمهور فرانسه امروز با چرخش ۱۸۰ درجه ای مواضع گذشته خود اذعان کرد که داعش بزرگ ترین دشمن کشورش به شمار می آید نه «بشار اسد».

رئیس جمهور فرانسه تنها سه روز پس از حملات زنجیره ای تروریست های گروه تکفیری-صهیونیستی داعش در پاریس مجبور شد با تغییر مواضع گذشته خود اعلام کند که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دشمن این کشور نبوده، بلکه بزرگ ترین دشمن پاریس همان ترویست های داعشی هستند.

«فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه که در جلسه اضطراری پارلمان این کشور سخن می گفت، در تلاشی آشکار برای توجیه مداخله های آتی پاریس در سوریه اظهار داشت: دشمن کشور فرانسه و امنیت آن داعش در سوریه است.

وی ضمن نقض قوانین بین المللی با مداخله آشکار در امور داخلی یک کشور مستقل ادامه داد: در سوریه به دنبال راه حل سیاسی هستیم که البته بشار اسد در آن جایی ندارد.

اولاند افزود: فرانسه بر آن است تا مشارکت خود را در قالب ائتلاف مبارزه با داعش در سوریه ارتقاء دهد و در این راستا در هفته های آینده فرانسه حملات بیشتری را به مواضع داعش انجام خواهد داد.

وی از پارلمان کشورش خواست تا تمدید موقعیت اضطراری در سراسر فرانسه را تا سه ماه دیگر تمدید کند.

رئیس جمهور فرانسه خاطر نشان کرد: در روزهای آتی و در دیدارهای جداگانه با «ولادیمیر پوتین» و «باراک اوباما» رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در خصوص اتخاذ تمهیداتی برای مبارزه مشترک با تروریسم بحث و گفتگو خواهم داشت.

گفتنی است، جمعه گذشته، شش حمله هماهنگ تروریستی در پاریس، تلخ‌ترین و مرگبارترین فاجعه تروریستی فرانسه پس از جنگ جهانی دوم را رقم زدند. در این مجموعه حملات تروریستی، تا کنون بیش از ۱۳۰ نفر کشته و قریب به ۲۶۰ نفر زخمی شده اند.


ویدیو : بزرگترین دشمن فرانسه، داعش یا اسد؟