بزرگترین جزایر شناور جهان در راهند : بروز پدیده گرمایش جهانی، ذوب شدن سریع ...



بزرگترین کشور جهان , بزرگترین دریاچه جهان , بزرگترین کهکشان جهان

بروز پدیده گرمایش جهانی، ذوب شدن سریع یخچال‌های عظیم و افزایش سطح آب دریاها، بسیاری از كشورها و جزایر جهان را با خطر فرو رفتن در زیر آب مواجه ساخته است.

مجمع الجزایر مالدیو كشوری متشكل از یك هزار و 192 جزیره مرجانی است كه در اقیانوس هند واقع شده است و ارتفاع آن از سطح دریا تنها 1.5 متر است.

تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد، سطح آب دریا از سال 1900 میلادی تاكنون 18 سانتی متر بالاتر آمده و این میزان تا سال 2100 میلادی به 60 سانتی متر خواهد رسید؛ بسیاری از جزایر این كشور تاكنون به زیر آب فرو رفته اند و با این روند مالدیو بزودی بطور كامل غرق خواهد شد!

دولت مالدیو در حال حاضر با یك شركت هلندی برای ساخت مجموعه جزایر مصنوعی شناور وارد مذاكره شده است كه می تواند علاوه بر نجات این كشور، به جذب گردشگر بیشتر منجر شود.

شركت هلندی در صورت موفقیت در اجرای این پروژه، طراحی نخستین كشور شناور و بزرگترین مجموعه جزایر شناور جهان را به نام خود ثبت می كند.

قرار است به جای ساخت یك جزیره شناور بسیار بزرگ، چندین جزیره كوچك مصنوعی با استفاده از ورقه‌های بتن و فوم پلی استایرن طراحی شوند كه بوسیله لنگرهای عظیم به بستر دریا متصل می‌شوند.

 

بزرگترین فرودگاه جهان , بزرگترین ناو هواپیمابر جهان , بزرگترین برج جهان



با این روش جزایر مصنوعی شناور از استحكام و ثبات مناسبی در برابر تغییرات جوی اقیانوس برخوردار شده و فضای كمتری از بستر دریا برای ساخت سازه اشغال می‌شوند كه به حفظ حیات دریایی منطقه نیز كمك می كند.

این پروژه همچنین شامل ساخت چندین جزیره مصنوعی اقامتی و تفریحی از جمله یك هتل مجلل و زمین بازی است كه باعث جذب بیشتر گردشگر و رونق اقتصادی مالدیو خواهد شد.... / ایسنا


ویدیو : بزرگترین جزایر شناور جهان در راهند