برگزاری مسابقات رالی خانوادگی در چابهار : دومین دوره رقابت های رالی (اتومبیلرانی ...


دومین دوره رقابت های رالی (اتومبیلرانی خانوادگی) با استقبال گسترده مسافران و گردشگران نوروزی در منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار برگزار شد. خبرگزاری ایرنا: دومین دوره رقابت های رالی (اتومبیلرانی خانوادگی) با استقبال گسترده مسافران و گردشگران نوروزی در منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار برگزار شد.
دومین دوره رقابت های اتومبیلرانی خانوادگی نوروز امسال در دو رشته اسلاکوم و نقشه خوانی در محدوده تجاری منطقه (مقابل مجتمع تجاری صالحیار) برگزار شد.
در این رقابت ها که به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار برگزار شد در رشته اسلالوم بانوان فاطمه عباس پور، پرستو نصیری و آیه نصیری و آقایان حامد آزادی، امید سارانی و ناصر عباسپور به ترتیب اول تا سوم شدند.
رانندگان آقایان مطلب منتظری، عبدالباسط بلیده، امید کسری مالکی، احمد محمدی، حمیدرضا گودرزی و رضا عباسپور در رشته نقشه خوانی به ترتیب مقام های اول تا ششم را کسب کردند.
همچنین در رشته نقشه خوانی خانم ها فاطمه بای، اختر علی رییسی، شادی عبداللهی، هامون محمدی و کبری سرافراز به ترتیب مقام های اول تا پنجم را از آن خود کردند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: آماده سازی فضای شهری و طبیعی منطقه آزاد و شهرستان چابهار برای اجرای این رقابت ها دو ماه زمان برد.
سعید رضازهی اظهار داشت: این رقابت ها با هدف ایجاد اوقاتی خوش برای مسافران نوروزی در دو رشته اسلاکوم و نقشه خوانی با همکاری مسوولان شهرستان چابهار برگزار شد.
وی افزود: برگزاری برنامه های تفریحی ورزشی در تعطیلات نوروز همراه با طبیعت بکر، زیبا و منحصر بفرد سواحل مکران خاطره های شیرین و بیاد ماندنی را برای مسافران و گردشگران در این منطقه به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به شرایط جوی و همچنین علاقه مندی مردم و گردشگران برای شنا در سواحل دریای عمان با اشاره به تفاوت مهم سواحل جنوب و شمال کشور تصریح کرد: برای شنا در سواحل مکان هایی خاص در نظر گرفته شده زیرا به دلیل شرایط ویژه شنا در دیگر نقاط آن خطرناک است.
وی به مسافران و گردشگران توصیه کرد برای حفاظت از جان اعضای خانواده خود از انجام شنا در مکان های نامشخص به شدت اجتناب کنند.
شهرستان چابهار با 13 هزار و 162 کیلومتر مربع وسعت در جنوب سیستان و بلوچستان واقع شده و فاصله آن تا مرکز استان 756 کیلومتر است.
چابهار به دلیل نزدیکی با مدار راس السرطان و دریای عمان در تمام فصول سال دارای آب و هوای معتدل است و این شهرستان از شمال به سرباز و نیکشهر از غرب به جاسک در استان هرمزگان از جنوب به دریای عمان و از شرق به پاکستان محدود می شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در تماس خبرنگار ایرنا از ارائه آمار ورود گردشگر نوروزی به استان خودداری و اعلام آن را به پایان تعطیلات /15 فروردین/ معکول کرد.


ویدیو : برگزاری مسابقات رالی خانوادگی در چابهار