برگزاری دادگاه شکایت خانواده هاشمی‌ از رسایی :   اخبار سیاسی - برگزاری دادگاه ...



دادگاه خانواده , خانواده هاشمی , در سال ١٩٩٧ میلادى پرونده طلاق عجیبى در دادگاه خانواده

 

اخبار سیاسی - برگزاری دادگاه شکایت خانواده هاشمی‌ از رسایی

نماینده مردم تهران در مجلس از برگزاری اولین جلسه دادگاه شکایت خانواده هاشمی رفسنجانی از وی خبر داد.

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 خانه ملت در گفت‌وگو با فارس، درباره نتیجه شکایت خانواده هاشمی و پرونده شکایت وزیر اطلاعات از وی، گفت: این شکایت‌ها مسیر قانونی خود را طی می‌کنند.

وی درباره ادعای وکیل مهدی هاشمی مبنی بر اینکه شکایت خانواده هاشمی از رسایی رسیدگی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: مگر اسم پدر من «اکبر» است که هیچ شکایتی از بنده رسیدگی نشود.

رسایی در این باره گفت: در مورد شکایت خانواده هاشمی ـ عفت مرعشی، محسن، فاطمه، فائزه، مهدی، یاسر همسر و فرزندان اکبر هاشمی رفسنجانی ـ در دادگاه ویژه روحانیت حضور یافته‌ام و پرونده در حال حاضر، بعد از مراحل بازپرسی به دادگاه رفته اما در جلسه اول دادگاه فقط محسن هاشمی به وکالت از بقیه حاضر شده بود که قاضی با توجه به عدم ارائه وکالت رسمی محسن، فقط به ادعای شکایت محسن هاشمی رسیدگی کرد.

رسایی افزود: محسن هاشمی هم در این جلسه دادگاه فقط به کلی‌گویی اکتفا می‌کرد و مدعی بود که بنده به آنها توهین کرده‌ام ولی حتی نطق بنده را نخوانده بود تا بگوید کجای نطقم توهین است و در پاسخ به قاضی که می‌پرسید از کدام قسمت نطق رسایی شاکی هستید فقط به‌صورت کلی می‌گفت که همه جای نطق رسایی توهین به خانواده هاشمی است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: این دادگاه، ادامه دارد و بنده بیشتر از خانواده آقای هاشمی به برگزاری آن اصرار دارم برای همین هم مستندات و استدلال‌های خودم را جهت ارائه به دادگاه آماده کرده‌ام، ولی آنها تاکنون تأخیر کرده‌اند و حاضر به ارائه مستندات خود نشده‌اند.

رسایی در ادامه این گفت‌وگو درباره شکایت وزیر اطلاعات، اظهار داشت: شکایت وزیر اطلاعات بابت پیگیری و اطلاع‌رسانی در مورد 2 سئوال مهم من از او بوده است که یکی به موضوع حضور وزیر اطلاعات در جمع اعضای حزب مشارکت بر می‌گشت و دیگری هم به موضوع حضور یک خبرنگار اصلاح‌طلب در جلسه وزیر اطلاعات با تعدادی از نمایندگان مجلس باز می‌گشت که وزیر اطلاعات در آن جلسه این خبرنگار را فرزند معنوی خودش معرفی کرده بود و مشروح مذاکرات آن جلسه مهم نیز به شکلی غیر متعارف و غیر قانونی با دستور وزیر اطلاعات در روزنامه «قانون» که به‌دلیل توهین به مقدسات توقیف شده بود و اخیراً از توقیف بیرون آمده به شکل تحریف شده‌ای چاپ شده بود.


نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: طبق قانون شکایت وزیر اطلاعات در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مطرح شد که بر اساس آنچه آقای ابوترابی به‌عنوان رئیس این هیئت و برخی از اعضای آن به بنده اعلام کردند، بعد از بررسی ادعای آقای علوی و مستندات ارائه شده بنده، این شکایت ناوارد دانسته شد و طبق قانون باید این نتیجه به دادگاه اعلام شود ولی قرار شده تا به وزیر اطلاعات فرصت داده شود تا خودش اعلام انصراف دهد.

رسایی همچنین گفت: اعطای چنین فرصتی به کسی که شکایتش غیر موجه دانسته شده برخلاف مصلحت‌اندیشی برخی همکاران بوده هر چند در نتیجه کار تأثیری ندارد چون اگر هم ایشان شکایتش را پس بگیرد به‌دلیل این بوده که این شکایت ناموجه تشخیص داده شده است.
اخبار سیاسی - فارس

 


ویدیو : برگزاری دادگاه شکایت خانواده هاشمی‌ از رسایی