بررسی 3 راهکار مقابله با تحریم نفتی در مذاکرات دولت و مجلس : بررسی 3 راهکار ...



بررسی 3 راهکار مقابله با تحریم نفتی در مذاکرات دولت و مجلس

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس از بررسی 3 راهکار مقابله با تحریم نفتی در مذاکرات دولت و مجلس خبر داد و گفت: کل سیستم اقتصاد جهانی از تحریم‌های نفتی علیه ایران به شدت متضرر خواهند شد.

 

روبرت بگلریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به سه محور اصلی توسعه در جریان تحریم‌های نفتی اخیر علیه کشورمان، اظهار داشت: بررسی همه جانبه تحریم‌های نفتی اخیر توسط مجلس و دولت در حال انجام است و در این راستا سه محور اصلی مد نظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: تلاش برای ارتقای بهره‌وری در داخل می‌‌تواند فرصتی باشد که با ایجاد یک اجماع در بین کارشناسان و افکار عمومی گام مؤثری در حوزه‌های مصرفی صنعت و خانگی برداشته شود.

 

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: تلاش برای ارتقای تولید قطعات و همچنین فعال‌سازی بیش از پیش بخش خصوصی در ساخت تجهیزات نفتی از دیگر محورهای اصلی در جریان تحریم‌ها باید مورد تأکید و توجه مسئولان باشد.

نماینده مسیحیان ارمنی جنوب کشور در مجلس نهم، افزود: فعال‌سازی نهادها و بخش‌های غیر دولتی در راستای دور زدن تحریم‌ها و افزایش امکان بازاریابی در حوزه نفت می‌تواند نیز از دیگر ارکان بی اثرکردن تحریم‌های نفتی است.

بگلریان گفت: باید مواردی که موجب توسعه و بهره‌وری و کارایی بیش‌تر در استفاده از منابع انرژی می‌شود بیش از پیش در دستور کار مسئولین قرار گیرد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه با توجه به سال تولید ملی، نیازمند عزم ملی هستیم، تصریح کرد: نیازمند بسیج و اراده همه جانبه ملی در حوزه‌های نفتی برای مقابله با تحریم‌ها هستیم.

 

وی ادامه داد: انرژی در جهان از آن‌چنان اهمیتی برخوردار است که کل سیستم اقتصاد جهانی از این گونه تحریم‌ها متضرر خواهد شد و اگر اروپایی‌ها به این روند ادامه دهند مسلما نفت ایران به سمت بازارهای جانشین سوق پیدا خواهد کرد.

 

بگلریان در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه ایران به واسطه همسایگی کشورهای مختلف و موقعیت خاص جغرافیایی که دارد، نفت خود را به فروش خواهد رساند، تصریح کرد: ایران می‌تواند با هزینه کم‌تر نسبت به انتقال آن به کشورهای دورتر، نفت خود را به‌فروش برساند.

وی همچنین درباره موقعیت‌های دیگر ایران در فروش نفت، افزود: کشور ما با عملیات‌های مانند سوآپ و تمهیدات دیگر می‌تواند با ارزش افزود بیش‌تری از حیث نقل و انتقال‌های نفتی درآمد حاصل کند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه در میان مدت قادر هستیم تا جایگزین کشورهای اروپایی را پیدا کنیم، تصریح کرد: ضمن جایگزینی مشتریان نفت در سطح جهان حتی به دستاوردهای دیگری همچون ارتقای بخش تولید در صنعت کشور دست خواهیم یافت./فارس


ویدیو : بررسی 3 راهکار مقابله با تحریم نفتی در مذاکرات دولت و مجلس