بررسی تخصصی Sony Xperia L (سونی اکسپریا ال) : بررسی تخصصی Sony Xperia L (سونی ...



بررسی تخصصی Sony Xperia L (سونی اکسپریا ال)
سونی Xperia L یکی از گوشی‌های میان رده سونی است که پس از Xperia SP به بازار معرفی شد. این گوشی شما را به یاد Xperia J خواهد انداخت و به نوعی می‌توان آن را جانشین این گوشی دانست.

این گوشی با اینکه یک میان رده به حساب می‌آید اما در نگاه اول بسیار ظاهر جذاب و جوان پسندی دارد و به خصوص طراحی منحنی شکل پشت آن دوستداران گوشی شیک را به سمت خود خواهد کشید.
امروز با هم به بررسی این گوشی می‌پردازیم تا ببینیم که در داخل آن چه خبر است و آیا باطن این گوشی نیز به اندازه ظاهر آن دوست داشتنی و جذاب است یا خیر؟

 

سونی xperia xz , سونی اکسپریا , ریست فکتوری سونی اکسپریا

 

طراحی و کیفیت ساخت
همانطور که گفتیم قاب پشتی این گوشی به صورت منحنی طراحی شده است که اولین بار سونی این طراحی را در گوشی Xperia Arc به کار گرفت. به علت همین طراحی منحنی شکل در دست گرفتن این گوشی  آسان است و کاربر از دست گرفتن آن لذت بسیاری خواهد برد.

 

جنس بدنه در تمام نقاط از پلاستیک ساخته شده است و تنها یک نوار آلومینیومی باریک در اطراف آن کشیده شده است. با اینکه جنس بدنه پلاستیک است اما باز هم برای یک گوشی تقریبا ارزان قیمت این پلاستیک از کیفیت خوبی برخوردار است و حس بدی را به کاربر القاء نمی کند.

 

بررسی تخصصی گوشی , گوشی sony xperia xz , قیمت sony xperia x

 

بررسی اکسپریا xz , باز کردن قفل فراموش شده گوشیهای سونی اکسپریا , سونی اکسپریا ایکس زد

 

هک کردن الگوی سونی اکسپریا , بررسی تخصصی htc one max , تاریخ انتشار گوشی sony xperia xz

 

 در جلوی گوشی یک صفحه نمایش 4.3 اینچی قرار دارد که در بالای آن خروجی صدای مخاطب، آرم سونی و دوربین دوم به همراه سنسورهای مجاورت و نور محیط قرار گرفته‌اند.

 

بررسی تخصصی ماکسیما , بررسی تخصصی fj cruiser , بررسی تخصصی هواوی مست 9

 

بررسی تخصصی مورانو 2008 , بالاترین گوشی سونی اکسپریا , بررسی تخصصی تویوتا gt86

 

 در پایین این صفحه نمایش تنها میکروفون گوشی قرار گرفته و در اینجا خبری از دکمه‌های لمسی نیست در عوض این دکمه‌های لمسی در داخل صفحه نمایش جای گرفته‌اند و به نوعی با نرم افزار گوشی ادغام شده‌اند.

شاید یکی از مهمترین قسمت‌های پایینی این گوشی را بتوان LED ای دانست که در زیر صفحه نمایش و در لبه پایینی قرار گرفته است (به کارکرد این قسمت بعدا بیشتر خواهیم پرداخت).


در سمت راست که تمام دکمه‌های گوشی در اینجا قرار گرفته‌اند از بالا به پایین شاهد حضور دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا، که جنسی از پلاستیک دارند، دکمه پاور که طراحی تقریبا شبیه به دکمه پاور Xperia Z دارد و دکمه شاتر برای عکاسی که این نیز از پلاستیک ساخته شده هستیم.

 

بررسی تخصصی سانگ یانگ اکتیون , ویدیو بررسی تخصصی سانگ یانگ اکتیون , بررسی تخصصی پروتون جن 2

 

دانلود کلیپ خنده دار بررسی تخصصی انتخابات آمریکا , بررسی تخصصی gen2 , سونی اریکسون اکسپریا مینی پرو

 

در سمت چپ تنها گزینه‌ای که دیده می‌شود پورت اتصالی گوشی است که علاوه بر اتصال به رایانه از آن برای شارژ گوشی هم استفاده خواهد شد.

 

گوشی سونی اکسپریا ای 4 , قیمت sony xperia g1 2 3 دوربین 20 7 , قیمت گوشی سونی اکسپریا ضد 4

 

در بالا نیز تنها جک 3.5 میلیمتری خروجی هدفون قرار دارد.

 

قیمت سونی اکسپریا زد 4 , قیمت گوشی سونی اکسپریا زد فور , اموزش حذف صجفه اصلی گوشی سونی اکسپریا

 

 در پشت گوشی میکروفون دوم برای حذف صداهای اضافی در حین مکالمه، دوربین اصلی گوشی با کیفیت 8 مگاپیکسل، یک فلاش LED، آرم Xperia  و در پایین ترین قسمت بلندگوی گوشی قرار دارند.

 

xperia xz , مرجع تخصصی دوربین مداربسته , سونی

 

با باز کردن درب پشتی گوشی شما به باتری دسترسی خواهید داشت، همچنین درگاه کارت حافظه خارجی و سیم کارت نیز در پشت این قاب قرار دارند. برای وارد و یا خارج کردن کارت حافظه خارجی محبور به درآوردن باتری از جای خود هستید.

 

بررسی خودرو , بررسی , گوشی سونی

 

sony w800c , سونی xz , شرکت سونی

 

بررسی آیفون 7 , xperia arc s , لپ تاپ سونی

 

 صفحه نمایش
صفحه نمایش گوشی اندازه 4.3 اینچی دارد و کیفیت آن نیز FWVGA یا همان 480×854 پیکسل در نظر گرفته شده است. نکته منفی در این صفحه نمایش این است که در اینجا از موتور براویای سونی برای خلق تصاویر بهتر استفاده نشده است.

 

تراکم پیکسلی این صفحه نمایش 228 پیکسل در اینچ است. این صفحه نمایش در مقایسه با بسیاری از گوشی‌ها کیفیت خوبی ندارد اما در عوض قیمتی که برای آن می پردازید مورد مناسبی است. ما به هیچ وجه از کیفیت و کارآیی این صفحه نمایش رضایت نداشتیم، شاید بتوانیم در مورد کیفیت آن کمی سخت گیر نباشیم اما در مورد کارآیی باید بگوییم که این صفحه نمایش بسیار ضعیف عمل می‌کند.

 

موارد بسیاری برای ما پیش آمد که پاسخ دهی صفحه نمایش به فرامین ما به خوبی انجام نشد و برای اجرای یک فرمان مجبور به چند بار ضربه زدن بر روی صفحه بودیم و گاهی اوقات نیز به اشتباه فرمان دیگری اجرا می‌شد. به طور خلاصه کارآیی صفحه نمایش برای یک صفحه نمایش لمسی خازنی بسیار ضعیف است و بیشتر ما را به یاد صفحه نمایش‌های لمسی مقاومتی می‌انداخت.


پردازنده و حافظه داخلی
سونی در این گوشی از یک پردازنده 2 هسته‌ای ساخت شرکت کوآلکام با نام Snapdragon MSM8230 استفاده کرده است. این پردازنده در نهایت عملکرد خود سرعتی برابر 1 گیگاهرتز را می‌تواند تامین کند.

 

همچنین یک پردازنده گرافیکی با نام Adreno 305 در داخل این چیپ ست قرار گرفته است که جزو پردازنده‌های گرافیکی سطح پایین کوآلکام است. در بیشتر بنج مارک‌ها Xperia L در میانه نمودار‌ها قرار می گیرد که به خوبی موکد این موضوع است که با یک گوشی سطح متوسط روبرو هستید.
حافظه داخلی گوشی 8 گیگابایت است که از این میزان حافظه 5.8 گیگابایت در دسترس کاربر قرار دارد.


در کل نمی‌توانید از یک گوشی با این پردازنده نه چندان قوی انتظار اجرای بازی‌ها و برنامه‌های بسیار سنگین را داشته باشید و کارکرد آن در حدی است که بتواند از پس کارهای روزمره شما بر بیاید.


سیستم عامل و نرم افزار
سیستم عامل گوشی اندروید است و نسخه 4.1.2 آبنبات ژله‌ای بر روی آن نصب است. صفحه قفل در اینجا مانند Xperia Z است. برای باز کردن قفل صفحه همان حالت کرکره‌ای دیده می‌شود و همچنین در اینجا به کنترل موزیک‌ها و دوربین عکاسی دسترسی دارید. 

 

xperia pro , گوشی های سونی , سایت اکسپریا

 

 بعد از باز کردن قفل صفحه همان صفحه اصلی اندروید را که در همه گوشی‌های سونی مشاهده می‌کنید دیده می‌شود. قسمت‌های دیگر مانند صفحه کلید برای تایپ در پیامک‌ها، صفحه کلید شماره‌گیر، مرورگر اینترنت و ... شبیه به Xperia SP هستند.

 

خرید تلویزیون سونی , بررسی رانا , آتلیه تخصصی کودک

 

اما یکی از تفاوت‌های این گوشی با دیگر سونی‌ها و شباهت آن با Xperia SP در LED ای است که در قسمت پایینی این گوشی قرار دارد. این LED در زمان‌های مختلف و با توجه به رنگ غالبی که بر روی صفحه نمایش است به رنگ‌های مختلف تغییر رنگ می‌دهد.

 

به طور مثال زمانی که مشغول مرور عکس‌ها در گوشی خود هستید و رنگ آبی در عکس شما نمود بیشتری دارد تا عکس‌های دیگر، این LED به رنگ آبی درخواهد آمد.


دوربین
برای این گوشی میان رده یک دوربین با کیفیت 8 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است که می‌تواند عکس هایی با کیفیت 3264×2448 پیکسل تهیه کند. دوربین این گوشی همه چیزهایی که شما نیاز دارید مانند تشخیص چهره، تشخیص لبخند، حالت HDR و امکانات دیگر را که یک کاربر عادی نیاز دارد در خود گنجانده است.


اما شاید مهمترین گزینه کیفیت عکس‌هایی باشد که توسط دوربین تهیه می‌شود. وضعیت عکس‌های گرفته شده با گوشی کمی ما را گیج کرد زیرا با اینکه اشباعیت رنگ‌ها در عکس‌ها زیاد است و جزئیات به خوبی نمایش داده می‌شوند اما نویز عکس‌ها زیاد است و برای یک دوربین 8 مگاپیکسلی نتیجه خوبی به دست نمی‌آید. در کل برای یک گوشی سطح متوسط با قیمتی تقریبا ارزان این دوربین یکی از بهترین‌ها است.

منبع:gsm.ir


ویدیو : بررسی تخصصی Sony Xperia L (سونی اکسپریا ال)