برای رسیدن به توافق تحت فشار زمان نیستیم : معاون وزیر خارجه با اشاره به اراده ...


معاون وزیر خارجه با اشاره به اراده ایران برای حصول توافقی خوب و معقول، گفت: اگر طرف مقابل رویکرد زیاده خواهانه نداشته باشد، تا پایان مهلت اعلام شده مذاکرات به نتیجه می‌رسد و ما برای دستیابی به توافق تحت فشار زمان نخواهیم بود. خبرگزاری فارس: «المار بروک» رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا که در رأس یک هیأت پارلمانی برای انجام سفر رسمی به دعوت مجلس شورای اسلامی در تهران به سر می‌برد، به همراه سایر اعضای هیأت با مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، مجید تخت روانچی اهمیت تبادل هیأت‌های پارلمانی با کشورها و با پارلمان اروپا را مورد تاکید قرار داد و آن را در ایجاد درک متقابل و بهبود مناسبات بین دولت‌ها مفید و مثمرثمر دانست.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان همچنین دیدگاه‌ها و نقطه نظرات کشورمان را در خصوص مذاکرات هسته‌ای تشریح کرد.

وی ضمن اشاره به روند جاری مذاکرات، بر ضرورت پایبندی به توافقات و تفاهمات قبلی حاصله تاکید ورزید.

تخت روانچی تصریح کرد که عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران به پیش بردن مذاکرات با جدیت و قوت و تلاش همه جانبه برای دست یافتن به یک توافق خوب، معقول و قابل قبول است. چنانچه طرف مقابل رویکرد زیاده خواهانه نداشته باشد، تا پایان مهلت اعلام شده مذاکرات به نتیجه خواهد رسید.

وی در عین حال تاکید کرد: ما برای دستیابی به توافق جامع تحت فشار زمان نخواهیم بود.

معاون وزیر خارجه زمینه‌های مستعد همکاری‌های متقابل و مفید دو طرف در مسائل سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی را تشریح و آمادگی کشورمان را برای همکاری با اروپا در موضوعاتی مانند مبارزه با تروریسم، مبارزه با افراط گرایی، امنیت منطقه‌ای، تبادلات بازرگانی و تامین انرژی اعلام کرد.

رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا نیز در این دیدار به تمایل این نهاد به توسعه مناسبات با ایران اشاره کرد و آن را در چارچوب مناسبات دو طرف موثر و سازنده خواند.

المار بروک با تشریح نقطه نظرات پارلمان اروپا در خصوص مذاکرات هسته‌ای، نسبت به حل اختلاف نظرها و رسیدن به تفاهم تا زمان مقرر ابراز امیدواری کرد و این امر را فصل جدیدی در توسعه روابط همه جانبه بین اروپا و ایران دانست.

اعضای هیأت پارلمانی اروپا در ادامه به علاقه پارلمان اروپا به ادامه و توسعه گفت‌وگو و رایزنی با جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل مورد نظر طرفین اشاره کرده و تداوم و توسعه ارتباطات پارلمانی را در این راستا مهم قلمداد کردند.

المار بروک و هیأت همراهش مرکب از نمایندگان و مسئولان پارلمان اروپا در قالب سفری دو روزه به ایران آمده‌اند و با مقامات سیاسی و پارلمانی ایران دیدار داشته و خواهند داشت.


ویدیو : برای رسیدن به توافق تحت فشار زمان نیستیم