برای بیوه شدن آماده اید؟ : پس از مرگ یکی از همسران، فرد بازمانده ممکن است دوره ...


پس از مرگ یکی از همسران، فرد بازمانده ممکن است دوره ای کوتاه یا طولانی با سلامتی رو به افول زندگی کند و ممکن است در این دوره به حمایت یا مراقبت دیگران نیاز داشته باشد. پس از مرگ یکی از همسران، فرد بازمانده ممکن است دوره ای کوتاه یا طولانی با سلامتی رو به افول زندگی کند و ممکن است در این دوره به حمایت یا مراقبت دیگران نیاز داشته باشد.

جز در موارد بسیار نادر یکی از همسران زودتر از دیگری می میرد، یعنی بیوه شدن زنان و مردان تجربه ای است همگانی، که بسیاری ازما با آن روبرو می شویم. بیوه شدن مسیرهای متنوعی را می پیماید،از افتادن به بستر بیماری های طولانی مدت تا مرگ ناگهانی و نامنتظره.

ودِمه یر می گوید که "آثار مرگ افراد در هر خانواده ممکن است بسیار متفاوت باشد،از مغتنم شمردن آسایش به دست آمده تا از کار افتادن اسفناک خانواده."
 
همچنین افرادی که مدت زیادی از همسر خود مراقبت و نگهداری کرده اند، نه تنها با سوگواری و ماتم، که با تغییرات شدیدی در امور داخلی خانه نیز مواجه می شوند.
 
ممکن است پیش از دوران بیوگی، دوره ای از ناخوشی های کوتاه یا بلند مدت، احتیاج و وابستگی زوجین را به یکدیگر افزایش دهد. با توجه به طول عمر بیشتر زنان، به نظر می رسد که این زنان اند که از شوهران خود در این دوره نگهداری می کنند و سپس اجباراً از وضعیت همسری به وضعیت بیوگی منتقل می شوند.


ویدیو : برای بیوه شدن آماده اید؟