بحث درباره دانشجویان ستاره‌دار و انتصابات وزیر علوم در کمیسیون آموزش : بحث ...



وزیر آموزش و پرورش , استیضاح وزیر آموزش و پرورش , استیضاح وزیر علوم

بحث درباره دانشجویان ستاره‌دار و انتصابات وزیر علوم در کمیسیون آموزش

با حضور وزیراطلاعات در جلسه امروز کمیسیون آموزش مجلس مواردی درباره دانشجویان ستاره‌دار و انتصابات اخیر وزیر علوم بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش درباره مواردی که امروز با حضور وزیر اطلاعات در این کمیسیون بررسی شد، توضیح داد: یکی از این موارد این بود که شنیده بودیم یک تشکل دانشجویی در روز 13 آبان اعلام مدیریت کرده و به نظر می‌رسد این امر غیرقانونی باشد.

عبدالوحید فیاض ادامه داد: نکته دوم در مورد دانشجویان به اصطلاح ستاره‌دار بود که آمار آنها 126 نفر اعلام شده، بحث بر سر این بود که از وزیر اطلاعات خواستیم با اطلاعاتی که از وزیر علوم می‌گیرند این مساله را بررسی کنند و شرایط را ببینند و قرار شد گزارشی به ما ارائه دهند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: البته معنای دانشجویان به اصطلاح ستاره‌دار را سیاسی کرده‌اند ولی معنای آن سیاسی نیست چرا که بعضی از این دانشجویان به دلایل تحصیلی از ادامه تحصیل محروم شده‌اند، مثلا دانشجویی که پنج ترم مشروط شده قاعدتا نمی‌تواند ادامه تحصیل دهد.

به گفته فیاض، سومین موضوعی که با حضور وزیر ارتباطات در جلسه کمیسیون آموزش بحث شد، انتصابات برخی از افراد توسط وزیر علوم بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش تاکید کرد: طبق گفته وزیراطلاعات، وزیرعلوم از وزارت اطلاعات استعلام گرفته بود اما علی‌رغم اینکه جواب بعضی از آن‌ها منفی بود ولی باز هم برخی افراد را منصوب کرده‌اند که این رفتار مغایر با قانون است و پسندیده نیست که باید بررسی شود.

/ایسنا

 


ویدیو : بحث درباره دانشجویان ستاره‌دار و انتصابات وزیر علوم در کمیسیون آموزش