بحث تعلیق جدی است/مهلت فیلا به ایران تا 25 آذر برای اصلاح اساس‌نامه و فرار از تعلیق :



مهلت فیلا به ایران تا 25 آذر برای اصلاح اساس‌نامه و فرار از تعلیق

فدراسیون جهانی کشتی تا 25 آذرماه برای اصلاح اساس‌نامه فدراسیون کشتی به کشورمان مهلت داد.

 

جاهای دیدنی ایران برای مسافرت , بهترین dns برای ایران , بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان

 

به گزارش  فارس، پس انتشار نامه تهدیدآمیز فیلا برای اصلاح اساس‌نامه فدراسیون کشتی که از سوی خبرگزاری فارس منتشر شد، مسئولان فدراسیون کشتی از مهلتی 2 ماهه برای اصلاح اساس‌نامه برای فرار از خطر تعلیق خبر دادند.

میشل دوسون، دبیرکل فدراسیون جهانی کشتی در گفت‌وگو با فارس در این باره گفت:‌ ایران تا 15 دسامبر (25 آذر) برای اصلاح اساس‌نامه‌اش زمان دارد.

در این نامه فیلا به 3 بند اساس‌نامه ارسالی از سوی فدراسیون کشتی ایراد گرفته است و خواستار اصلاح این بندها در اساس‌نامه جدید شده است.

اساسنامه ارسالی ایران مغایر با قوانین فیلا بود/ بحث تعلیق جدی است

دبیرکل فدراسیون جهانی کشتی گفت:‌ اساسنامه ارسالی فدراسیون کشتی ایران به فیلا با قوانین این فدراسیون جهانی مغایر بود و در صورت عدم اصلاح، کشتی ایران تعلیق خواهد شد.

پس از ارسال نامه تهدیدآمیز فدراسیون جهانی کشتی و تهدید به تعلیق کشتی ایران در صورت عدم اصلاح اساسنامه این فدراسیون، تعاملات فدراسیون کشتی کشورمان با فدراسیون جهانی وارد فاز تازه‌ای شد.

البته مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون کشتی اصرار داشتند تا عنوان کنند نامه فیلا به هیچ عنوان تهدیدآمیز نبوده و تنها برای تأکید بیشتر ارسال شده است، اما دبیرکل فدراسیون جهانی کشتی چیز دیگری می‌گوید.

برای روشن شدن بیشتر زوایای این نامه و دید فیلا نسبت به شرایط کشتی کشورمان، خبرگزاری فارس گفت‌وگویی را با میشل دوسون، دبیرکل فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) انجام داده است که متن آن را در زیر می‌خوانید:

 شما در نامه‌ای که خطاب به فدراسیون کشتی نوشته‌اید، گفته‌ بودید که اساسنامه فدراسیون کشتی ایران مشکلاتی دارد و با منشور المپیک مغایرت دارد. این مشکلات و مغایرت‌ها چه مواردی هستند؟

رونوشت اساسنامه فدراسیون کشتی ایران که پیش‌نویس آن را وزارت ورزش ایران تهیه کرده بود و بار اول به فیلا ارسال شد، با قوانین فیلا و به خصوص مواردی که به خودمختاری و استقلال فدراسیون‌های وابسته به فیلا مربوط می‌شوند، مغایر بود. فیلا درخواست کرد فدراسیون کشتی ایران اساسنامه مناسب خود را برای ما بفرستد که در آن سه ماده مربوط به خودمختاری فدراسیون، استقلال آن و اینکه مقامات دولتی حق دخالت در امور مدیریتی آن را ندارند، گنجانده شده باشد.

 برای حل این ناهمخوانی، چقدر به ایران زمان داده شده است؟

آخرین موعد آن تا 15 دسامبر 2012 است.

درصورت عدم موافقت ایران برای اصلاح اساسنامه، آیا کشتی ایران تعلیق خواهد شد یا این نامه تنها برای اطلاع‌رسانی ارسال شده است؟

بله؛ تعلیق خواهد شد. چون همانگونه که در اساسنامه فیلا آمده است، اساسنامه فدراسیون‌های تابعه باید با اساسنامه فیلا و منشور المپیک همخوان باشد.

شایعاتی درباره اینکه اوزان‌ کشتی‌ تغییر خواهند کرد مطرح شده‌اند. آیا این موضوع صحت دارد و اگر پاسخ مثبت است، این تغییرات چه خواهند بود؟

اینها فقط شایعه هستند. هیچ تغییری در طبقه‌های وزنی یا سنی کشتی‌گیران صورت نخواهد گرفت.

 بعد از مدت‌ها قرار است ایران میزبان جام‌جهانی کشتی در هر دو سبک باشد. انتظار فیلا از ایران چیست؟

ما انتظار سازماندهی مناسب (این مسابقات) و موفقیت بزرگی برای جام‌های جهانی را داریم.

 درباره عشق و علاقه وافر ایرانی‌ها به کشتی چه نظری دارید؟

برای ورزش ما این علاقه مردم ایران به حرفه کشتی‌گیری اهمیت زیادی دارد.

 عملکرد کشتی‌گیران ایرانی در المپیک را چگونه دیدید؟

من عملکرد خوب کشتی‌گیران ایرانی را تحسین کرده‌ام.

شایعات دیگری هم هستند که می‌گویند فیلا از فدراسیون کشتی ایران خواسته است به خاطر اعتراض به تصمیمات داوران در مسابقه کشتی‌گیر وزن 66 کیلوگرم، ایران رسماً از این فدراسیون عذرخواهی کند. آیا این صحت دارد؟

فیلا بعد از فحاشی و ارسال پیام‌های تهدیدآمیز از سوی برخی هواداران ایرانی، خواهان عذرخواهی رسمی شد؛ این در حالی است که اینها می‌توانستند اقدامات دیگری انجام دهند./فارس

 


ویدیو : بحث تعلیق جدی است/مهلت فیلا به ایران تا 25 آذر برای اصلاح اساس‌نامه و فرار از تعلیق