با کرایست‌چرچ نیوزلند، شهر باغ ها آشنا شوید : کرایست‌چرچ (christchurch)، شهری ...


کرایست‌چرچ (christchurch)، شهری واقع در استان کانتربوری در کشور نیوزیلند است. این شهر ساحلی مهمترین و بزرگ‌ترین کلان‌شهر در جزیره جنوبی (دومین در کل کشور) است.    
  پادشا: کرایست‌چرچ (christchurch)، شهری واقع در استان کانتربوری در کشور نیوزیلند است. این شهر ساحلی مهمترین و بزرگ‌ترین کلان‌شهر در جزیره جنوبی (دومین در کل کشور) است. جمعیت کرایست‌چرچ در سال ۲۰۰۹ میلادی حدود 386 هزار نفر و جمعیت کلان‌شهر حدود 450 هزار نفر برآورد شده است.

نام کرایست‌چرچ در زمان مائوری‌ها (پیش از آمدن اروپاییان)، اوتائوتاهی (Otautahi) بود. این شهر در سال ۱۸۴۳ توسط مهاجرین انگلیسی پایه گذاری شد. تاریخ شفاهی مائوری‌ها حکایت از آن دارد که این منطقه از حوالی قرن شانزدهم میلادی توسط شکارچی‌های موا مسکون بوده‌است.

اختراع جدید اپل یک کیسه کاغذی است با اپل ایربگ آشنا شوید , باکلیه ی دیابتی آشنا شوید , با برترین آسمانخراش‌ها آشنا شوید

کرایست‌چرچ با ۴۵۲ کیلومتر مربع وسعت، مرکز استان کانتربوری است.کرایست‌چرچ از شرق به اقیانوس آرام از جنوب به بلندی های پرت هیل و از شمال به رودخانه وایماکاریری محدود می‌شود ولی از طرف غرب به دشت کانتربوری باز است. رودخانه آوون از مرکز شهر می‌گذرد و در نهایت به اقیانوس آرام می‌ریزد.

آب آشامیدنی کرایست‌چرچ بالاترین کیفیت جهانی را دارد.

آب و هوا

شهر کرایست‌چرچ دارای زمستان‌های نسبتا سرد و برف و یخبندان و دمای زیر صفر درجه عادی است. در بهار و پائیز دما معتدل ودر تابستان هوا نسبتا گرم است.

با انواع فرمت‌های تصاویر آشنا شوید , با استویا شیرین کننده بدون شکر آشنا شوید , با گران‌ ترین ساعت‌ های دنیا آشنا شوید

مردم‌شناسی

نسبت جمعیت اروپایی تبارها در کرایست‌چرچ به سایر شهرهای بزرگ نیوزیلند بیشتر است که بیشتر آنها نوادگان مهاجران بریتانیایی و ایرلندی هستند اما نوادگان مهاجرانی که از آلمان، ایتالیا، یوگسلاوی، هلند، سوئیس، استرالیا، آمریکا و کانادا آمده‌اند هم جمعیت قابل توجهی دارند.مائوریها و آسیایی ها بخش بزرگی از جمعیت را شامل می‌شوند.

در کل شهر کرایست‌چرچ دارای جامعه چند فرهنگی است که بیش از صد و پنجاه قومیت در آن زندگی می‌کنند و حدودا ۲۰٪ جمعیت خارج از کشور متولد شدند.

آموزش

دانشگاه کانتربوری از دانشگاه‌های مطرح جهان در این شهر قرار دارد. از دانشگاههای دیگر در این شهر می‌توان به دانشگاه لینکلن، دانشگاه علوم پزشکی اتاگو و دانشگاه پلی‌تکنیک کرایست‌چرچ اشاره کرد. ارنست رادرفورد، فیزیکدان هسته‌ای برجسته در این شهر به دانشگاه رفت.

با چاپ باتیک یا چاپ کلاقی آشنا شوید , با دیدنی ها شهر باکو آشنا شوید تصویر , با مزایا و معایب زایمان طبیعی و سزارین آشنا شوید

حمل و نقل

تراموای تاریخی کرایست‌چرچ از سال ۱۸۸۲ کار خود را آغاز کرد ولی امروزه از آن برای جذب گردشگر و تور شهر استفاده می‌شود. حمل و نقل عمومی در کرایست‌چرچ بیشتر با اتوبوس است. اما بیشتر مردم از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند.

فرودگاه بین‌المللی کرایست‌چرچ دارای برنامه پرواز مستقیم به نقاط مختلف دنیا از جمله پروازهای منظم رفت و برگشت روزانه به مقصد فرودگاه بین‌المللی دبی می‌باشد.

با خواص چای کوهی آشنا شوید , با گیاهان ضد سرطان آشنا شوید , با ویتامین های عکاسی آشنا شوید وبگردی

جاذبه‌های گردشگری

شهر کرایست‌چرچ به واسطه پارکها و فضاهای سبز وسیع و زیبا و باغچه‌های خانگی زیبا و متنوع در منازل که کرایست‌چرچ را به یکی از سبزترین نقاط شهری جهان تبدیل کرده‌است، به شهر باغ ها شناخته می‌شود.در مرکز شهر کافه‌ها و رستوران‌های زیادی با استانداردهای بین‌المللی وجود دارد. همچنین مرکز شهر میزبان تالارهای بزرگ کنسرت، تئاتر و سینما و دیسکوهای شبانه و فروشگاه‌های بزرگی است که گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند. شهر کرایست‌چرچ سالانه میزبان جشن‌ها و جشنواره‌های بزرگ بین‌المللی مختلفی است.

از مکان های دیدنی این شهر می‌توان به پارک هاگلی، موزه کانتربوری، میدان کاتدرال و کلیسای جامع کرایست‌ چرچ اشاره کرد. شهر کرایست‌چرچ به انگلیسی‌ترین شهر در خارج از بریتانیا معروف است که این لقب رابه واسطهٔ معماری و نحوه شهرسازی انگلیسی خود داراست.

کلیسای جامع انگلیکان کرایست چرچ

کلیسای جامع انگلیکان کرایست چرچ یک کلیسای تاریخی به سبک گوتیک در میدان کاتدرال شهر کرایست چرچ در نیوزیلند است.کار ساخت این کلیسا از سال ۱۸۶۴ آغاز شد و در سال ۱۹۰۴ به اتمام رسید.

با زیباترین هتل‌های جهان آشنا شوید , با شهر زیر آب بایای ایتالیا آشنا شوید , با زشت‌ترین خودروهای کشورمان آشنا شوید

میدان کاتدرال

میدان کاتدرال میدان اصلی شهر کرایست چرچ است که کلیسای جامع کرایست چرچ در این میدان قرار دارد.

قابلیت‌های جدید ios 10 1 آشنا شوید , با ماجراجوترین زنان تاریخ آشنا شوید , با ماجراجوترین زنان تاریخ آشنا شوید فرادید

پارک هاگلی

پارک هاگلی یک پارک عمومی بزرگ در شهر کرایست چرچ در نیوزیلند است که در سال ۱۸۵۵ افتتاح شد. وسعت این پارک بیش از ۱۶۰ هکتار است.

با تجارت جیمزباندی آشنا شوید , با پردرآمدترین بازیکنان فوتبال جهان آشنا شوید , با برترین سیستم های آموزشی دنیا آشنا شوید

با 10 قانون اصلی در دکوراسیون آشنا شوید , با جدیدترین خودروهای بازار چین آشنا شوید ,  با زشت‌ترین خودروهای کشورمان آشنا شوید

✔️ با 10 قانون اصلی در دکوراسیون آشنا شوید , اختراع جدید اپل یک کیسه کاغذی است با اپل ایربگ آشنا شوید نیوزتک , با 10 جنگنده فوق‌العاده پیشرفته جهان آشنا شوید

موزه کانتربوری

موزه کانتربوری، موزه‌ای است در شهر کرایست چرچ در نیوزیلند که در سال ۱۸۸۲ تکمیل شد.

با آلویه ورا بهترین دوست تابستانی آشنا شوید  , با بزرگ ترین قبرستان جهان آشنا شوید , با اصطلاحات ناخنکاران آشنا شوید


ویدیو : با کرایست‌چرچ نیوزلند، شهر باغ ها آشنا شوید