با هم سیگاربکشید با هم ترک کنید! : چرا بعضی از ازدواج‌ها برای همیشه دوام می‌آورند ...


چرا بعضی از ازدواج‌ها برای همیشه دوام می‌آورند اما بعضی دیگر در کشمکش غرق می‌شوند و در نهایت هم محکوم به شکست هستند. آخرین تحقیقات روانشناسان اگر توسط زوج‌ها جدی گرفته شود قطعا می‌تواند کمک شایانی در حفظ ازدواج باشد.


کلیک کنید , خطایی هنگام بارگذاری پرونده پیش آمده دوباره تلاش کنید  , دوستان شرح پریشانی من گوش کنید

چرا بعضی از ازدواج‌ها برای همیشه دوام می‌آورند اما بعضی دیگر در کشمکش غرق می‌شوند و در نهایت هم محکوم به شکست هستند. آخرین تحقیقات روانشناسان اگر توسط زوج‌ها جدی گرفته شود قطعا می‌تواند کمک شایانی در حفظ ازدواج باشد. کافی است سرنخ‌های کوچک را کمی جدی بگیرید. سرنخ‌هایی که می‌تواند در یک عکس قدیمی دوران دبیرستان شما وجود داشته باشد و یا حتی در یک مبل راحتی اتاق نشیمنتان خودنمایی کند. 10راه برای داشتن یک ازدواج ضدضربه.



برای آشتی پیش قدم شوید

آیا شما کسی هستید که بعد از جروبحث قدم اول را برای عذرخواهی کردن برمی‌دارد؟ جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد که اگر یکی از شما دو نفر بلافاصله بعد از جروبحث برای آشتی قدم برمی‌دارید و اخم کردن را کنار می‌گذارید پس ازدواج محکمتری نسبت به دیگر زوج‌هایی دارید که هیچکدام حاضر نیستند برای پایان دادن به یک دعوا پیشقدم شوند و از دل دیگری در بیاورند.



گذشت هم اندازه دارد

گذشت اتفاق بسیار جالب توجهی است.  خیلی از زنان از آنچه که می‌خواهند به راحتی چشم‌پوشی می‌کنند تا همسرانشان را خوشحال کنند اما تحقیقات اخیر نشان داده گذشت بیش از حد گاهی اوقات دردسرسازی می‌شود. با این وصف زنانی که کمتر از حقوق طبیعی و منطقی خود چشم‌پوشی می‌کنند ازدواج‌های موفق‌تری نسبت به بقیه دارند.



با هم بخندید

این یک نشانه خوب است. خندیدن استرس را کم می‌کند. این را بدانید که اگر کمتر بخندید استرس بیشتری خواهید داشت و همین مسأله می‌تواند تأثیر مستقیمی روی زندگی زناشویی شما داشته باشد. بنابراین سعی کنید این استرس را از بین ببرید. برای این کار دم دست‌ترین راه را انتخاب کنید. مثلا هفته‌ای یکبار یک فیلم کمدی اجاره کنید و هر دو با هم تماشا کنید تا در واقع به لحاظ روحی هر چند روز یکبار ریکاوری کرده باشید. این ریکاوری همان خندیدن با یکدیگر است.



جملات مثبت را از هم دریغ نکنید

معمولا هر چند وقت یکبار به همسرتان «بله» می‌گویید؟ یا یک واژه مثبت دیگر. روانشناسان بر این باورند که تعداد جمله‌های مثبت و منفی که در یک محاوره معمول بین شما و همسرتان رد و بدل می‌شود تأثیر بسزایی در دوام زندگی زناشویی شما دارد. اگر در مقابل هر یک جمله نه چندان خوشایندی که هر از گاهی بین شما و همسرتان رد و بدل می‌شود 5جمله زیبا و دوست‌داشتنی به یکدیگر بگویید شک نکنید که زندگی مشترک شما با دوام‌تر خواهد شد.



شما شروع کنید، او تمام

جمله‌هایی که از شما و همسرتان شنیده می‌شود به خوبی نشان می‌دهد که چقدر شبیه هم هستید. شما جمله‌ای را شروع می‌کنید و همسرتان ناخودآگاه آن را همانطور تمام می‌کند که شما انتظارش را داشتید. این یعنی اوج شباهت. اگر این اتفاق برای شما می‌افتد بدانید که بسی خوشبخت هستید.



لبخند بزنید

تحقیقات اخیری در هندوستان روی 650نفر از مردمان میانسال نشان داده آن عده که در عکس‌های دوران نوجوانی‌شان بیش از بقیه لبخند به لب دارند در زندگی زناشویی خود موفق‌تر بوده‌اند و البته خبر بد برای آن دسته از افرادی که در دوران نوجوانی همواره روی مودهای بی‌حوصلگی بوده‌اند و کمتر لبخند به لب داشته‌اند اینکه زندگی زناشویی آن در خطر است!



خوب بخوابید

خواب شبانه بد می‌تواند روز شما را خراب کند. چطور؟ کاملا طبیعی است وقتی خوب نمی‌خوابید روز بعد اعصاب و روان‌تان به هم ریخته است و در نتیجه هیچ بعید نیست در آن روز خاص روابط خانوادگی‌تان را هم درست به خاطر بی‌حوصلگی به تنش بکشانید. اگر این بدخوابی‌ها تکرار شود آنوقت تنش هم به جز لاینفک زندگی شما تبدیل خواهد شد. پس سعی کنید شب‌ها کامل و منظم بخوانید.



جملات رومانتیک فراموش نشود

«من آشغال‌ها را بیرون گذاشتم»، «من ظرف‌ها را شستم» گاهی اوقات این جملات می‌توانند بسیار رمانتیک باشند به خصوص وقتی مخاطب شما همسرتان باشد. بهتر است در کارهای خانه مشارکت وجود داشته باشد چون اگر همه امورخانه تأکید می‌کنیم همه امور فقط به عهده یکی از شما دونفر باشد آن فرد به مرور زمان احساس بی‌ارزش بودن می‌کند این موضوع برای زندگی شما خطرناک خواهد بود.



از تو متشکرم

خوشبختی گاهی فقط در سه کلمه خلاصه می‌شود.«از تو متشکرم» همسرانی که در قبال کارهی کوچکی که برای هم انجام می‌دهند از این سه کلمه استفاده می‌کنند و به زبان ساده قدردان زحمات ریز و درشت یکدیگر هستند زندگی محکم‌تری خواهند داشت. اگر بابت کاری از شما قدردانی شود طبیعی است که مایل به تکرار آن هستید. خوب دقت کنید. این اتفاق به یک مکانیزم چرخشی در زندگی شما تبدیل می‌شود. این هم درست همان چیزی خواهد بود که لازمه خوشبختی شماست.



شبیه هم باشید

زوج‌هایی که عادت‌های مشابهی دارند زندگی بادوام‌تری خواهند داشت و در واقع ازدواج آنها موفق‌تر خواهد بود. اگر بین یک زن و شوهر فقط یکی از آنها سیگاری باشد احتمال جدایی بین آنها خیلی بیشتر از زوج‌هایی است که یا هر دو سیگاری هستند یا هر دو کلا سمت سیگار نمی‌روند. عادت‌های مشابه حتی به شکل منفی زندگی زناشویی را بادوام‌تر می‌کند.



تلفن ها را کوتاه کنید

وقتی در طول روز همسرتان سرکار است بدنیست یکی، دوباری با یک تلفن کوتاه احوال او را بپرسید. البته تأکید بر تلفن کوتاه است آن هم حداکثر دوبار در روز چه اینکه بیشتر از این ممکن است اوضاع را خراب کند. زنگ بزنید و برای یک دقیقه فقط حالش را بپرسید و یک خسته نباشید به او بگویید. حرف‌های بیشتر را بگذارید برای وقتی که او به خانه بازمی‌گردد. اگر پای تلفن مکالمه را طولانی کنید آن هم بدون توجه به اینکه همسرتان سرکار است و از هر موضوعی حرف بزنید هم او را کلافه کرده‌اید هم دیگر حرفی برای شب هنگام که به خانه برمی‌گردد و باقی نگذاشته‌اید.


ویدیو : با هم سیگاربکشید با هم ترک کنید!