بایک سابرینا، سدان ارزان در ایران : شاید این روزها هاچ‌بکی شبیه به بنز کلاس ...


شاید این روزها هاچ‌بکی شبیه به بنز کلاس B نظر شما را در خیابان‌ها به سوی خود جلب کرده باشد و چندان دور از انتظار نیست که بسیاری آن را با بنز Bکلاس اشتباه بگیرند. مجله تخت گاز: شاید این روزها هاچ‌بکی شبیه به بنز کلاس B نظر شما را در خیابان‌ها به سوی خود جلب کرده باشد و چندان دور از انتظار نیست که بسیاری آن را با بنز Bکلاس اشتباه بگیرند. نماینده جدید چینی‌ها در ایران، بایک سابرینا نام دارد که توسط شرکت دیار خودرو مونتاژ و عرضه میشود. . بایک سابرینا در دو مدل هاچ‌بک و صندوق‌دار عرضه میشود، که با توجه به فاصله زیاد سابرینا هاچ‌بک از سابرینا صندوق‌دار، در زمینه زیبایی، پیش‌بینی میشود مدل هاچ‌بک مقبولیت بیشتری در بازار ایران داشته باشد.

همان‌طور که اشاره کردیم، بایک  سابرینا که با کد E150 شناخته میشود، از نظر طراحی شباهتهای بسیار زیادی با نسل اول بنز کلاس B دارد.  علت این شباهت را می‌توان در شاسی مشترک این خودرو با اسمارت ۴در جست و جو کرد. همچنین از این نکته غافل نباشیم که شرکت بایک محصولات خود را با همکاری شرکت‌هایی نظری بنز و هیوندای تولید می کند.

بایک سابرینا , سابرینا سدان , بایک، سابرینا

به دلیل شباهت این خودرو با بنز کلاس B، نمی‌توان به طراحی آن ایراد آنچنانی وارد کرد و بی‌انصافی نیست اگر سابرینا را به عنوان یکی از خوش ساخت‌ترین و خوش قیافه‌ترین چینی های وارد شده به کشور خطاب کنیم. چراغ های جلو  عقب از ابعاد مناسبی برخوردار هستند و تمام حجم ها و خطوط روی بدنه حساب شده و هماهنگ انجام گرفته است. پس سابرینای ۶۰ میلیونی می تواند برای کسانی که از طراحی تکراری هاچ‌بک های وطنی هم‌چون ۲۰۶ و ۲۰۷ خسته شده‌اند، انتخاب جذاب و متفاوتی باشد.

با نشستن در کابین سابرینا، همان شباهت نمای ظاهری با بنز کلاس B قابل تشخیص است. البته این مساله را باید به فال نیک گرفت، چرا که شباهت کابین با محصولات قدیمی بنز باعث شده تا بر خلاف سایر خودروهای چینی، شاهد ارگونومی و طراحی قابل قبولی در کابین سابرینا باشیم. مهم‌ترین برگ برنده سابرینا نسبت به سایر هاچ‌بک های موجود در کشور، فضای کابین جادار و راحت آن است. چرا که در ردیف عقب به لطف فرم منطقی طراحی بدنه، فضای جاداری در اختیار است. البته خشکی صندلیها در طولانی مدت کمی خسته کننده خواهد شد، اما راحتی و کیفیت صندلی ها در مجموع مناسب است.

فرمان خوش دست است و زیبا طراحی شده، اما محل نامناسب و نا متقارن دکمه‌های روی آن کمی‌از زیبایی اش کاسته. به لطف شیشه‌های بلند و ابعاد مناسب بدنه، میدان دید مناسب است و کنترل کردن سابرینا در خیابان‌های پر ترافیک کار دشواری نخواهد بود. کیفیت متریال به کار رفته داخل کابین نسبت به سایر خودروهای چینی یک سر و گردن بالاتر است و از این جهت، سابرینا جهش بزرگی را تجربه کرده است. پس با این وجود به نظر می‌رسد سابرینا دیرتر از سایر هم‌وطنانش به سر و صداهای اضافی بیافتد!

ارزان ترین ماشین ایران , ارزان ترین خودرو ایران , شهر های ارزان جنوب ایران

شتاب سابرینا قابل قبول است و عملکرد جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک مناسب و هماهنگ با موتور به نظر می‌رسد. البته رانندگی با این هاچ بک چینی نسبتا خالی از هیجان است. یکی دیگر از نقاط قوت سابرینا در بحث فنی و سواری، تعلیق و سواری بسیار نرم این خودرو است. در کابین سابرینا خبری از کوبش‌های رایج در هاچ‌بک های کوچک نیست و نرمی زیاد باعث شده تا  کمی تکان عرضی داشته باشد.

علی‌رغم تعلیق بسیار نرم، سابرینا به لطف بهره گیری از شاسی مرسدس‌بنز، از هندلینگ قابل توجهی برخوردار است که از این نظر یک پله بالاتر از رقیبی هم‌چون ۲۰۶ قرار می گیرد. البته ترمزهای سابرینا در جلو دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای هستند، که از نظر قدرت ترمز به پای ترمزهای قوی تندر و یا ۲۰۶ نمی رسند.

رقبای داخلی و خارجی

 Jac Tojoy

ماشین شاسی بلند ارزان قیمت در ایران , بهترین سدان ایران , بهترین شاسی بلند ارزان قیمت در ایران

  MVM 315H

تور ارزان خارج از ایران , قیمت ارزان ترین خودرو های جهان در ایران , درباره بایک سابرینا

  206

تور ارزان ترکیه از مشهد از پرواز ایران , زمان ورود خودرو ارزان قیمت به بازار ایران , ایران خودرو

پیشنهاد نهایی

سابرینا آمده تا تصورات منفی ایرانیان نسبت خودروهای چینی را تغییر دهد. و باید بگوییم تا حدودی موفق نیز شده است. کیفیت ارتقا یافته متریال کابین، طراحی جا افتاده و خصوصیات مشترک با خودرویی نظیر اسمارت، باعث شده تا سابرینا نسبت به رقبای وطنی، ارزش مبلغ پرداختی برای خریدش را داشته باشد.

سابرینا در مجموع یک هاچ بک قابل قبول و مناسب است که نسبت به سایر چینی‌ها پیشرفت های چشمگیری داشته است.

ایران فیلم , عصر ایران , ایران تجارت

نقشه ایران , ویزا ایران , ایران کنسرت

ایران جیب , پرچم ایران , ایران داک


ویدیو : بایک سابرینا، سدان ارزان در ایران