بايدراندمان توليد، انتقال وتوزيع برق اصلاح شود :     رييس‌جمهور: بايد راندمان ...



 

 

رييس‌جمهور:

بايد راندمان توليد، انتقال و توزيع برق اصلاح شود


امروز‌ روش‌هاي تامين و توزيع انرژي در‌دنيا به سرعت در حال تغيير است و ضرورت دارد كشور‌ما نيز با ابتكار و استفاده از شيوه‌هاي جديد اين‌گونه تغييرات را در سيستم‌هاي انرژي اعمال كند.

ایلنا: رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه راندمان كار در بخش آب و برق در كشورمان پايين است،‌خاطر‌نشان‌كرد: در توليد، انتقال و توزيع برق راندمان فعاليت‌ها از سطح پاييني برخوردار است كه بايد اصلاح شود.
به گزارش ايلنا، محمود احمدي‌نژاد صبح امروز در ديدار وزير و معاونين و مشاورين وزارت نيرو با اشاره به اهميت انرژي و آب و برق در جهان اظهار داشت : امروز انرژي مهمترين مساله دنيا محسوب مي شود و ضرورت دارد سطح كشورمان را در اين عرصه هر‌چه بيشتر تقويت كنيم .
رييس‌جمهور با اشاره به اينكه اقدامات خوبي در طول دوران پس از پيروزي انقلاب اسلامي در صنعت آب و برق صورت گرفته است بر ضرورت تقويت و گسترش فعاليت در اين بخش تاكيد كرد‌ و‌گفت: كشورمان اين ظرفيت را دارد كه در صنعت آب و برق وارد عرصه‌هاي بين المللي شود و در صادرات خدمات فني - مهندسي به جايگاه ارزشمندي در منطقه و جهان دست پيدا كند .
احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه راندمان كار در بخش آب و برق در كشورمان پايين است ،‌خاطر‌نشان كرد: در توليد ، انتقال و توزيع برق راندمان فعاليت‌ها از سطح پاييني برخوردار است كه بايد اصلاح شود.
رييس‌جمهور همچنين بر ضرورت كاهش هزينه پروژه‌هاي بخش آب و برق تاكيد كرد و گفت‌: وزارت نيرو از جمله وزارتخانه‌هايي است كه به نسبت ساير وزارتخانه‌ها از كادر تخصصي بسيار بالايي برخوردار است از اين رو بايد با استفاده از اين ظرفيت و با برنامه‌ريزي و ارزيابي‌هاي اقتصادي بر كاهش هزينه پروژه‌ها پيشتاز باشد.
وي خاطر‌نشان كرد:‌ ايران تنها كشوري است كه گسترده از دو‌شبكه سراسري انرژي گاز و برق برخوردار است در حالي كه اين دو شبكه قابل ادغام با يكديگر هستند و مي‌توان با طراحي روش‌هاي نو هزينه شبكه سراسري را كاهش داد.
رييس‌جمهور خاطر‌نشان كرد‌: امروز‌روش‌هاي تامين و توزيع انرژي در‌دنيا به سرعت در حال تغيير است و ضرورت دارد كشور‌ما نيز با ابتكار و استفاده از شيوه‌هاي جديد اين‌گونه تغييرات را در سيستم‌هاي انرژي اعمال كند و البته دولت نيز از اقدامات انجام شده در اين عرصه كاملا پشتيباني خواهد كرد .
در اين نشست همچنين تعدادي از معاونين وزير نيرو در سخناني پيشنهادات و درخواست‌هاي خود را براي بهبود شرايط كاري با رييس‌جمهور درميان گذاشتند...../تحلیل:ایلنا


ویدیو : بايدراندمان توليد، انتقال وتوزيع برق اصلاح شود