بالوتلی سوپر ماریو روی جلد تایم : عجیب است اما بالوتلی دومین فوتبالیست بعد ...


عجیب است اما بالوتلی دومین فوتبالیست بعد از مسی است که روی جلد مجله تایم می رود. پرونده شماره این ماه نسخه اروپایی تایم درباره نژادپرستی در فوتبال است تماشا: عجیب است اما بالوتلی دومین فوتبالیست بعد از مسی است که روی جلد مجله تایم می رود. پرونده شماره این ماه نسخه اروپایی تایم درباره نژادپرستی در فوتبال است

بالوتلی در کنفرانس خبری بعد از یکی از بازی های تیم ملی ایتالیا در یورو 2012 گفت: «من سوپرماریو یا ماریوی احمق نیستم. من فقط ماریو هستم.» اما فقط ماریو بودن بعضی اوقات آسان نیست. او بدون شک یکی از استعدادهای ناب حال حاضر فوتبال جهان است که شم گلزنی بالایی دارد و همیشه با تعصب در زمین برای تیمش بازی می کند اما اخلاق تند او همیشه باعث ایجاد حاشیه برایش شده است.

بالوتلی نخستین بازیکنی است که با لهجه آفریقایی در یک تورنمنت بزرگ برای تیم ملی ایتالیا به میدان رفته است. او هم هدف شعار و توهین های نژادپرستی قرار گرفته و هم نمادگذار ایتالیا به یک کشور مدرن تر و بین المللی تر است. مجلهع معتبر تایم که چند ماه پیش برای نخستین بار یک بازیکن فوتبال را روی کاور خود قرار داده بود این بار ماریو بالوتلی را در آخرین شماره خود روی کاور برده است.

در آن شماره لیونل مسی بهترین بازیکن حال حاضر جهان روی کاور رفته بود اما این بار بالوتلی به دلیل رنج هایی که در این چند سال از توهین های نژادپرستی و سختی هایی که تا به حال در این زمینه کشیده صحبت کرده است.

کاترین میر دبیر بخش اروپای مجله تایم به همراه استفان فاریس خبرنگار ایتالیایی به منچستر سفر کردند تا مصاحبه ای با بالوتلی داشته باشند. در ادامه، مصاحبه میر را می خوانید که به دلایل انتخاب بالوتلی و برخورد این بازیکن اشاره کرده است.

ماریو بالوتلی , سوپر ماریو , بازی سوپر ماریو

چرا بالوتلی را انتخاب کردید؟

- من و استفان مدت ها بود در مورد سیاه پوستان ایتالیایی و تلاش آنها برای اینکه به هموطنان سفیدپوست خود ثابت کنند ایتالیایی هستند صحبت می کردیم. بالوتلی نمادی از یک سیاه پوست ایتالیایی است که من علاقه زیادی برای صحبت با او داشتم، نه تنها به عنوان یک بازیکن فوتبال بلکه به دلیل شخصیت خاص و جالبش. این انگیزه ای شد تا برای مصاحبه با او به منچستر برویم.

چطور او را برای مصاحبه متقاعد کردید؟

- با افرادی که در من سیتی هستند و همچنین مدیر برنامه های او صحبت کردم. به من اجازه دادند در تمرین من سیتی حضور پیدا کنم و او را در تمرین ببینم، اتفاقی که به ندرت برای خبرنگاران می افتد. یک روز بارانی که تقریبا بعد از پایان تمرین شبیه موش آب کشیده شده بودم، به من گفتند بالوتلی در ابتدای برخورد یک آدم خجالتی است که این موضوع را تا وقتی که مصاحبه را انجام دادیم باور نکرده بودم.

آیا بالوتلی تمایل داشت که استعدادهایش را ثابت کند؟

- بله، او وقتی انگلیسی صحبت می کردناگهان چند جمله ایتالیایی می گفت. انگلیسی او خوب است اما بعضی وقت ها که می خواست موضوع را خوب جا بیندازد ایتالیایی صحبت می کرد. خیلی در مورد زندگی اش گفت و خیلی نگران تصویری بود که از او در ذهن مردم وجود دارد. اصرار داشت که ثابت کند راه موفقیت را می داند و نیازی به کمک دیگران ندارد.

در مورد تجربه های نژادپرستی اش در ایتالیا چه می گفت؟

- از نظر او، نژادپرستی و نادانی دو مورد جداگانه است. بیشتر تجربیاتی که او در ایتالیا داشته نوعی حس نادانی و باور غلط مردم در مورد سیاه پوستان است تا اینکه خصومت و دشمنی آنها باشد. اما بعد از اینکه او به یک بازیکن مشهور تبدیل شد این خصومت ها هم افزایش یافت.

نظر او در مورد برخورد با نژادپرستی در ایتالیا و انگلیس چه بود؟

- چیزهای زیادی در انگلیس هست که او از آنها نفرت دارد اما واضح بود که انگلیس در مقابل ایتالیا از نظر موضوع نژادپرستی برای او مثل بهشت است.

آیا او نگران تصویر خود در ذهن مردم است؟


- او می خواهد که مادرش به او افتخار کند. او از مادرش می خواهد در برشا وقتی با مردم صحبت می کند نظر آنها را بپرسد. او امیدوار است نظر مردم مثبت باشد. او یک گلزن قهار است و شایسته این است که تصویر خوبی در ذهن مردم داشته باشد.


ویدیو : بالوتلی سوپر ماریو روی جلد تایم