بازی خداحافظی کی‌ روش با سس ایبرا : تیم ملی سوئد در حالی امشب به مصاف تیم ملی ...


تیم ملی سوئد در حالی امشب به مصاف تیم ملی ایران می رود که در ترکیب اصلی خود تنها از دو بازیکن که در لیگ سوئد توپ می زنند بهره می برد و بقیه بازیکنان این تیم در لیگ های انگلیس، آلمان، ایتالیا، فرانسه، روسیه و ترکیه توپ می زنند. ورزش 3: تیم ملی سوئد در حالی امشب به مصاف تیم ملی ایران می رود که در ترکیب اصلی خود تنها از دو بازیکن که در لیگ سوئد توپ می زنند بهره می برد و بقیه بازیکنان این تیم در لیگ های انگلیس، آلمان، ایتالیا، فرانسه، روسیه و ترکیه توپ می زنند.

 تیم سوئد دومین حریف تدارکاتی ایران در این روزهاست که از مدت ها قبل خبر رویایی با یاران زلاتان ابراهیموویچ، فوتبالدوستان ایرانی را سر ذوق آورده بود. در این گزارش سعی شده آخرین ترکیب این تیم که در بازی مقابل مولداوی در رقابتهای مقدماتی یورو 2016 به میدان رفتند، به طور کامل مورد بررسی گیرد.

دروازه بان:

آندریاس ایساکسون:


این گلر 33 ساله سوئدی ها در تمام رده های سنی این کشور عضو تیم ملی بوده است. وی از سال 2002 به عضویت تیم ملی بزرگسالان درآمده و تاکنون در 119 بازی درون دروازه این تیم ایستاده است. ایساکسون از سالهای 1999 تا 2001 عضو تیم یوونتوس ایتالیا بوده است و پس از آن دو سال در تیم رن فرانسه، دو سال در تیم منچستر سیتی انگلیس، چهار سال در تیم آیندهوون هلند و از سال 2012 نیز در تیم کاظم پاشا ترکیه دروازه بانی کرده است. از مهمترین افتخارات وی قهرمانی در جام حذفی هلند و همچنین سوپر جام هلند به همراه تیم آیندهوون بوده است.

مدافعان:

آندرس گرانک ویست:


یکی از دو مدافع میانی تیم ملی سوئد که 29 ساله است و از سال 2006 به عضویت این تیم درآمده است و در این زمان توانسته در 41 بازی برای سوئدی ها به میدان برود. وی در سال های 2004 تا 2007 عضو تیم هلسین بورگ سوئد بوده است، پس از آن دو سال در تیم ویگان انگلیس، سه سال در تیم خرونینخن هلند، دو سال در تیم جنوا ایتالیا و از سال 2013 تاکنون نیز در تیم کراسنودار روسیه عضو بوده است.

مهمترین عنوانی که وی تاکنون به دست آورده است قهرمانی لیگ سوئد بوده که به همراه تیم هلسین بورگ بوده است. او تاکنون توانسته دو گل ملی و 26 گل باشگاهی در کارنامه خود ثبت کرده است که 21 گل آن را در دوران حضور خود در خرونینخن به ثمر رسانده است.

اریک جوهانسون:

دیگر مدافع میانی تیم ملی سوئد که 26 ساله است و از سال 2014 به عضویت تیم ملی درآمده است. وی تاکنون فقط 4 بازی ملی برای کشورش به انجام رسانده است. وی از سال 2008 تاکنون عضو تیم های فالکنبرگ، جایس و مالمو سوئد بوده است و مهمترین افتخار ورزشی اش قهرمانی در لیگ سوئد و همچنین قهرمانی سوپرجام سوئد با تیم مالمو بوده است. جوهانسون در طول دوران بازی خود تاکنون توانسته 22 گل برای باشگاه های خود به ثمر برساند و به همراه دیگر مدافع میانی این کشور، جزء مدافعان گلزن محسوب می شود.

پیره بنگتسون:

مدافع راست تیم سوئد که 26 ساله است و در تمام رده های سنی تیم های ملی توپ زده است. وی از سال 2011 به عضویت تیم ملی بزرگسالان درآمده است و تاکنون در 19 بازی ملی به میدان رفته است. وی از سالهای 2006 تا 2009 عضو تیم آاک آتن یونان بوده است و از سال 2009 تا 2014 عضو تیم های نورشیلند و کپنهاگن دانمارک بوده و اخیرا نیز به تیم ماینتس آلمان پیوسته است. او در تیم های باشگاهی خود توانسته تاکنون 3 بار دروازه حریفان را باز کند و مهمترین افتخارات ورزشی او، قهرمانی در لیگ و قهرمانی سوپرجام دانمارک با تیم کپنهاگن بوده است.

مارتین اولسن:

مدافع راست سوئدی ها که 26 است و وی نیز در تمام رده های سنی تیم های ملی این کشور بازی کرده است. او از سال 2010 به عضویت تیم ملی درآمده و تاکنون توانسته در 27 بازی و 5 گل ملی را در کارنامه خود ثبت کند. اولسن از سالهای 2007 تا 2013 در تیم بلکبرن انگلیس بازی کرده است و اکنون نیز عضو تیم نوریچ سیتی همان کشور است و 4 گل نیز برای باشگاههای خود به ثمر رسانده است.

هافبک ها:


کیم کالستروم:


این هافبک 32 ساله، یکی از باسابقه ترین و نامدارترین بازیکنان حاضر سوئد که از هافبک های میانی این تیم است و به مانند چند همبازی دیگرش، در تمام رده های سنی سوئد در سطح ملی بازی کرده است. وی از سال 2001 در جمع بازیکنان تیم ملی این کشور حاضر شده است و تاکنون 117 بازی و 16 گل ملی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. وی با حضور در تیم جورگاردن سوئد مطرح شده است و از سال 2003، به مدت سه سال در تیم رن فرانسه، شش سال در تیم لیون فرانسه، دوسال در تیم اسپارتاک مسکو روسیه عضو بوده است و از سال 2014 نیز به جمع آرسنالی ها پیوسته است.

از مهمترین افتخارات وی می توان به دو بار قهرمانی لوشامپیونه فرانسه، یک بار قهرمانی کوپافرانسه و یک بار قهرمانی سوپرجام فرانسه با تیم لیون و قهرمانی لیگ سوئد به همراه تیم جورگاردن اشاره کرد. کالستروم تاکنون 65 گل باشگاهی نیز به ثمر رسانده است.

آلبین اکدال:


یکی دیگر از هافبک های میانی تیم ملی سوئد که 25 ساله است و در تمام رده های سنی برای تیم های ملی این کشور به میدان رفته است. او از سال 2011 تاکنون توانسته است در 14 بازی برای سوئدی ها بازی کند. وی از در سال 2008 به جمع یوونتوسی ها پیوست و در سال 2009 به سیه نا ایتالیا رفت. اکدال در سالهای 2010 و 2011 برای بولونا ایتالیا توپ زد و از آن به بعد نیز به تیم کالیاری ایتالیا پیوست. وی تاکنون توانسته برای تیم های باشگاهی خود 9 گل به ثمر برساند.

ارکان زنگین:


هافبک چپ 29 ساله سوئدی ها که در سال 2013 برای تیم ملی این کشور بازی خود را شروع کرده است و تاکنون 12 بازی ملی را به انجام رسانده است. وی در این مدت 2 گل ملی نیز در کارنامه خود ثبت کرد. وی پس از حضور در تیم مارابی سوئد، در سال 2009 به تیم بشیکتاش ترکیه پیوست و پس از دو فصل حضور در این تیم، راهی اسکیشر اسپور همان کشور شد. زنگین در ابتدای سال 2015 به عضویت تیم ترابوزان اسپور ترکیه درآمد. او تاکنون توانسته است در بازی های باشگاهی خود 36 بار دروازه حریفان را باز کند.

سباستین لارسن:


هافبک راست 29 ساله سوئدی ها، که حضور در تمامی تیم های ملی رده های سنی مختلف را تجربه کرده است از سال 2008 تاکنون توانسته در 71 بازی ملی برای کشورش به میدان برود و حاصل این تعداد بازی 6 گل ملی بوده که وی به ثمر رسانده است. لارسن در سال 2004 به آرسنال پیوست که پس از سه فصل حضور، راهی تیم بیرمنگام انگلیس شد و تا 2011 همانجا ماند، او در سال 2011 به ساندرلندی ها پیوست و تاکنون نیز در همین تیم حضور دارد.

مهمترین افتخاری که لارسن به دست آورده است، نائب قهرمانی به همراه توپچی های لندن در سال 2004 بوده است، البته او تاکنون توانسته 31 گل باشگاهی نیز به ثمر برساند.

مهاجمان:

کیسه تلین:


مهاجم تازه کار و جوان سوئدی ها که 22 ساله است و از سال 2014 به عضویت این تیم درآمده است. وی در 5 بازی ملی خود تاکنون نتوانسته گل ملی به ثمر برساند، وی یکی از دو بازیکنی است که در لیگ کشور سوئد مشغول بازی است و از سال 2009 تاکنون عضو تیم های کارلس لاندس، آی اف کی و مالمو این کشور بوده است. وی تاکنون توانسته در تیم های باشگاهی خود 30 بار دروازه حریفان را باز کند.

زلاتان ابراهیموویچ:


... و اما مهاجم 33 ساله و یکی از نامدارترین بازیکنان تاریخ فوتبال دنیا که به احتمال قوی امشب در مقابل زوج سیدجلال حسینی و پژمان منتظری قرار خواهد گرفت. وی از سال 2001 به عضویت تیم ملی بزرگسالان درآمده و تاکنون در 102 بازی ملی خود، 53 بار دروازه حریفان را باز کرده است.

وی اولین قرارداد حرفه ای خود را با تیم مالمو سوئد در سال 1996 بست و سه سال بعد یعنی سال 1999 توانست برای اولین بار، در تیم اول مالمو به میدان برود. پس از دو سال حضور در این تیم و انجام 40 بازی و به ثمر رساندن 16 گل، علیرغم تلاش آرسن ونگر برای پیوستن او به آرسنال، ایبرا راهی آژاکس هلند شد و به مدت 3 سال، یعنی تا سال 2004 در این تیم حضور داشت، وی در این مدت 74 بازی برای آمستردامی ها انجام داد و حاصل آن نیز 35 گل بود که برای آنها به ثمر رساند.

وی که با مربیگری رونالد کومان در آژاکس بازی های خوبی از خود به نمایش می گذاشت به طور ناگهانی در 31 آگوست 2004 به یوونتوس ایتالیا پیوست، وی تا سال 2006، در 70 بازی برای این تیم به میدان رفت و 23 بار نیز برای آنها گلزنی کرد. وی که با 16 میلیون یورو به جمع تورینی ها پیوسته بود، پس از مصدومیت ترزگه، به امید اول گلزنی آنها تبدیل شد، او پس از دو فصل حضور در تورین، پس از رسوایی یوونتوسی ها و سقوط شان به دسته پایین تر، از جمع آنها جدا شد و سر از اینترمیلان درآورد.

در سال 2006 وی با قراردادی به ارزش 8/24 میلیون یورو راهی اینتر شد و تا سال 2009 در 88 بازی برای آنها به میدان رفت که حاصل آن 57 گل بود. در همان سال ابتدایی حضور وی، اینتر پس از 17 سال به قهرمانی سری آ ایتالیا دست یافت، او در فصل آخر حضورش نیز گل سال ایتالیا را برابر بولونا به ثمر رساند و در پایان فصل توانست با 25 گل زده به عنوان آقای گلی سری آ دست پیدا کند.

اما شاید یکی از تلخ ترین انتقال های دوران بازی زلاتان، زمانی اتفاق افتاد که وی تصمیم گرفت با قراردادی گران و جنجالی راهی بارسلونا شود. در سال 2009، طبق توافق دو باشگاه، او و ساموئل اتوئو به همراه دریافت مبلغی با یکدیگر معاوضه شدند و زلاتان راهی نیوکمپ شد، وی در این سال در 29 بازی برای بارسا به میدان رفت و توانست 16 گل نیز به ثمر برساند و ششمین گلزن لالیگا لقب بگیرد، اما به دلیل آنچه که برآورده نکردن توقعات عنوان می شد و البته اختلاف با گواردیولا، او پس از یکسال از جمع آبی و اناری جدا شد و باز هم به میلان بازگشت اما این بار در تیم آث میلان.

وی تاسال 2012 به مدت دو سال در این تیم حضور داشت و در 61 بازی توانست 42 گل برای میلانی ها به ثمر برساند. وی در سال 2011 اقدام به اتشار کتابی درباره خود کرد و در آن به اختلافات خود با پپ گواردیولا و دلایل جدایی اش از بارسلونا پرداخت.

ابراهیموویچ در سال 2012 و در ازای دستمزد سالیانه 15 میلیون یورو به پاری سن ژرمن فرانسه پیوست و تاکنون نیز برای این تیم بازی می کند. او تاکنون در 87 بازی برای پاریسی ها به میدان رفته است که حاصل آن 73 گل بود که وی به ثمر رسانده است.

وی در مجموع تاکنون توانسته است برای تیم های باشگاهی خود 262 گل به ثمر برساند که بیشترین آن برای همین تیم پاری سن ژرمن یوده است.


ویدیو : بازی خداحافظی کی‌ روش با سس ایبرا