بازگشت مرد مرموز اتمی ایران! : بازگشت مرد مرموز اتمی ایران *سند رادیوفردا: ...



بازگشت مرد مرموز اتمی ایران *سند

رادیوفردا: «بازرس ارشد آژانس (اولی هاینونن) در سال ۲۰۰۸ در سفر به تهران چند بار خواستار دیدار با او شد ولی هر بار با بی اعتنایی مقامات ایرانی روبرو شد.»

 

بازگشت رابعه اسکویی به ایران , بازگشت شجریان به ایران , بازگشت بازیگران به ایران


جام نیوز؛ رادیوفردا (radiofarda) گزارش داد: «چهره ای که از او به عنوان "مرد مرموز" برنامه اتمی ایران و مدیر ارشد برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی یاد می‌شود، پس از چند سال غیبت، به طور فعال به عرصه هسته ای بازگشته است. "محسن فخری زاده" که نامش در لیست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد، از فرماندهان سابق سپاه است و سال‌ها به کار تحقیقاتی بر روی کلاهک‌های هسته ای مشغول بود.»
رادیو فردا به نقل از روزنامه امریکایی "وال استریت ژورنال" (WallStreetJournal) می گوید: «او تا کنون در چندین سازمان و نهاد مربوط به برنامه اتمی ایران کار کرده است و در حال حاضر در مرکز تحقیقاتی جدیدی که از سال گذشته میلادی به شکل مخفیانه در یکی از محله های شمالی تهران راه اندازی شده، به تحقیقاتی درباره دستیابی به سلاح های هسته ای مشغول است. این مرکز که "سازمان تحقیقات و نوآوری امور دفاعی" نام دارد، از شش بخش تشکیل شده که در آن‌ها تحقیقاتی در زمینه های فناوری استخراج و ذوب فلزات، ‌شیمی و آزمایش‌های انفجاری انجام می شود.»
بر پایه ادعای این منبع، آن دسته از مقامات امنیتی که گزارش های اطلاعاتی درباره مرکز یادشده را خوانده اند، می گویند که در این مرکز عده ای از دانشمندان هسته ای و کادر نظامی که پیش از این در تحقیقات مرتبط با برنامه تولید سلاح هسته ای درگیر بودند، مشغول به کار هستند. برخی از کشورهای اروپایی هم از تحقیقات فخری زاده بر روی کلاهک هسته ای و همزمانی آن با پیشرفت برنامه موشکی ایران و تولید اورانیوم با غلظت بالا اظهار نگرانی کرده اند.
وال استریت ژورنال از قول مقامات آمریکایی و اسرائیلی، فعال شدن دوباره فخری زاده را یکی از دلایل  نگرانی کشورهای غربی از وضعیت برنامه هسته ای ایران ذکر کرده است. مقامات آمریکایی می گویند: «محسن فخری زاده در سال ۲۰۰۶ میلادی،‌ شش سال پیش، از قطع بودجه اش از طرف دولت و توقف کار بر روی سلاح های هسته ای شکایت کرده بود. اطلاعاتی که  از ایمیل ها و شنود مکالمات تلفنی در آن زمان به دست آمده بود، یکی از دلایلی بود که در سال ۲۰۰۷ در گزارش سازمان های اطلاعاتی آمریکا چنین نتیجه گیری شد که برنامه تولید سلاح هسته ای در ایران در سال ۲۰۰۳ متوقف شده است.»
این منبع افزود: «بازرس ارشد آژانس (اولی هاینونن) در سال ۲۰۰۸ در سفر به تهران چند بار خواستار دیدار با محسن فخری زاده شد ولی هر بار با بی اعتنایی مقامات ایرانی روبرو شد. آژانس بین المللی انرژی اتمی و کشورهای غربی اکنون توجهشان به فخری زاده و مرکز جدیدی که او به راه انداخته، جلب شده است.»
رادیوفردا در انتها خاطرنشان کرد: «محسن فخری زاده تا کنون در انظار عمومی دیده نشده و هیچکس تا کنون تصویری از او ندیده است.»همزمانی انتشار این خبر با انتشار گزارش فصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی، گویای برنامه ریزی و سناریوپردازی تازه ای از جانب غربی ها برای وارد آوردن فشار به ایران است. مسلما برگزاری پرشکوه اجلاس کشورهای غیرمتعهد در تهران، در این امر بی تأثیر نیست./جام نیوز

 

بازگشت شادمهر به ایران , اماکن مرموز و اسرار امیز ایران , مکان های مرموز و عجیب دنیا و ایران


ویدیو : بازگشت مرد مرموز اتمی ایران!