بازنشستگی 50 درصد افراد در دنیا بدون حقوق : سازمان جهانی کار با تاکید بر دستیابی ...


سازمان جهانی کار با تاکید بر دستیابی 45 کشور به استانداردها در بخش حقوق بازنشستگی اعلام کرد: 50 درصد کل افراد مسن دنیا فاقد حقوق بازنشستگی هستند. خبرگزاری مهر: سازمان جهانی کار با تاکید بر دستیابی 45 کشور به استانداردها در بخش حقوق بازنشستگی اعلام کرد: 50 درصد کل افراد مسن دنیا فاقد حقوق بازنشستگی هستند.

سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: تقریبا نیمی از کل افراد مسن در دنیا فاقد حقوق بازنشستگی هستند. در عین حال، 52 درصد افراد مسن دارای حقوق های بازنشستگی در سطح مناسب اند اما روند تثبیت آن رو به پایین است.

بر پایه این گزارش، بسیاری از زنان و مردان مسن تر در جهان هیچ امنیت درآمدی ندارند و باید تا زمانی که می توانند کار کنند. آمارها نشان می دهد در سال های اخیر کشورهای متوسط و با درآمد کم به سرعت در حال افزایش است.

بررسی سیستم بازنشستگی 178 کشور جهان نشان می دهد که بیش از 45 کشور در پوشش بازنشستگی به سطح 90 درصد رسیده و بیش از 20 کشور نیز در حال توسعه هستند و یا در حال رسیدن به استانداردها در ایجاد پوشش های بازنشستگی اند.

اعمال سیاست های تثبیت مالی از سال 2010 به بعد باعث کاهش سطح حمایت های اجتماعی برای افراد مسن شده است. این هشدار وجود دارد که در سال 2050 حقوق بازنشستگی در حداقل 14 کشور اروپایی کاهش یابد.


ویدیو : بازنشستگی 50 درصد افراد در دنیا بدون حقوق