بازداشت دو حامی داعش در فرودگاه مالزی : با افزایش بازداشت افراطیون مالزی که ...


با افزایش بازداشت افراطیون مالزی که قصد پیوستن به گروه تروریستی داعش را دارند، پلیس دو نفر دیگر را به اتهام تلاش برای سفر به سوریه در فرودگاه بازداشت کرد. خبرگزاری ایرنا: با افزایش بازداشت افراطیون مالزی که قصد پیوستن به گروه تروریستی داعش را دارند، پلیس دو نفر دیگر را به اتهام تلاش برای سفر به سوریه در فرودگاه بازداشت کرد.
مقابله با افراطیون مالزی در حالی طی ماه های اخیر تشدید شده است که دولتمردان این کشور در سال های گذشته از مدارس دینی که به وسیله وهابیون و کشورهای عربی تغذیه می شد و افراطی گری را رواج می داد، پشتیبانی می کردند.
پلیس مالزی روز سه شنبه اعلام کرد در ادامه مقابله با سفر اتباع این کشور به سوریه و عراق برای پیوستن به داعش دو نفر از جمله یک زن خانه دار 28 ساله را در فرودگاه بین المللی کوالالامپور بازداشت کرده است.
خالد ابوبکر، بازرس کل پلیس مالزی در بیانیه ای زمان دستگیری این دو نفر به وسیله بخش ویژه ضد تروریسم پلیس را هفتم و 19 مارس (16 و 28 اسفند 93) ذکر کرد.
زن خانه دار مالزیایی در ایالت کداح که به ایالت دارالایمان مشهور است، بازداشت شد. این زن 28 ساله برنامه ریزی کرده بود از مسیر یک کشور همسایه مالزی به سوریه سفر کند.
فرد دوم دستگیر شده یک کارمند دولت و از اهالی ایالت صباح مالزی است که از سال 2012 به یک کشور همسایه رفته و به صورت مخفیانه به مالزی بازگشت تا با سفر به سوریه به گروه های تروریستی بپیوندد.
تعدادی از افراطیون مالزی هم اکنون در جنوب فیلیپین با گروه تروریستی ابوسیاف که با داعش بیعت کرده است، همکاری می کنند.
بازرس کل پلیس مالزی، گفت که این فرد برای جذب نیرو برای تروریست ها به کشور همسایه سفر کرده بود، اما نامی از این کشور نبرد.
دولت مالزی تاکنون مدعی بود 61 تبعه این کشور به گروه های تروریستی در سوریه پیوسته اند، تا این که ایوب خان مایدین، یک مقام بلندپایه امنیتی این کشور پنجشنبه گذشته براساس برآوردهای اطلاعاتی اعلام کرد 80 نفر، مالزی را برای پیوستن به گروه های تروریستی در سوریه ترک کرده اند.
این در حالی است که منابع آگاه معتقدند تعداد مالزیایی هایی که با تروریست های داعش همکاری می کنند بیش از آمار رسمی است.
در حالی که مقامات مالزی ادعا می کنند تنها 68 نفر از اتباع این کشور به اتهام همکاری با داعش دستگیر و در زندان بسر می برند، منابع آگاه معتقدند صدها نفر از افراطیون پس از ترس دولتمردان مالزی از عملیات تروریستی و براندازی، آن ها را بازداشت و زندانی کرده اند.
در بین دستگیر شدگان کارمندان دولت و پرسنل نظامی از نیروی دریایی و هوایی مالزی نیز دیده می شوند.
هم اکنون مالزیایی های تروریست در سوریه در سه گروه تروریستی داعش، انصار و اجناد الشام فعالیت می کنند و کودکان مالایی نیز در مرکزی تحت آموزش های نظامی و ایدئولوژیکی قرار گرفته اند.
ایوب خان مایدین اخیرا گفت که بسیاری از اتباع مالزی همچنان در حال برنامه ریزی برای ترک این کشور و پیوستن به تروریست ها هستند و باید تا دیر نشده آن ها شناسایی و متوقف شوند.
این سخنان نشان از هراس مقامات بلندپایه امنیتی مالزی از پیوستن اتباع این کشور به تروریست و نقش آن ها در تحولات آینده مالزی و منطقه جنوب شرق آسیا دارد، تحولی که مقامات بلندپایه اندونزی و سنگاپور نیز هر از گاهی بر آن تاکید می کنند.


ویدیو : بازداشت دو حامی داعش در فرودگاه مالزی