بازتاب حکم حبس محمدرضا رحیمی در چین :   چین سخت ترین و قاطع ترین نظام قضایی ...



محمدرضا گلزار , محمدرضا شجریان , محمدرضا شعبانعلی

 

چین سخت ترین و قاطع ترین نظام قضایی ضد فساد اقتصادی و اداری در جهان را دارد که افزون بر مصادره تمامی اموال مجرمان و اعضای خانواده آنان حتی اگر مقامات عالی باشند، صدور حکم زندان های بلند مدت، اعدام و تبعید عادی است.

یک رسانه چینی با توجه ویژه به صدور یک رای قضایی در چارچوب ضدفساد اقتصاد مالی در ایران، نوشته است که برخورد با «محمدرضا رحیمی» معاون اول رئیس جمهوری سابق آغاز موج جدید مبارزه دستگاه قضایی علیه فساد اقتصادی مقامات دولتی ایران تعبیر کرد.

«رن مین وانگ» روز جمعه در گزارشی ضمن بررسی پرونده قضایی معاون اول رئیس جمهوری سابق ایران نوشت: رسیدگی به وضعیت مالی فردی که زمانی به عنوان یکی از مقامات عالیرتبه دولت محمود احمدی نژاد بود، نشانه عزم قاطع مقامات ایران در برخورد با فساد دولتی است.

این رسانه چینی افزود: آغاز این حرکت که کاملا جدی می نماید، ممکن است در آینده گریبان برخی از دیگر مسوولان دولت سابق ایران را نیز بگیرد.

«رن مین وانگ» با اشاره به سخنان «محمد دهقان» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی می نویسد: این نماینده مجلس معتقد است« بررسی چنین پرونده ای از افتخارات جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود، زیرا در جریان رسیدگی به آن سلیقه های شخصی و جناح بندی های سیاسی هیچ نقشی نداشته است.

این رسانه همچنین در بخشی از گزارش خود می نویسد: «برخورد دستگاه قضایی ایران با افرادی همچون رحیمی را باید نتیجه هشدارهای رهبر عالی جمهوری اسلامی دانست، زیرا همواره به پدیده فساد اعتراض داشته و خواستار مبارزه جدی با آن بوده است.

«رن مین وانگ» در خاتمه نوشت: محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی نژاد رییس جمهوری پیشین ایران روز چهارشنبه (21 ژانویه/ اول بهمن) از سوی دستگاه قضایی این کشور به پنج سال و 91 روز حبس و پرداخت 3 میلیارد و 850 میلیون تومان جریمه محکوم شد؛ محکومیتی که ممکن است طی روزها و هفته های نه چندان دور گریبان دیگر مدیران دولت احمدی نژاد را بگیرد.

 اخبار  سیاست خا جی  - ایرنا
 


ویدیو : بازتاب حکم حبس محمدرضا رحیمی در چین