بازار خودرو هم زمستانی است+ آخرین قیمت ها :   اخبار اقتصادی - بازار خودرو هم ...



آخرین قیمت خودرو , قیمت بازار خودرو , ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو

 

اخبار اقتصادی - بازار خودرو هم زمستانی است+ آخرین قیمت ها

سرمای زمستان، به بازار خودرو نیز سرایت کرده و مردم همچنان نسبت به خرید خودرو اعم از داخلی و خارجی، بی‌رغبتی نشان می‌دهند.

به گفته فعالان بازار، خرید و فروش خودرو در رکود شدیدی به سر می‌برد و این در حالی است که قیمت خودروهای داخلی تغییر چندانی نکرده و وارداتی‌ها نیز در حد یکی دو میلیون تومان نوسان داشته‌اند. در واقع با وجود رکود حاکم بر بازار، کاهش قیمت چندانی رخ نداده و نه مردم دست از تحریم بازار برمی دارند و نه قیمت‌ها کوتاه می‌آیند.

هرچند برخی معتقدند رکود این روزهای بازار خودرو بی‌ارتباط با ایام محرم و صفر نیست، اما به اعتقاد بیشتر کارشناسان، دلیل اصلی رکود بازار، انتظار مردم بابت ارزانی خودروها است. به گفته آنها، مردم هنوز هم گمان می‌برند که خودرو ارزان خواهد شد، حال آنکه این اتفاق با توجه به شرایط فعلی، بسیار بعید به نظر می‌رسد. خودروسازان نیز بارها اعلام کرده‌اند به‌دلیل کمبود نقدینگی و عدم رشد چشمگیر تولید، هیچ منطقی پشت کاهش قیمت خودرو نیست و مردم باید این موضوع را فراموش کنند.

کاهش قیمت وارداتی‌ها
اما آن طور که فعالان بازار می‌گویند، این هفته خودروهای وارداتی با افت قیمت نسبی روبه‌رو شدند، هرچند هنوز هم بسیار گران به شمار می‌روند.

در حال حاضر هیوندایی آزرا با قیمتی برابر با 195 میلیون تومان به فروش می‌رسد و سوناتا نیز قیمتی برابر با 132 میلیون تومان دارد. هیوندایی IX55 نیز دو میلیون تومان ارزان شده و هم‌اکنون 211 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

 

دیگر مدل هیوندایی به نام IX35 نیز که سه میلیون تومان ارزانی را به خود می‌بیند، در حال حاضر 142 میلیون تومان به فروش می‌رسد. هیوندایی i30 نیز که تغییر قیمت خاصی نداشته، هم‌اکنون 101 میلیون تومان به فروش می‌رود. در بین محصولات کیا نیز مدل اسپورتیج با توجه به افت قیمت دو میلیونی اش، 143 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

 

تویوتا یاریس‌هاچ بک هم که تغییر قیمتی نداشته، 85 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. کیا سراتو هم که هم‌اکنون مدل 2014 آن به بازار آمده، 110 میلیون تومان قیمت دارد، یعنی 5 میلیون بیش از قیمت مدل 2013 آن. در بین دیگر خودروهای وارداتی، سانتافه نیز دو میلیون تومان ارزان شده و هم‌اکنون 182 میلیون تومان قیمت دارد. اما سری هم به بازار خودروهای داخلی بزنیم که تغییر خاصی در آن به چشم نمی‌آید.

به گفته فعالان بازار، تنها ویتارا و پژو 206 در این هفته با نوسان قیمت محدودی روبه رو بوده‌اند که در این بین، تیانا یک میلیون تومان ارزان شده و 139 میلیون تومان به فروش می‌رود. پژو 206 تیپ 2 نیز در حال حاضر 37 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

 

از سوی دیگر، تندر ایران خودرو نیز هم‌اکنون 35 میلیون و 700 هزار تومان به فروش می‌رسد و همتای پارس خودرویی‌اش نیز 37 میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد. تندر مدل E1 هم 33 میلیون تومان به فروش می‌رود، مدلی که ساده‌ترین نوع تندر به شمار می‌رود. از بازار مگان نیز خبر می‌رسد این خودرو هم‌اکنون در همان قیمت 88 میلیون و 500‌هزار تومانی خود باقی مانده و تغییری را تجربه نکرده است.

فعالان بازار در مورد تیبا نیز می‌گویند که این خودرو با تغییر قیمتی روبه‌رو نبوده و در حال حاضر 22 میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد. از بازار ماکسیما هم خبر می‌رسد این محصول با تثبیت قیمت روبه رو بوده و 115 میلیون تومان به فروش می‌رسد، البته اگر در بازار موجود باشد. در بین دیگر خودروهای داخلی، 130 میلیون تومان باید برای خرید سوزوکی گرندویتارا هزینه کرد و مزدا3 نیز 117 میلیون تومان آب می‌خورد.

همچنین از بازار خبر می‌رسد که در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ 5 نیز 36 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

در بین دیگر پژویی‌های ایران خودرو مدل تیپ۶ این محصول هم در حال حاضر 49 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و مدل صندوقدار و اتومات 206 یعنی V9 هم با همین قیمت به دست مشتریان می‌رسد. این دو خودرو البته بسیار کمیاب هستند. همچنین V8 نیز به عنوان مدل صندوقدار، اما دنده معمولی ۲۰۶، از قیمتی برابر با 37 میلیون تومان برخوردار است. V20 نیز به عنوان ساده ترین مدل صندوقدار ۲۰۶ در حال حاضر 35 میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

در بین دیگر مدل‌های پژو، هم‌اکنون پژو ۴۰۵ با قیمتی برابر با 27 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد و مدل دوگانه‌سوز آن نیز 29 میلیون تومان قیمت دارد. پژو پارس نیز در حال حاضر 34 میلیون و 700 هزار تومان به فروش می‌رسد که این موضوع از ثبات قیمت پارس حکایت دارد. از سوی دیگر رانا نیز با توجه به تثبیت قیمتش، 32 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

 

در بین مدل‌های پراید نیز مدل 111 در حال حاضر 19 میلیون تومان به فروش می‌رسد و پراید 131 نیز که تغییری در قیمت آن به وجود نیامده، 17 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و پراید 132 هم 17 میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد.
اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 


ویدیو : بازار خودرو هم زمستانی است+ آخرین قیمت ها