بازاریابی شبکه ای چیست؟ : بازاریابی شبکه ای یک مدل کسب و کار است، یک فرصت یا ...


بازاریابی شبکه ای یک مدل کسب و کار است، یک فرصت یا امکان است برای کسب درآمد، یک راه یا مسیر از قبل تعیین شده برای کار کردن و داشتن یک فعالیت کاری و نوعی بازاریابی که قطعا با شبکه های هرمی تفاوت دارد. بازاریابی شبکه ای یک مدل کسب و کار است، یک فرصت یا امکان است برای کسب درآمد، یک راه یا مسیر از قبل تعیین شده برای کار کردن و داشتن یک فعالیت کاری و نوعی بازاریابی که قطعا با شبکه های هرمی تفاوت دارد.

بازاریابی، هنر زندگی است. ما از بدو تولد در حال بازاریابی و خرید و فروش هستیم. پس هر آن کس که این هنر را به خوبی بیاموزد، در زندگی موفقیت های بیشتر و بادوام تری را در آغوش خواهد کشید. پس از اعلام مجوز بازاریابی شبکه ای توسط آقای «حسن رادمرد»، رئیس امور اصناف و بازرگانان کشور، جا دارد به توصیف فعالیت بازاریابی شبکه ای از دیدگاه وزارت بازرگانی بپردازیم:

هروقت که ما درباره چیزهای موردپسندمان یا چیزهایی که از آنها خوشمان نمی آید به بقیه اطلاعات می دهیم، به نوعی بازاریابی شبکه ای انجام داده ایم.

تا به حال شده که از دوستانتان یکی از سوالات زیر را بپرسید:

*پیراهنت را از کجا خریدی؟

*معمولا از کجا گوشت می گیری؟

*رستوران خوب سراغ داری؟

*معلم زبان خوب نمی شناسی؟

*موسسه خوب سراغ داری؟

*آرایشگاه کجا رفتی؟ و...

طبق این تعریف حتی اجداد ما هم به صورت ابتدایی با این حرفه آشنایی داشته اند.

حال فرض کنید که برای این کاری که انجام می دهید (یعنی معرفی مشتری به فروشنده کالا یا خدمات)، به شما حق الزحمه ای هم پرداخت کنند؛ این یعنی بازاریابی شبکه ای حرفه ای.


ویدیو : بازاریابی شبکه ای چیست؟