باراک اوباما سوگند یاد کرد +عکس : باراک اوباما برای بار دوم برای دوره چهارساله ...


باراک اوباما برای بار دوم برای دوره چهارساله ریاست جمهوری ایالت متحده، به طور خصوصی در مراسم کاخ سفید سوگند یاد کرد.           پادشا: باراک اوباما برای بار دوم برای دوره چهارساله ریاست جمهوری ایالت متحده، به طور خصوصی در مراسم کاخ سفید سوگند یاد کرد.

به گزارش پادشا، جان روبرتس، رئیس دیوان عالی اداره این مراسم را که در روز یکشنبه در اتاق آبی کاخ سفید برگزار شد، بر عهده داشت. بانوی اول آمریکا، میشل اوباما، دخترانش ساشا و مالیا و چند گزارشگر محدود شاهد این مراسم سوگند بودند.

از آنجا که امسال تاریخ 20 ژانویه به روز یکشنبه افتاده بود، مراسم تحلیف عمومی با تشریفات کامل رئیس جمهور به روز دوشنبه تغییر کرد که مصادف با زادروز رهبر مورد احترام حقوق مدنی – مارتین لوترکینگ - نیز هست.

اوباما در اتاق آبی کاخ سفید گفت: «من سوگند یاد می کنم که همه وظایف ریاست جمهوری ایالت متحده را صادقانه انجام دهم و با کمک خداوند، برای محافظت و دفاع از قوانین آمریکا همه تلاش خود را خواهم کرد.»

اوباما در مراسم روز یکشنبه به نکته خاصی اشاره نکرد و فقط گفت: «من انجامش دادم.»

به گزارش پادشا، امروز، دوشنبه، او دوباره سوگند خود را تکرار خواهد کرد و روی پله های عمارت پارلمان ایالتى در مقابل صدها هزار نفر از مردم سخنرانی افتتاحی خود را انجام خواهد داد.

آقای بایدن هم روز دوشنبه سوگندش را تکرار خواهد کرد.

در سال ۲۰۰۹ میلادی در مراسم سوگند دور اول ریاست جمهوری اوباما حدود دو میلیون نفر شرکت کردند اما بعید است امسال نیز این جمعیت تکرار شود.

باراک اوباما , باراک حسین اوباما , زندگینامه باراک اوباما

دستیار ایرانی باراک اوباما ازدواج کرد ,  باراک اوباما برای آخرین بار با همتای روسی خود دیدار کرد , سخنان باراک اوباما درباره لغو تحریم ها علیه ایران

باراک اوباما برادران , نظر باراک اوباما در مورد حمل اسلحه , پیام باراک اوباما برای ریو

واکنش باراک اوباما به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا , دختر باراک اوباما , عکس باراک اوباما با همسرش


ویدیو : باراک اوباما سوگند یاد کرد +عکس