این چاپگر که غذای سنتی تحویل می دهد! : یک دانشجوی دانشگاه نیویورک اقدام به ...


یک دانشجوی دانشگاه نیویورک اقدام به ساخت یک چاپگر سه بعدی کرده که در مقابل چشمانتان غذای سریع مکزیکی تحویل می دهد. خبرگزاری مهر: یک دانشجوی دانشگاه نیویورک اقدام به ساخت یک چاپگر سه بعدی کرده که در مقابل چشمانتان غذای سریع مکزیکی تحویل می دهد.

 مارکو مانریکز دانشجوی دانشگاه نیویورک این چاپگر سه بعدی غذا را به عنوان پایان نامه خود ارائه کرده که به زودی به یک حقیقت تبدیل می شود.

گفته شده است که این دستگاه که نام آن " بوریتوبات" گذاشته شده باید چند مورد را تجزیه و تحلیل کرده تا غذای دلخواه مصرف کننده را ارائه دهد.

غذای سنتی , غذای سنتی ایرانی , گوبولی غذای سنتی استان

کاربر این دستگاه می تواند ساندویچ مکزیکی مورد نظر خود را چاپ کند

کوکوی پاغازه غذای سنتی کرمانشاه  , اداب ورسوم و فرهنگ و لباس و غذای سنتی مردم خوزستان , غذای انرژی زا در طب سنتی

هدف از طراحی این دستگاه ایجاد گفتگو درباره غذایی که می خوریم و فرآیند تهیه آن است

بوریتو یک غذای سریع و سنتی مکزیکی است و شبیه ساندویچ است که محتویات داخل آن می تواند متغیر باشد.

براساس اظهارات مانریکز این دستگاه صرفا به عنوان یک راه سریع تهیه این غذای لذیذ مکزیکی در کنار خیابان نبوده است بلکه ماهیت آن کاملا آکادمیک است.

براساس توضیحات پایگاه اینترنتی این دستگاه، بوریتو بات مسائل مهمی درباره غذایی که مصرف می کنیم مدنظر قرار می دهد که این امر بیشتر درباره غذای سریع مورد توجه است. در میان این مسائل می توان به نیروی کار، تبعات زیست محیطی و ارزشهای غذایی اشاره کرد.

غذای سنتی اصفهان , اصفهان غذای سنتی , غذای سنتی سمنان

بوریتو بات براساس نرم افزارها و سخت افزارهای متن باز ساخته شده است

در توضیح این دستگاه آمده است: در عصر مدرن شدن کالاهای مصرفی تهیه غذاهای مکزیکی به یک خط تولید شبیه شده است، اما این دستگاه قصد دارد گفتگوی میان کجا و چگونه تهیه شدن غذای ما را ارتقا بخشد و شیوه های تولید، تأثیرات زیست محیطی، وجه فرهنگی را مدنظر قرار دهد و شاید به مهمترین مسئله که معنای غذا برای ما باشد توجه کند.

این دستگاه نان بوریتو را تهیه نمی کند، کاری که انجام می دهد این است که ترکیبی از مواد مختلف داخل ساندویچ را فراهم کرده و آن را داخل نان قرار می دهد، فرآیندی که می توان آن را از طریق یک برنامه اجرایی روی تلفنهای هوشمند نیز انجام داد.

طراح این دستگاه اظهار داشت که قصد دارد بوریتو بات را در یک رویداد زنده در تابستان به نمایش بگذارد. اما هنوز در رابطه با فروش دستگاه به مصرف کننده یا تولید کننده صحبتی به میان نیامده است. طراح دستگاه درحال حاضر روی ابعاد خلاقانه و فلسفی این اختراع متمرکز شده است.

غذای سنتی و خانگی مامانا , غذای سنتی اصفهان در جدول , غذای سنتی خراسان رضوی

بوریتوبات که غذای سنتی مکزیکی تهیه می کند از دستگاه های تحویل غذای خودکار الهام گرفته است


ویدیو : این چاپگر که غذای سنتی تحویل می دهد!