این هفته در بازار خودرو چه گذشت؟ : این هفته در بازار خودرو چه گذشت؟ رییس اتحادیه ...



بازار خودرو , هفته بازار , بازار خودرو ایران

این هفته در بازار خودرو چه گذشت؟

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کشور با اشاره به تحولات نرخ ارز، وضعیت بازار خودرو در هفته گذشته را تشریح کرد.

حسن زمانی‌ افشار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:  از اوایل هفته گذشته با آغاز روند نزولی نرخ ارز، قیمت خودروهای وارداتی کاهش یافت.

وی با بیان این‌که در اواسط این هفته قیمت تمام خودروهای وارداتی بین پنج تا هفت درصد کاهش یافت، خاطرنشان کرد: البته برخلاف خودروهای وارداتی، کاهش قیمتی در خودروهای داخلی روی نداد که دلیل آن نیز ارتباط غیرمستقیم تعیین قیمت این خودروها با نرخ ارز است.

زمانی‌ افشار ادامه داد: در این هفته نرخ ارز و به دنبال آن قیمت خودروهای وارداتی کاهش یافته و مردم نیز با دید مثبت به تحولات نگاه کرده و به کاهش بیشتر قیمت‌ها امیدوار شده بودند با این حال پس از اظهارات رییس کل بانک مرکزی، کاهش نرخ دلار متوقف و مجددا مقداری افزایش یافت.

وی افزود: این وضعیت در حالی است که ما امیدواریم با سیاست‌های دولت جدید نرخ ارز کاهش یابد تا به دنبال آن نرخ خودروهای داخلی و وارداتی نیز کمتر شده و بازار از رکود فعلی خارج شود.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کشور با بیان این‌که با پایان شهریورماه رکود بازار خودرو تشدید شده است، تصریح کرد: امسال برخلاف سال‌های گذشته بازار خودرو در طول تابستان نیز در رکود به سر برد. با فرا رسیدن پاییز نیز این رکود بیشتر خواهد شد. /ایسنا

قیمت انواع خودرو در بازار ایران

 

 


ویدیو : این هفته در بازار خودرو چه گذشت؟