این عادت ها هر روز شما را تنهاتر می كند : عادت اصلی را كه باعث شود دیگران دور ...



دانلود فیلم عادت نمی کنیم , عادت نمی کنیم , عادت

عادت اصلی را كه باعث شود دیگران دور شما خط بكشند كنار بگذارید

 

چشم‌های‌تان را ببندید و آدم‌های زندگی‌تان را یك دور مرور كنید. از همه كسانی كه در این لحظه به ذهن شما می‌آیند چند نفر را دوست دارید درست در همین ساعت ببینید؟ اگر دیگران چشم‌های‌شان را ببندند چطور؟ احتمال دارد كه شما را به عنوان اولین گزینه برای ملاقات كردن انتخاب كنند؟ اگر جواب‌تان به این سوال منفی است و یا اینكه در این مورد اطمینانی ندارید، روی كمك ما حساب كنید. كافی است چند عادت اصلی را كه می‌تواند شما را به فردی آزاردهنده تبدیل كند و باعث شود كه دیگران دور شما خط بكشند كنار بگذارید تا همیشه اولین گزینه دوستان و آشنایان‌تان برای تنظیم قرار ملاقات باشید. 


عادت منفی:وارد جزئیات شوم؟
به منطق آدم‌ها اعتماد کنید! باور کنید وقتی به اندازه کافی به شما اطلاعات نمی‌دهند، منظورشان این است که کمی از آنها فاصله بگیرید و وارد جزئیات زندگی‌شان نشوید. این موضوع وقتی پررنگ‌تر می‌شود، که پای بیماری و یا رویداد آزاردهنده‌ای به میان بیاید. وقتی می‌بینید خانم الف مدتی بی‌حوصله است و در مهمانی‌ها کنار همسرش نمی‌نشیند، احتمالا حدس می‌زنید که با همسرش رابطه خوبی ندارد و شاید هم به خودتان اجازه بدهید که این ذکاوت را به رخ او بکشید و بگویید: فلانی چرا کنار شوهرت نمی‌نشینی؟ چرا بی‌حوصله‌ای؟ میانه‌تان شکر‌آب شده؟ چه انتظاری از خانم الف دارید؟ فکر می‌کنید او به‌خاطر باهوش بودن‌تان به شما افتخار می‌کند و سفره دلش را باز می‌کند؟

بهتر نیست به جای چنین جملاتی به او بگویید :«احساس می‌کنم چند وقتی است که مثل همیشه نیستی. اگر دوست داشتی با کسی وقت بگذرانی و گپ بزنی، می‌توانی همیشه روی من حساب کنی.»

عادت منفی:آخرش باشم؟
مراقب باشید از آن طرف بام فروتنی پایین نیفتید. بیش از اندازه فروتن بودن می‌تواند شما را به یك انسان منفی‌باف تبدیل كند. در فرهنگ و ادبیات ما، تا بخواهید شعر و حكایت در مورد فروتنی وجود دارد. شاید همین توصیه‌هاست كه بسیاری از ما را این روز‌ها به آدم‌هایی آزار‌دهنده تبدیل كرده است. كم نیستند كسانی كه فكر می‌كنند پذیرفتن شایستگی‌هایشان، یعنی مغرور جلوه كردن و به‌خاطر همین پیش فرض هم به محض اینكه تعریفی در مورد خود می‌شنوند، با گفتن «نه! این‌طور نیست!» به باتلاق فروتنی فرو می‌روند و در ادامه هم فهرستی از ایرادها، اشتباه‌ها و كمبود‌هایشان را به مخاطب خود تحویل می‌دهند تا مبادا به چشم او مغرور بیایند. به این مكالمه توجه كنید:


الف: خورش فسنجانت عالی شده بود.
ب: (در ذهنش فكر می‌كند مبادا با پذیرفتن این تمجید مغرور به نظر برسد و یا مبادا فرد مقابل فكر كند كه توانایی‌هایش به همین جا محدود می‌شود!) نه فكر می‌كنم مرغش كمی خام بود. كاش رب انار كمتری مثل دفعه‌های پیش به خورش اضافه كرده بودم ‍!

اما می‌توانست بگوید: خوشحالم كه خوشت آمده. هر زمان كه دوست داشتی بیا با هم فسنجان بخوریم.

عادت منفی:دوستم سنگ صبور من است؟
این روزها زندگی اغلب آدم‌ها لحظات سختی را در كنار همه شیرینی‌هایش دارد و بپذیرید كه دیگران ترجیح می‌دهند به جای شنیدن تلخی‌های زندگی دیگران، در اولین جملات از آنها انرژی مثبت دریافت كنند.

درست است كه دوستان شریك روزهای سخت و آسان زندگی شما هستند و از خوشی‌ها گرفته تا ناخوشی‌ها را در كنار شما تجربه می‌كنند؛ اما مراقب باشید نیمی از این اصل را فراموش نكنید و آنها را تنها شریك ناخوشی‌های‌تان نكنید و از دوستان‌تان فقط یك سنگ‌صبور برای لحظات سخت زندگی‌تان نسازید. شاید لازم باشد كه در این مورد كمی هوشیارانه عمل كنید و به خودتان بگویید كه اگر در 4-5 تماس تلفنی با شادی به دوست‌تان سلام دادید و رویدادهای لذت‌بخش زندگی‌تان را به گوشش رساندید، حق دارید یك بار با صدایی گرفته با او تماس بگیرید و به جای پرسیدن حالش تنها درد دل كنید؛ پس مراقب باشید از حد نگذرید و از او تنها رفیقی برای لحظات تلخ‌تان نسازید.

عادت منفی:زرنگ باشم؟
آدم‌های باهوش طرفداران زیادی دارند؛ درست! اما تا آنجا كه هوش‌شان كوچك‌ترین آسیبی به دیگران نزند. راه‌حل‌های خلاقانه شما برای حل مسائل‌تان چقدر با منابع دیگران در تضاد است؟

از روبه‌رو ماشین نمی‌آید و شما هم در ترافیك سنگینی افتاده‌اید؟ چطور است كه پای‌تان را روی گاز بگذارید و تا لاین روبه‌رویی خلوت است كمی جلوتر بروید؟ نه! نه! باور كنید ایده خوبی نیست. مطمئن باشید كه همه آدم‌های توی ترافیك، قسمت خلوت خیابان را مثل شما می‌بینند و حتما دلیلی دارد كه از آنجا نمی‌روند. مهم نیست در صف نان هستید یا توی ترافیك و یا اینكه در بانكی كه مسوول باجه شما را می‌شناسد كاری دارید. زرنگ میدان بودن می‌تواند در چشم همه آدم‌هایی كه به خاطر به اصطلاح هوشمندی‌تان باید زمان بیشتری را صرف كنند، شما را فردی آزار‌دهنده و غیرقابل تحمل جلوه دهد.

عادت ماهانه , فیلم عادت نمی کنیم , علل خونریزی های خارج از عادت ماهانه

عادات اشتباهی را که شما را تنها می کند کنار بگذارید

 

عادت منفی:همه چیزدان باشم؟
نیازی نیست‌ دار و ندار ذهنتان را روی میز بریزید. قبل از آنكه اطلاعاتتان را با دیگران تقسیم كنید، با كمی هوشمندی از علایق آنها و بحران‌هایی كه برای حل كردنشان به اطلاعات بیشتر نیاز دارند باخبر شوید.  به اشتراك گذاشتن اطلاعات با دیگران، ایده خوبی است. اما اگر قصد اجرا كردن چنین ایده‌ای را دارید، مراقب میزان اطلاعاتی كه به اشتراك می‌گذارید باشید. اگر در صف نانوایی خانمی با بچه‌ای چاق ایستاده، مطمئن باشید به ذهن خودش هم می‌رسد كه چاقی برای سلامتی مضر است و مطمئن باشید كه شما بخش مهمی از دلایل ابتلای كودك او به این مشكل را نمی‌دانید.

پس چطور است كه در چنین شرایطی، سكوت اختیار كنید و تنها با یك لبخند وارد ارتباط با كودك و مادرش شوید. نگذارید اطلاعات شما روی سر دیگران آوار شود و حتی اگر با كسی احساس صمیمیت می‌كنید، تا زمانی كه از شما كمك نخواسته به گفتن چند جمله بسنده كنید و بعد از آن، با دیدن واكنشش ارزیابی كنید كه آیا مایل به استفاده از دانش مفید شما هست یا اینكه ترجیح می‌دهد سكوت كنید و در مورد وضعیت هوا وارد گفت‌وگو شوید.

عادت منفی:درد دل کنم؟
اگر می‌خواهید با دوست‌تان درد دل كنید، چند نكته اساسی را نباید فراموش كنید:
ابتدای مكالمه‌تان، سراغ جملات مثبت بروید و چند رویداد خوبی را كه برای‌تان اتفاق افتاده به زبان بیاورید. نمی‌توانید بگویید هیچ اتفاق خوبی برای‌تان نیفتاده. یعنی یك برنامه خوشایند در تلویزیون ندیده‌اید و یا اینكه از دیدن آسمان زیبای بهاری لذتی نبرده‌اید؟

تلفن را با میكروفنی كه تنها خودتان حق صحبت كردن در آن دارید اشتباه نگیرید. شما با كمك این ابزار ارتباطی، می‌گویید و می‌شنوید؛ پس اگر چند جمله‌ای حرف می‌زنید، به كسی كه پشت خط است هم مجالی برای صحبت كردن بدهید. شاید او هم چیزهایی برای به اشتراك گذاشتن با شما داشته باشد.  در پایان مكالمه، تصویر خوبی باقی بگذارید و شنونده را غم زده تنها نگذارید. سراغ خاطرات شیرین‌تان بروید، برایش جوك بگویید و حتی در مورد قسمت‌های خنده‌دار طنز در حاشیه با او صحبت كنید. راهش را خودتان پیدا كنید. مهم این است كه وقتی گوشی را قطع می‌كنید، شما سبك‌تر نشده باشید و او سنگین و غمزده‌تر از قبل.

عادت منفی:ستایشش کنم؟
همیشه دلیلی برای تعریف كردن از آدم‌ها و یا شرایط داشته باشید تا مثبت‌اندیش به‌نظر برسید. اما برای پیدا كردن آن دلیل، كمی وسواس به خرج دهید.

منتقدهایی كه همیشه به دنبال ایرادی در یك شخص یا یك اتفاق می‌گردند، در دل كسی جایی ندارند، اما نمی‌توانید چنین پیش‌فرضی را برعكس كنید و نتیجه بگیرید «چاپلوس‌هایی كه همیشه از دیگران تعریف می‌كنند، در دل همه جا باز می‌كنند!» ستایش كردن رفتار خوبی است و قطعا شما می‌توانید با دیدن ویژگی‌های مثبت دیگران و یا در حین سپری كردن تجربه‌های خوشایند، نقاط مثبت مورد نظرتان را در حضور دیگران به زبان بیاورید و با عبارات مثبت، لذت‌هایی را كه ممكن بود از چشم آنها پنهان بماند به دیگران یادآوری كنید. اما مراقب باشید پیازداغ آن را زیاد نكنید و بدون آنكه نكته مثبتی ببینید، لب به تعریف و تمجید باز نكنید. به این مكالمه توجه كنید:


الف: (در ذهنش فكر می‌كند كه فلانی همیشه آرزوی لاغر شدن داشته و وقتی بعد از چند ماه او را می‌بیند، برای خوشحال كردنش می‌گوید:) وای چقدر لاغر شده‌ای!
ب: من از آخرین دیدارمان 4 كیلو وزن اضافه كرده‌ام.

الف می‌توانست برای ستایش ظاهر ب بگوید: «چه رنگ مناسبی برای لباست انتخاب كرده‌ای.» یا اینكه اگر او را با ظاهری خسته و پریشان می‌بیند، سراغ بهانه دیگری برای تمجید برود: «چقدر عوض كردن جای تلویزیون فضای خانه را زیبا‌تر كرده است.»

5 كلید خوش‌مشرب بودن
خوش‌مشرب بودن یعنی چه؟ یعنی اینكه همیشه حرف تازه‌ای داشته باشید و گوش‌ها را به خودتان جلب كنید؟ شاید این تنها بخشی از تعریف گسترده این واژه باشد. اگر می‌خواهید دیگران از بودن در كنار شما لذت ببرند و به دوباره دیدنتان میل پیدا كنند، علاوه بر داشتن حرف‌های تازه، باید این ریزه‌كاری‌ها را هم به كار بگیرید:

از چشم‌ها غافل نشوید
هنگام صحبت با دیگران، گوشی موبایل‌تان را كنار بگذارید، میوه توی بشقاب را روی میز بگذارید و به جای عوض كردن كانال تلویزیون تنها به چشم‌های فرد مقابل‌تان نگاه كنید.

 

مراقب مثال‌ها باشید
اگر می‌خواهید موضوع مورد نظرتان را با چند مثال روشن كنید، سراغ قومیت‌ها و ملیت‌ها نروید و از گروه و یا پیروان مذهب خاصی هم حرفی به میان نیاورید. صحبت كردن با كمك چنین ابزارهایی می‌تواند سوء‌تفاهم ایجاد كند و شما را از مقصود اصلی‌تان دور كند.

شوخ‌طبع باشید، اما دلقك نه
با چاشنی شوخ‌طبعی دیگران را به خودتان جذب كنید اما هرگز برای جلب حمایت آنها، سراغ ابزارهای دستمالی شده نروید و به هر راهی برای نشاندن خنده بر لب دیگران متوسل نشوید. نه اینکه تنها دیگران را به ابزاری برای خندیدن تبدیل نكنید؛ بلکه گذشته از آن  مثل یك شو من تازه‌كار از خود هم برای خنداندن دیگران مایه نگذارید.

قضاوت نكنید
كلی گویی و نگاه قضاوتگرانه می‌تواند آفت هر ارتباطی باشد. مراقب باشید كه در كلام‌تان بیش از اندازه از «همه» یا «هیچ» استفاده نكنید. داشتن نگاه كلی‌نگر می‌تواند دیگران را نسبت به درستی تفكر شما بی‌اعتماد كند.

متكلم وحده نباشید
شما تنها فرد جمع نیستید. اینكه وقتی دیگران ساكت هستند، برای گرم كردن مجلس و حرف به میان آوردن تلاش كنید، مهم‌ترین كاری نیست كه می‌توانید در حضور آدم‌های منزوی و ساكت انجام دهید. هنر شما می‌تواند به حرف آوردن آنها باشد. البته اگر هنگام تشویق كردنشان به صحبت كردن، سراغ موضوعات شخصی زندگی‌شان نروید و از مسائل عقیدتی مثل مذهب، سیاست و. . . هم حرفی نزنید. 

منبع:مجله سیب سبز

 


ویدیو : این عادت ها هر روز شما را تنهاتر می كند