این بود کرار متفاوت مظلومی؟! : روزهایی که گذشت گویی آرامشی بوده پیش از توفان ...


روزهایی که گذشت گویی آرامشی بوده پیش از توفان حاشیه‌های کرار! ایران ورزشی: روزهایی که گذشت گویی آرامشی بوده پیش از توفان حاشیه‌های کرار! این بار دیگر نه بحث مالی مطرح بود که بتوان کوچکترین حقی برای این بازیکن در نظر گرفت و نه اختلاف با دیگر بازیکنان و رسانه‌ها، آرامش او را مختل می‌ساخت. این بار مثل خیلی دفعات دیگر بی‌نظمی بدون توجیه کرار بود که برای استقلال دردسرساز می‌شد. همان خصلتی که همه می‌دانند جزء جدایی‌ناپذیر این بازیکن است.

ماجرا از آنجا شروع شد که پنج‌شنبه شب، جاسم کرار، ناگهان بدون هیچ‌گونه هماهنگی اردوی استقلالی‌ها در هتل المپیک را ترک می‌کند! این موضوع البته از نظر کادرفنی استقلال پنهان نمی‌ماند و نکته جالب این است که کرار در کمال تعجب صبح دیروز (جمعه) خود را برای صرف صبحانه به هتل المپیک می‌رساند تا صبحانه‌اش را در کنار سایر بازیکنان صرف کند. انگار نه انگار که او شب گذشته اردو را بدون هماهنگی ترک کرده بود! این اتفاق اما واکنش فرزاد مجیدی را در پی دارد. مربی استقلال با واکنشی که به غیبت کرار نشان می‌دهد، آن روی کرار را دوباره برای استقلالی‌ها رو می‌کند. کرار که حالا از کوره در رفته، جر و بحث بسیار شدیدی با پرویز مظلومی و منصور پورحیدری دارد. آنها که از کرار می‌خواهند درباره ترک اردو توضیح بدهد، با بی‌احترامی‌های این بازیکن مواجه می‌شوند. این هافبک عراقی به شکلی عجیب جواب کادرفنی را می‌دهد!

پرویز مظلومی هم که ابتدای فصل با اصرارهای خود کرار را به استقلال آورده بود و تضمین می‌کرد که خودش او را کنترل می‌کند، صبح دیروز چاره‌ای جز اخراج او از اردوی استقلال نداشت! بعد از این تصمیم مظلومی، قرار شده امروز(شنبه) جلسه ویژه‌ای در باشگاه استقلال برگزار شود تا درباره وضعیت این هافبک عراقی تصمیم‌گیری کنند. جلسه‌ای که با حضور پرویز مظلومی، منصور پورحیدری و بهرام افشارزاده برگزار می‌شود و احتمال اینکه در نهایت به جدایی این بازیکن از استقلال بینجامد بسیار زیاد است. هرچند که با توجه به قراردادی که این بازیکن با باشگاه دارد و مبلغی که استقلالی‌‌ها در صورت اخراج باید به او بپردازند، قطعاً تصمیم‌گیری درباره این بازیکن مستلزم بررسی‌های بیشتر است.

به خصوص که محسن بزرگی، معاون حقوقی باشگاه استقلال، هر تصمیمی درباره کرار را منوط به گزارشی کتبی می‌داند که درباره اتفاقات رخ داده، باید به دست کمیته انضباطی باشگاه برسد. بزرگی درباره اخراج کرار از اردو و اینکه آیا احتمال اخراج او از تیم وجود دارد، این‌طور توضیح می‌دهد: «اخراج بازیکن به هر دلیلی از سوی سرمربی تیم در حیطه اختیارات پرویز مظلومی است و قطعا دلیلی برای این کار وجود داشته است اما اینکه باشگاه در این باره چه اقدامی می‌کند باید ابتدا پرونده این اتفاق به کمیته انضباطی بیاید بعد در این باره که چه تنبیه و تصمیمی درباره کرار در نظر گرفته می‌شود را عنوان خواهیم کرد.»

سوالی که در این شرایط به وجود می‌آید این است که جاسم کرار همیشه مدعی بوده یک بازیکن حرفه‌ای است و مثل بازیکن حرفه‌ای پول می‌گیرد. او که تا پول به حسابش واریز نمی‌شد، به تمرین استقلال نمی‌رفت، حالا چطور کوچکترین مسائل حرفه‌ای در زندگی فوتبالی را آنقدر ساده زیر پا می‌گذارد؟ بی‌نظمی‌های مکرر کرار در فصل جاری و فصل‌های قبل هر بار به خاطر بدقولی‌های باشگاه استقلال توجیه می‌شد و کاملاً حق را به جانب این بازیکن می‌داد. هر چند که حتی در آن زمان هم همه می‌دانستند کرار رفتار حرفه‌ای یک بازیکن فوتبال را ندارد که بخواهد برای پول گرفتن درخواست رفتاری حرفه‌ای را از سوی باشگاه داشته باشد.

 با این حال خواه ناخواه در تمام بهانه‌گیری‌های اول فصل کرار به خاطر بی‌پولی، انگشت اتهام به سوی باشگاه گرفته می‌شد؛ این بار اما در شرایطی که گفته می‌شود باشگاه استقلال مدتی قبل مبلغ 400 میلیون تومان را به حساب این بازیکن واریز کرده است و با این تبعیض صدای اعتراض خیلی از بازیکنان را درآورده است! هرچند کرار این موضوع را در مصاحبه‌ای تکذیب کرده بود و مدعی شده بود که مثل سایر بازیکنان از باشگاه چک گرفته است اما بدون شک اگر او هم مثل سایر بازیکنان پولش را دریافت نکرده بود، خیلی زودتر این بی‌پولی را در بوق و کرنا می‌کرد که این بازیکن کم‌حوصله‌تر از این حرف‌هاست. دقیقاً همین موضوع هم هر حقی را از این بازیکن می‌گیرد که این‌ بار مشکل مالی هم نداشته و باز هم بی‌نظمی‌‌‌هایش را ادامه داده است.

حالا ابهام اصلی که درباره اخراج این بازیکن مطرح می‌شود این است که آیا باشگاه استقلال حاضر است قرارداد سنگین این بازیکن را در شرایطی بپردازد که او حتی یک مسابقه کامل هم برای استقلال بازی نکرده است؟! آیا قرارداد استقلال با این بازیکن آنقدر محکم و دقیق بسته شده که اخراج او به خاطر بی‌نظمی‌اش به ضرر استقلال تمام نشود و در نهایت اینکه پرویز مظلومی که در ابتدای فصل مدعی شده بود که حاشیه‌های کرار را کنترل می‌کند و چهره متفاوتی از او را برای فوتبالی‌ها رونمایی می‌کند، چطور حالا به نقطه‌ای رسیده که او را از اردوی تیم اخراج می‌کند؟


ویدیو : این بود کرار متفاوت مظلومی؟!