اینجا مردن ارزان تمام می‌شود! : وی افزود: آرامستان بهشت سکینه وسعت زیادی ندارد ...



گوشی تمام فلزی ارزان قیمت , تور ارزان کیش , تور ارزان مشهد

وی افزود: آرامستان بهشت سکینه وسعت زیادی ندارد و قیمت قبرها تفاوت چندان محسوسی با هم ندارند.

مرگ است دیگر، همه را با خود می‌برد. فرقی هم نمی‌کند دارا بودی یا ندار، شهرت داشتی یا نداشتی، خرت می‌رفته یا نمی‌رفته.

به گزارش ایسنا، عاقبت جایت همان دو متر خاکی است که از قدیم ضرب‌المثلش کرده‌اند. بعد دیگر فرقی نمی‌کند. همه آن ثروت و شهرت و قدرتی که داشتی، می‌شود یک تخته سنگ روی مزارت. می‌شود شعری روی آن تخته سنگ. می‌شود دو تاریخ؛ تولد و وفات.!

در نگاه عابرانی که از کنار قطعه‌ها و قبرها عبور می‌کنند، یکسان دیده می‌شوی. گاه سنگ قبرت فضای کوچکی می‌شود برای بازی کودکانی که از همه آنچه بودی، تنها تمیزی و براقی نمای خانه ابدیت توجهشان را جلب می‌کند. مهم نیست چه تاثیری داشتی، مهم نیست چه کسانی سالیان سال با تو زندگی کرده‌اند. اصلاً اهمیتی ندارد توهم روزگاری یکی از عابران بی‌تفاوت این شهر درهم و شلوغ بوده‌ای! حالاجایت گوشه‌ای از قبرستان بهشت سکینه است.آرامستانی که هرسال نیمی از متوفیان چهارمین کلانشهربزرگ کشور را درخود جای می‌دهد .

60 درصد متوفیان کرج در بهشت سکینه دفن می‌شوند
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرج در گفت‌وگو با ایسنا منطقه البرز، گفت: بهشت سکینه آرامگاه اصلی شهرستان کرج و بزرگ‌ترین مرکزدفن اموات استان ‌است. زمین این آرامستان در سال ۱۳۵۴ توسط فرمانداری و جنگلداری وقت به شهرداری کرج واگذارشد و از آن زمان تا کنون از این فضا به‌عنوان محلی برای آرامش ابدی متوفیان کرجی استفاده می‌شود.

وی افزود: این قبرستان شامل قطعه هنرمندان و نام آوران، قطعه نوزادان و قطعه عمومی است.

رضوانی درخصوص تعداد متوفیانی که در این آرامستان آرام گرفته‌اند، گفت: از آنجایی‌که تا چند سال پیش، این آرامستان به سیستم کامپیوتری ثبت مشخصات متوفیان مجهز نبود آماردقیقی ازکسانی که در فضای این قبرستان دفن شده‌اند، وجود ندارد.

وی ادامه داد: اکنون بیش از 60 درصد متوفیان شهرستان کرج در بهشت سکینه دفن می‌شوند و در کنار هزاران مسافری که خاک مقصد نهایی آنها بوده و طی دهه‌های گذشته در گوشه گوشه این آرامگاه دفن شده‌اند، آرام می‌گیرند.

این مسئول درباره قطعه نوزادان این آرامستان توضیح داد: والدینی که به دلایل مختلف فرزند صفر ساله خود را از دست می‌دهند می توانند نوزاد از دست رفته شان را در این قطعه دفن کنند.

رضوانی اظهار می‌کند: البته هیچ اجباری برای این کار نیست و والدین می توانند نوزاد خود را در قطعه عمومی نیز دفن کنند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرج گفت: هدف اصلی از احداث قطعه کودکان تسلی خاطر والدینی است که بزرگ شدن نوزادشان را نمی‌بینند.

وی ادامه داد: دفن نوزادان در این قطعه باعث می‌شود، والدین دریابند که تنها آنها نیستند که میوه زندگیشان را ازدست داده‌اند و دیگرانی نیز وجود دارند که درد و رنج این مصیبت را تحمل کرده‌اند.

خانواده‌ها نگران قیمت قبر در بهشت سکینه نباشند
وی درباره هزینه دفن متوفیان در این آرامستان نیز گفت: با تمهیدات انجام شده، هیچ خانواده داغداری برای پرداخت هزینه کفن و دفن متوفی خود دربهشت سکینه نگرانی نخواهد داشت.

این مسئول ادامه داد: کلیه هزینه حمل و نقل، غسل و کفن و دفن متوفیانی که قرار است دراین قبرستان آرام بگیرند، کمتر از 400 هزارتومان می‌شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرج یادآورشد: با این هزینه اقشار ضعیف و کم درآمد شهرستان نیز می‌توانند امور مربوط به دفن متوفی خود را بدون دغدغه انجام دهند.

رضوانی خاطرنشان کرد: علاوه براین، مدیریت این آرامستان از خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نیز هیچ هزینه‌ای برای دفن متویشان دریافت نمی‌کند.

وی تاکیدکرد: تا به حال اتفاق نیفتاده که کسی به خاطر وضع نامناسب اقتصادی از دفن متوفی خود در این آرامستان باز بماند.

وی درباره قیمت قبر در این آرامستان گفت: سازمان آرامستان‌های شهرداری کرج قیمت‌های پیشنهادی خود را به شورای شهر اعلام می‌کند و در صورت تصویب نرخ قبور اعلام می‌شود.

قیمت قبر در بهشت سکینه چندان متفاوت نیست
وی افزود: آرامستان بهشت سکینه وسعت زیادی ندارد و قیمت قبرها تفاوت چندان محسوسی با هم ندارند.

وی ادامه داد: البته قیمت قبر برای کسانی که می‌خواهند متوفی خود را فضایی اختصاصی که شبیه به آرامگاه‌های خانوادگی است، دفن کنند با سایر قبور متفاوت بوده و گاه تا سه میلیون تومان نیز می‌رسد.

این مسئول درباره پیش فروش قبرهای این قبرستان افزود: پیش فروش قبور با پیش‌بینی قیمت قبر طی سال‌های آینده انجام می‌شود و افراد می‌توانند برای خود در فضایی که درانتخاب آن آزاد هستند، قبرخریداری کنند.

رضوانی درادامه صحبت‌های خود به حل برخی مشکلات این آرامستان نیزاشاره کرده و گفت: مدت‌ها عبور و مرور خودروهای خانواده‌های متوفیان باعث ایجاد ترافیک درفضای ورودی و خروجی این آرامستان می‌شد که با تمهیدات انجام شده یک خروجی دیگر در ضلع جنوبی این آرامستان در نظرگرفته شده که از ترافیک آخر هفته محدوده این قبرستان کم می‌کند.

90 درصد اعتبارسازمان آرامستان‌های شهرداری کرج جذب شده است
وی اضافه کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده این خروجی نهایتاً تا دو هفته دیگر آماده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرج یادآورشد: امسال حدود 90 درصد از بودجه این آرامستان جذب شده و برخلاف بسیاری از نهادها این سازمان با مشکل کسری بودجه مواجه نبود.

وی در پایان گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده بخشی از بودجه تخصیص یافته به این سازمان صرف آماده سازی قطعات، پیاده‌روسازی، افزایش فضای سبز و تجهیز سیستم روشنایی این مجموعه شده است و با تخصیص اعتبارات باقی مانده سعی می‌شود تا پایان سال بخشی از طرح‌های نیمه تمام این آرامستان تکمیل شود.
اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو : اینجا مردن ارزان تمام می‌شود!