اینترپل، قاتل فراری را به ایران برگرداند : رییس پلیس اینترپل ایران از استرداد ...


رییس پلیس اینترپل ایران از استرداد تبعه ایرانی متهم به قتل از کشور افغانستان خبر داد. خبرگزاری ایسنا: رییس پلیس اینترپل ایران از استرداد تبعه ایرانی متهم به قتل از کشور افغانستان خبر داد.

سردار مسعود رضوانی با اعلام این خبر گفت: برابر اعلام پلیس آگاهی و بر اساس برگ جلب صادره از سوی مرجع قضائی دادسرای شهر ری، خانم ث. ق متهم به قتل مردی سالمند پس از رایزنی های فراوان با مراجع پلیسی کشور افغانستان، نهایتاً از طریق مرز دوغارون به جمهوری اسلامی ایران مسترد شد.

وی اضافه کرد: این زن که به عنوان پرستار در منزل یک فرد 85 ساله مشغول به کار بود به طمع دستیابی به اموال وی با همکاری دو نفر از اتباع افغانی یازده تیرماه سال 91 اقدام به قتل نامبرده کرده و پس از سرقت گاوصندوق مقتول متواری شده بود؛ بر این اساس موضوع ردیابی، شناسایی و استرداد متهم مورد نظر و همدستان وی در دستور کار پلیس بین الملل قرار گرفت.

رضوانی ادامه داد: در نهایت، پس از اقدامات پلیسی متهمان در کشور افغانستان شناسایی و به درخواست پلیس بین الملل ناجا توسط پلیس آن کشور دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در این چارچوب با ارسال مدارک و مستندات قضائی تهیه شده و براساس قرارداد استرداد مجرمان میان دو کشور و عمل متقابل، مرجع رسیدگی کننده به پرونده مذکور در افغانستان پس از احراز اتهامات وارده به متهم مورد نظر، رای بر استرداد مشارالیه به کشورمان صادر و برابر هماهنگی‌های انجام شده وی با حضور تیم استرداد این پلیس، در نقطه صفر مرزی دوغارون تحویل ماموران پلیس بین الملل شد.

رییس اینترپل ایران اضافه کرد: متهم پس از طی مراحل اداری به ماموران اداره آگاهی تحویل و از آن طریق به مراجع قضائی شهرستان ری منتقل شد.


ویدیو : اینترپل، قاتل فراری را به ایران برگرداند