ایران 3 - آرژانتین صفر؛ روح حسین معدنی شاد شد : احبار ورزشی - والیبال قهرمانی ...



ایران آرژانتین , بازی ایران آرژانتین , بهترین آب معدنی ایران


احبار ورزشی - والیبال قهرمانی جهان - لهستان
ایران 3 - آرژانتین صفر؛ روح حسین معدنی شاد شد

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدارش در مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی جهان برابر آرژانتین به پیروزی رسید..

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال ایران امروز در دومین بازی مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی جهان از ساعت 16:40 دقیقه به وقت بیدگوشچ و 19:10 دقیقه به وقت تهران در بازی حساسی مقابل آرژانتین قرار گرفت و توانست با حساب 3 بر صفر حریف خود را شکست دهد. شاگردان کواچ در این مسابقه در سه ست متوالی و با نتایج 25 بر 15، 25 بر 23 و 25 بر 16 آرژانتین را مغلوب کردند و جمع امتیازهای خود را به عدد 11 رساندند. پیش از شروع این مسابقه دو تیم به دلیل چهلمین روز درگذشت حسین معدنی، مربی فقید تیم ملی والیبال ایران یک دقیقه سکوت کردند.

آرژانتین، تیمی به سرمربیگری خولیو ولاسکو؛ نامِ آشنای والیبال جهان؛ مردی که سه سال هدایت تیم ایران را برعهده داشت و ظرافت‌های بازی ایران را به خوبی می‌شناسد، اما این شناخت کمکی به آرژانتینی‌ها نکرد که حداقل یک امتیاز از ایران بگیرند. این مسابقه در حالی برگزار شد که ایران در نخستین مسابقه دور دوم خود با نتیجه 3 بر یک استرالیا را شکست داد و جمع امتیازهای خود را به عدد 8 رساند. این در حالی بود که آرژانتینی‌ها در نخستین مسابقه این دور با نتیجه 3 بر یک مغلوب فرانسه شدند.

آرژانتینی‌ها فقط یک بار در مسابقات قهرمانی جهان به مدال رسیدند و آن هم به سال 1982 بر می‌گردد که میزبانی رقابت‌ها را بر عهده داشتند و به مدال برنز دست یافتند. این تیم که در رده نهم رده بندی فدراسیون بین المللی والیبال قرار دارد، برای یازدهمین بار به مسابقات قهرمانی جهان پای گذاشته و در 10 دوره اخیر همواره یکی از تیم‌های حاضر در مسابقات بوده است. آرژانتین در سال 2013 در جام پان امریکن تمام تیم‌ها را با نتیجه سه بر صفر شکست داد تا نشان دهد تغییراتی در این تیم به وجود آمده است.

ولاسکو، سرمربی کنونی آرژانیتی‌ها در سال 2011 سرمربی تیم ملی ایران شد و با این تیم به دو قهرمانی در آسیا رسید و این تیم را برای نخستین بار به لیگ جهانی هدایت کرد. موفقیت‌های ولاسکو با والیبال ایران یک بار دیگر نام او را در جهان مطرح کرد تا جایی که آرژانتینی‌ها برای نجات والیبال خود خواستار حضورش در تیم ملی این کشور شوند. ولاسکو هم که به گفته خودش احساس دین به وطنش داشت قرارداد خود با تیم ملی ایران را فسخ کرد و هدایت آرژانتین را بر عهده گرفت.

آرژانتین یک بار در جام جهانی 1998 سه بر صفر ایران را شکست داده و یک بار هم در انتخابی المپیک پکن با حساب 3 بر یک برنده شده، اما در جام جهانی 2011 این ایران بود که طی دیداری مهیج و تماشایی نهایتاً موفق شد 3 بر 2 حریف قدرتمندش را شکست بدهد.

تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در این مرحله از رقابت‌های قهرمانی جهان روز شنبه از ساعت 22:50 به مصاف لهستانِ میزبان خواهد رفت.
اخبار ورزشی - فارس


ویدیو : ایران 3 - آرژانتین صفر؛ روح حسین معدنی شاد شد