ایران و استرالیا سرگروه می شوند : در شرایطی که تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی ...


در شرایطی که تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی مقابل عمان در صدر رنکینگ آسیا را قطعی کرد، تیم ملی فوتبال استرالیا با پیروزی 5 بر یک روز گذشته مقابل اردن به احتمال زیاد به رتبه دوم رنکینگ فیفا صعود خواهد کرد. ورزش سه: در بین تیم های آسیایی که روز گذشته مقابل حریفان خود به میدان رفته اند، تیم های ژاپن، عربستان، إمارات ، کره و استرالیا شانس حضور در رتبه دوم رنکینگ فیفا را داشتند که ارزش پیروزی استرالیا مقابل اردن از سایر تیم ها بیشتر است و احتمالا این تیم با توجه به فاصله کم امتیازات تیم های مدعی دوم به این رده صعود خواهد کرد.

در حال حاضر در آخرین رنکینگ آسیا ایران با اختلاف فاحش با تیم های دیگر صدرنشین است و پس از ایران کره جنوبی، ژاپن، عربستان، امارات و استرالیا قرار دارند. اما استرالیا با وجود حضور در رده ششم به دلیل پیروزی مقابل اردن که در رنکینگ آسیا شرایط مناسبی دارد، صعود چشمگیری را در این رده بندی تجربه خواهد کرد و به احتمال زیاد تیم دوم آسیا در رنکینگ بعدی فیفا خواهد بود. رنکینگی که دور دوم مقدماتی جام جهانی براساس آن قرعه کشی  خواهد شد.

ایران استرالیا 98 , بازی ایران استرالیا , بازی ایران و استرالیا

همگروه نشدن با استرالیا خبر خوبی برای فوتبال ماست چراکه استرالیا با توجه به بعد مسافت و قدرتی که در سطح آسیا دارد دشوارترین حریف در بین مدعیان صعود به جام جهانی محسوب می شود و البته این را هم باید در نظر داشته باشیم که ما عموما از رویایی با کره و ژاپن خاطرات چندان ناخوشایندی نداریم اگرچه عربستان به عنوان یک حریف سرسخت و آزاردهنده در ادوار مسابقات جام جهانی ممکن است با ماهمگروه بشود.

تنها نکته مهم در آخرین رده بندی آسیا موضوع مسابقه تیم ملی کره جنوبی با کویت است که به دلیل تعلیق فدراسیون کویت برگزار نشد و هنوز مشخص نشده که نتیجه این بازی چگونه رقم خواهد خورد و چه تاثیری در رده بندی فیفا خواهد گذاشت. اما حتی با در نظر گرفتن برد  3 بر صفر مقابل کویت شانس استرالیا برای حضور در رده دوم بیشتر از سایر مدعیان است. چراکه در فرمول رنکینگ فیفا امتیاز برد با توجه به شرایط تیم شکست خورده در جدول رده بندی ماهیانه فیفا محاسبه می شود.


ویدیو : ایران و استرالیا سرگروه می شوند