ایران هیچ گاه از فلسطین غافل نمی شود : معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ...


معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین مبتنی بر دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: ایران هیچ گاه از حمایت فلسطین و گروه های مقاومت غافل نمی شود. ایرنا: «امیر عبداللهیان» با «جمال عیسی» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی - حماس که که در صدر هیاتی به کشورمان سفر کرده دیدار کرد

وی در این دیدار با اشاره به تحولات فلسطین افزود: نگرش جمهوری اسلامی ایران به مقاومت یک نگاه نهادینه و دقیق بوده و مساله فلسطین و قدس همواره به عنوان مهمترین دغدغه در صدر اولویت های سیاست خارجی جمهور ی اسلامی ایران قرار داشته است.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با اشاره به جنایات تل آویو گفت: حمایت ایران از مقاومت فلسطین مبتنی بر دستاوردهای انقلاب اسلامی و نگاه همه جانبه و اعتقادی به مساله فلسطین بوده و بر این اساس هیچگاه از حمایت فلسطین و گروه های مقاومت غافل نمانده و نخواهد ماند.

عبداللهیان با تاکید بر ضرورت توجه گروه های مقاومت به تقویت بنیه جهادی و آمادگی کامل در اتخاذ مواضع هجومی نسبت به دشمن، از تلاش های جنبش حماس در پیوستگی و تقویت صفوف مقاومت در جریان جنگ 51 روزه غزه قدردانی کرد.

وی افزود: سرنوشت فلسطین و قدس و تحقق آرمان های حق طلبانه مردم آن دیار برای کشورمان بسیار با اهمیت بوده و ایران از تمامی ظرفیت خود به نفع قضیه فلسطینی و برخورد قاطع با اقدامات رژیم صهیونیستی استفاده خواهد کرد.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز با اشاره به روابط ممتاز جنبش حماس با کشورمان، نقش ایران در تحولات منطقه ای و حمایت از مقاومت و آرمان های فلسطینی را بی نظیر و با اهمیت ارزیابی کرد.

وی افزود: گروه های جهادی فلسطین به روابط استراتژیک خود با جمهوری اسلامی ایران افتخار کرده و حمایت ملت و دولت ایران از مبارزات و مقاومت مشروع فلسطینیان را عامل دلگرمی این ملت می دانند.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، اقدام رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجدالاقصی و تقسیم زمانی و مکانی اماکن مقدسه در قدس را بسیار خطرناک برشمرد.

جمال عیسی افزود: اوضاع قدس بسیار ملتهب است و اسراییل در تلاش است با تحت فشار قرار دادن فلسطینیان و اخراج آنان از قدس، حاکمیت کامل خود بر این شهر را اعمال کنند.

وی تاکید کرد: جای هیچگونه درنگ نیست و باید تمامی کشورهای اسلامی و عربی به حمایت همه جانبه از قدس پرداخته و مانع از اقدامات توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی و یهودی سازی قدس شوند.

جمال عیسی افزود: تشدید محاصره ظالمانه باریکه غزه و بسته بودن گذرگاه ها، مردم غزه را در تنگنای شدید قرار داده، در عین حال روحیه مردمی و مقاومت ساکنان این منطقه برای مواجهه با دشمن صهیونیستی دو چندان شده است.

وی با اشاره به رای منفی شورای امنیت سازمان ملل به پیش نویس قطعنامه مربوط به فلسطین، تاکید کرد: هر گونه تحرک سیاسی بدون توجه به مقاومت بی فایده بوده و نتیجه ای برای تحقق حقوق حقه ملت فلسطین نخواهد داشت.

جمال عیسی با ابراز تشکر از حمایت کشورمان از مردم و مقاومت فلسطین، ادامه داد: جنبش حماس علیرغم فشارها و توطئه های موجود، توانمندی عظیم خود در حوزه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن صهیونیستی را حفظ کرده و امیدوار است با ادامه حمایت ایران و دیگر کشورها در جهت استیفای کامل حقوق فلسطینیان به تلاش های خود ادامه دهد.


ویدیو : ایران هیچ گاه از فلسطین غافل نمی شود