ایران در این شش مورد قهرمان جام‌جهانی شده‌است : اخبار ورزشی - در گزارش جالب ...



اخبار ورزشی - در گزارش جالب وال‌استریت‌ژورنال منتشر شد:
ایران در این شش مورد قهرمان جام‌جهانی شده‌است

«جام‌جهانی چیزهای دیگر» عنوان گزارش جذابی است که وال‌استریت‌ژورنال در ایام برگزاری جام‌جهانی منتشر کرده و سی و دو تیم حاضر در جام‌جهانی را در رقابتی غیر از فوتبال به مصاف هم فرستاده و قهرمان‌های مختلف در رشته‌‎های گوناگون را معرفی کرده است.

نزدیک به یک هفته دیگر جهان بیستمین قهرمان جام‌جهانی‌اش را خواهد شناخت و یک تور رویایی که یک ماه از زندگی بسیاری از مردم دنیا را به خود اختصاص داده به پایان سلام خواهد کرد. در تمام این سه هفته‌ای که جام‌‎جهانی در جریان بوده و سی و دو تیم از پنج قاره جهان گرد هم آمده بودند، برزیل مرکز توجه همه رسانه‌‎های دنیا بود و گزارش‌های مختلفی در این خصوص منتشر می‌شد.

به گزارش تابناک، «جام‌جهانی چیزهای دیگر» عنوان گزارش جذابی است که وال‌استریت‌ژورنال در ایام برگزاری جام‌جهانی منتشر کرده و سی و دو تیم حاضر در جام‌جهانی را در رقابتی غیر از فوتبال به مصاف هم فرستاده و قهرمان‌های مختلف در رشته‌‎های گوناگون را معرفی کرده است. حوزه‌هایی هم که وال‌استریت‌ژورنال برای این منظور برگزیده طیف گسترده‌ای از مسائل اجتماعی و اقتصادی تا سبک زندگی و مسائل سیاسی را در بر می‌گیرد.

وال‌‎استرین ژورنال در هر موردی تیم‌های حاضر در گروه‌بندی هشت‌گانه را به رقابت با یکدیگر واداشته و بر اساس همان پلنی که تیم‌ها در گروه‌بندی‌های مختلف با یکدیگر دیدار می‌کنند کشورها را به مصاف هم فرستاده تا قهرمان مشخص شود. برای مثال در خصوص «بیشترین میزان صادارات» هلند قهرمان جهان شده چرا که عدد مربوط به نسبت صادارات به تولید ناخالص داخلی‌اش عدد بزرگتری بوده است. هلندی‌ها برای کسب قهرمانی در این جام‌جهانی کره‌جنوبی را در فینال شکست دادند و بالاتر از سایر 31 تیم حاضر در این جام قرار گرفتند.

مسیر قهرمانی هلند در «جام‌جهانی بیشترین صادارات» را می‌توانید در تصویر زیر ببینید:

 

ایران قطر مقدماتی جام جهانی , بازی ایران و کره جنوبی مقدماتی جام جهانی , ایران ازبکستان مقدماتی جام جهانی

 
وال‌استریت‌ژورنال در این زمینه موارد گوناگونی را مورد بررسی قرار می‌دهد که ایران به‌عنوان یکی از سی و دو تیم حاضر در جام‌جهانی در6 مورد از مواردی که مورد بررسی قرار گرفته قهرمان جهان شده است.

نخستین موردی که ایران در «جام‌جهانی چیزهای دیگر» در آن صاحب عنوان نخست و قهرمانی شده «جام‌جهانی مخالفت با رهبری جهانی آمریکا» است که ایران با 15 درصد پذیرفتن رهبری جهانی آمریکا قهرمان جهان شده است. ایران برای کسب این قهرمانی به‌عنوان سرگروه خود با تیم دوم گروه E یعنی اکوادور روبرو شده و در دیداری جالب در یک چهارم نهایی روسیه را در «نپذیرفتن رهبری جهانی آمریکا» شکست می‌دهد و پس از برتری برابر اروگوئه در نیمه‌نهایی با کسب درصد پائین‌تری نسبت به یونان قهرمان جهان می‌شود. نکته جالب اینجاست که وال‌استریت‌ژورنال در نقطه مقابل این سنجش و در بررسی «جام‌جهانی پذیرفتن رهبری جهانی آمریکا» کامرون با 77 درصد پذیریش این مسئله قهرمان شده و درست نقطه مقابل ایران است.

مسیر قهرمانی ایران در «جام‌جهانی مخالفت با رهبری جهانی آمریکا»را می‌توانید در تصویر زیر ببینید:

 

شعر در مورد ایران , تحقیق در مورد فرهنگ بومی ایران , قهرمان جام جهانی 2002

 
دومین قهرمانی ایران در «جام‌جهانی چیزهای دیگر» متاسفانه سرانه کشته‌های تصادفات جاده‌ای باز می‌گردد که ایران با تخمین 34.1 به ازای هر 100 هزار نفر با برتر برابر نیجریه در دیدار فینال قهرمان کشته‌های جاده‌ای شده است. ایران برای کسب این عنوان ایران برای رسیدن به فینال از سد کشورهای هندوراس، روسیه و اروگوئه گذشت.

مسیر قهرمانی ایران در «جام‌جهانی بیشترین کشته‌های تصادفات جاده‌ای»را می‌توانید در تصویر زیر ببینید:

 

ایران در جام جهانی , سخنان کوروش کبیر در مورد ایران , نظر مردم کره جنوبی در مورد ایران

 
همانطور که پیش‌بینی می‌شد بی‌شک یکی از عنوان قهرمانی ایران به حوزه اقتصاد باز می‌گردد و ایران در این بررسی قهرمانی بالاترین نرخ تورم را هم از آن خود کرده است.

مسیر قهرمانی ایران در «جام‌جهانی بیشترین نرخ تورم»را می‌توانید در تصویر زیر ببینید:

 

 

قهرمان اولین جام جهانی , قهرمان جام جهانی 1990 , نتیجه بازی ایران و ازبکستان مقدماتی جام جهانی

 
جمهوری اسلامی ایران با داشتن بیش از 99 درصد جمعیت مسلمان عنوان نخست را در بررسی بزرگترین کشور مسلمان را هم به خود اختصاص داده است.

مسیر قهرمانی ایران در «جام‌جهانی بالاترین درصد مسلمان»را می‌توانید در تصویر زیر ببینید:

 

بازی ایران و قطر مقدماتی جام جهانی , قهرمان بوکس ایران , ایران جام جهانی

 
87.4 درصد زنان 45 تا 49 ساله ایرانی ازدواج کرده‌اند و همین مسئله در بررسی‌های وال‌استریت‌ژورنال ایران را در میان 32 تیم حاضر در جام‌جهانی به عنوان قهرمانی رسانده‌است. ایران برای کسب این عنوان بعد از بالا آمدن از دور گروهی با برتری برابر کشورهای هندوراس، الجزایر و ایتالیا سرانجام در فینال نیجریه را شکست داد و قهرمان شد.

مسیر قهرمانی ایران در «جام‌جهانی بالاترین درصد زنان متاهل»را می‌توانید در تصویر زیر ببینید:

 

تحقیق در مورد آثار تاریخی ایران , قهرمان جام جهانی 1998 , نظر توریست ها در مورد ایران

 
ششمین عنوان قهرمانی ایران در «جام‌جهانی چیزهای دیگر» به یکی دیگر از سرگرمی‌های ایرانی‌ها یعنی «خوردن» باز می‌گردد و ایران در «جام‌جهانی بیشترین مصرف خشکبار» با سرانه 92 کالری در روز قهرمان جهان شده است.

مسیر قهرمانی ایران در «جام‌جهانی بیشترین مصرف خشکبار» را می‌توانید در تصویر زیر ببینید:

 

نخستین بنای تاریخی ایران که به ثبت جهانی یونسکو رسیده کدام است؟ , در مورد ایران , مقدماتی جام جهانی ایران

 
اما علاوه بر قهرمانی در موارد فوق ایران در برخی از موارد هم به فینال یا نیمه‌نهایی برخی رقابت‌ها راه یافت ولی نتوانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند. برای مثال در فینال «جام‌جهانی بیشترین مصرف گوجه‌فرنگی» ایران رقابت را به مکزیک واگذار کرده یا در «جام‌جهانی بیشترین مصرف پرتغال» بعد از غلبه برامریکا در یک‌چهارم نهایی برابر ایتالیا رقابت را واگذار کرده است. در مصرف میوه‌جات هم ایران در فینال رقابت را به غنا واگذار کرده و همچنین در «جام‌جهانی بیشترین میزان مهاجرت» در نیمه‌نهایی برابر اروگوئه مغلوب شده است.

برخی از موارد مورد بررسی وال‌استریت‌ژورنال را می‌توانید در ادامه ببینید:

 

نخستین قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران , پیش بینی های نوستراداموس در مورد ایران , آخرین اخبار بازی ایران و کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی 2018 پخش زنده

 

 

مواضع ترامپ در مورد ایران , خرید بلیط بازی ایران و قطر مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه 11 شهریور 95 , شعری در مورد خشونت جهانی

 

شعر مولانا در مورد ایران , باورهای عامیانه مردم ایران در مورد بچه , تحقیق در مورد جاذبه های گردشگری ایران

 

جملات زیبا و کوتاه روانشناسی در مورد بورس جهانی , قهرمان فیزیک ایران , جملاتی زیبا در مورد طبیعت ایران

 

تحقیق در مورد صنایع دستی ایران , تاریخ روز جهانی کودک در ایران , روز جهانی محیط زیست یر ایران

 

1 سخنان کوروش کبیر در مورد ایران , ایران در جنگ جهانی یکم بیتوته , روز جهانی غذا در ایران


البته شاید خیلی از شماها بر این اعتقاد باشید که موارد خیلی بیشتری از این شش مورد هم برای قهرمانی در «جام‌جهانی چیزهای دیگر» وجود دارد اما فعلا که وال‌استریت‌ژورنال همین تعداد را مورد بررسی قرار داده است.
اخبار ورزشی - تابناک

 


ویدیو : ایران در این شش مورد قهرمان جام‌جهانی شده‌است