ایران به دنبال اعزام موجود زنده به فضا : دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره ...


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تدوین و تصویب سند هوافضا در این شورا، گفت: ایران به دنبال اعزام موجود زنده به فضاست. خبرگزاری فارس: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تدوین و تصویب سند هوافضا در این شورا، گفت: ایران به دنبال اعزام موجود زنده به فضاست.

 محمد‌رضا مخبر‌ دزفولی صبح امروز در سومین اجلاس سراسری رؤسای کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت در سالن اجلاس سران، افزود: سند هوا‌فضا یک سند انفرادی برای کشور است که بر اساس این سند به دنبال این هستیم تا بتوانیم موجود زنده به فضا ارسال کنیم و این امر مقدمه‌ای برای ارسال انسان به فضاست.

وی با اشاره به تصویب سند‌های مختلف در ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور، گفت: در حال حاضر سند گیاهان دارویی و طب سنتی و سلول‌های بنیادی مراحل نهایی تصویب خود را طی می‌کنند.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت که با همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شده است از اهداف نقشه جامع علمی کشور به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری فن‌بازارهای گوناگون را در کشور سازمان‌دهی می‌کنیم که سازمان‌دهی این فن‌بازارها در قالب فن‌بازارهای منطقه‌ای، ملی، فراملی و کشورهای مسلمان خواهد بود.

مخبر دزفولی بیان داشت: یکی از روش‌های انتقال دستاوردهای علم و فناوری به دیگر کشورها ایجاد فن‌بازارهاست.

وی با بیان اینکه کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت بحث مشترک نگاه دانش و علم با صاحبان فعال در یک صنعت خاص است، بیان داشت: این کانون‌ها روند دانش افزایی را منطبق با نیازهای کشور فراهم می‌کند و حوزه تخصصی خود را نیز بر اساس نیازهای روز به روز‌رسانی می‌کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری باید کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت نیز جایگاه خود را پیدا کند و از این کانون‌ها حمایت شود.

مخبر دزفولی خاطرنشان کرد: نقشه جامع علمی کشور میثاق مشترک تمامی افراد دخیل در حوزه فناوری است و اگر این نقشه به طور کامل عملیاتی شود ایران جزء پیشرفته‌ترین کشورها با بنیان‌های فکری اسلامی خواهد بود.


ویدیو : ایران به دنبال اعزام موجود زنده به فضا