ایرانیان نوروز به کدام کشور خارجی می روند؟ : کمتر از دو هفته به سال جدید مانده ...


کمتر از دو هفته به سال جدید مانده و رقابت تورهای مختلف برای جذب آخرین مسافران به اوج خود رسیده است. در طول روز پیامک های مختلف تورهای لحظه آخر به مشترکان ارسال و لحظه به لحظه از قیمت تورها کاسته می شود تا پروازهای چارتر رزرو شده توسط آژانس های مسافرتی خالی نماند.



روزنامه هفت صبح: کمتر از دو هفته به سال جدید مانده و رقابت تورهای مختلف برای جذب آخرین مسافران به اوج خود رسیده است. در طول روز پیامک های مختلف تورهای لحظه آخر به مشترکان ارسال و لحظه به لحظه از قیمت تورها کاسته می شود تا پروازهای چارتر رزرو شده توسط آژانس های مسافرتی خالی نماند. در این میان ترکیه و مالزی دارای بیشترین کاهش های قیمت هستند اما دبی و تایلند همچنان قصد ندارند از قیمت های قبلی خود پایین بیایند.

برای بسیاری از مسافران این سوال به وجود آمده که چرا این کاهش قیمت ها به صورت متناسب در همه تورها رخ نداده و فقط برخی کشورها شامل این کاهش قیمت شده اند؟

راز این اتفاق را باید در High Season جست. در حالی که فصل شلوغی «High Season» در ایران فرا رسیده و نوروز به عنوان یکی از گران ترین زمان های سفر برای ایرانی ها شناخته می شود اما در بسیاری از کشورها بهار به عنوان فصل خلوتی «Low Season» است و قیمت ها در پایین ترین حد خود قرار دارد. اینجاست که پای آژانس های مسافرتی داخلی به میان می آید در حالی که کشورهایی مانند ترکیه (آنتالیا) و مالزی در Low Season خود قرار دارند و هزینهها در کمترین حد ممکن خود است اما به دلیل استقبال مسافران داخلی، قیمت ها را بالا برده اند. بنابراین به دلیل آن که قیمت ها در مبدا گران نشده اند، در صورت خالی ماندن ظرفیت ها آژانس ها می توانند قیمت های خودشان را پایین بیاورند.

کدام کشور برای زندگی ایرانیان مناسب است , ایرانیان خارج از کشور , تعداد ایرانیان خارج از کشور

فصل های داغ رنگارنگ در ترکیه


به دلیل وجود شهرهایی با آب و هوایی متفاوت در کشور ترکیه، این کشور دارای فصل های شلوغ و خلوت مختلفی است. استانبول و شهرهای ساحلی مانند آنتالیا و کوش آداسی هر کدام دارای فصل های شلوغ متفاوتی هستند. به دلیل ساحلی بودن آنتالیا و کوش آداسی مدت زمان فصل داغ در این شهرها کوتاه تر است اما در استانبول وضعیت متفاوت تری حاکم است و بهار و پاییز نیز جزو فصل های مناسب به حساب می آید.

* High Season در شهرهای ساحلی ترکیه:


از تیر ماه تا اواسط شهریور (جولای تا سپتامبر) به عنوان فصل داغ و گران شهرهای ساحلی مانند آنتالیا نام برده می شود.

* Low Season در شهرهای ساحلی ترکیه:


آذر تا اردیبهشت فصل های خلوت در این شهرها شناخته می شود که از قیمت هتل ها و تورها به شدت کاسته می شود. حالا می توانید به راز ارزان شدن تورهای لحظه آخر نوروزی آنتالیا، کوش آداسی و ... پی ببرید. در فروردین ماه به جز ایرانی ها تقریبا مسافران دیگری وارد این شهرها نمی شوند و بنابراین قیمت ها در کف خود هستند؛ به همین دلیل تورها با خالی ماندن ظرفیت شان از قیمت های خود کم می کنند تا پروازهایشان با بیشترین ظرفیت برگزار شود.

فصل داغ دبی در زمستان


شیخ نشین کوچک اماراتی که در حال حاضر رتبه دوم مسافران نوروزی کشورهای خارجی را در اختیار دارد به دلیل وضعیت آب و هوایی خود در زمستان با استقبال مسافران روبرو است.

* High Season: فصل شلوغ دبی از اوایل آبان تا اواسط فروردین ماه (نوامبر تا آوریل) قرار گرفته و در این زمان مسافران و قیمت هتل های این شهر به اوج خود می رسد. مسافران نیز با توجه به هدف سفر خود زمان سفر مناسب را انتخاب می کنند.

گردشگرانی که قصد استفاده از سواح-ل و امکاناتی آبی این شهر را دارند معمولا آبان و آذر و فروردین ماه را برای سفر خود انتخاب می کنند. در طرف دیگر مسافرانی که قصد استفاده از هوای خنک و برنامه ها و فستیوال ها را دارند از دی تا فروردین به این شهر سفر می کنند.

به دلیل همزمانی فصل شلوغ دبی با تعطیلات بهمن و فروردین است که قیمت تورهای ایرانی نیز برای این سفرها بالاست و در تورهای لحظه آخر نیز قیمت ها آنچنان پایین نمی آید. همین اتفاقی که برای نوروز امسال نیز رخ داده است.

* Low Season:
اواسط تیر تا اواخر مرداد (جولای تا آگوست) فصل خلوت و ارزانی دبی است که گرمای بالای 40 درجه توجیه خوبی برای این ماجراست! در این زمان قیمت برخی هتل ها و تورها حتی تا 40 درصد نیز کاهش پیدا می کند.

هزینه ها چقدر تفاوت دارد؟

برای اینکه مشخص شود قیمت ها تا چه اندازه در نوروز با ایام دیگر فرق می کند، مقایسه قیمت چند مقصد با شرایط کاملا مشابه، مثال خوبی برای مقایسه است. سایت عصر ایران مدتی پیش در گزارش خود نوشته بود: «مثلا یک تور مالزی با 7 شب و 8 روز اقامت در کوآلالامپور در هتل 5 ستاره که در ایام عادی دو میلیون و 95 هزار تومان است، در نوروز با همان هتل و ایرلاین و مدت اقامت، چهار میلیون و 95 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

این قیمت بعد از نوروز، شکسته می شود و ای بسا به زیر دو میلیون تومان هم بسرد. یک تور دبی در یکی از بهترین هتل های این شهر برای 5 شب و 6 روز که امروز یک میلیون و 870 هزار تومان است، در همان آژانس برای نوروز سه میلیون و 290 هزار تومان قیمت گذاری شده است.»


ویدیو : ایرانیان نوروز به کدام کشور خارجی می روند؟