اگر از رحیمی پول گرفته ایم ما را محاکمه‌ کنید : پزشکیان با بیان اینکه در میان ...


پزشکیان با بیان اینکه در میان اسامی منتشرشده، به نام برخی از افرادی که درست در نقطه مقابل آن فرد پول دهنده قرار داشتند اشاره شده، گفت: «اگر ما این پول را گرفتیم باید ما را محاکمه کنند و اگر ما این پول را نگرفتیم و چنین تهمتی به ما زده اند باید محاکمه شوند.» روزنامه شرق: ماجرای کمک مالی رحیمی به برخی از کاندیداها و نمایندگان مجلس هشتم، همچنان پس زمینه های صحن علنی مجلس را تحت الشعاع خود قرار داده است. در حالی که محمدرضا باهنر از جایگاه نایب رییسی مجالس هشتم و نهم، معتقد است که گرفتن این پول ها طبیعی است، زیر پوست مجلس همچنان یک نارضایتی محسوس از انتشار این خبر موج می زند.

روز گذشته هم در حاشیه جلسه علنی و درحالی که نمایندگان مشغول بررسی کلیات بودجه بودند، در گوشه ای از صحن دوباره این بحث در میان برخی نمایندگان مطرح شد. نمایندگان حاضر در صحن می گویند که در این گفت وگوی چنددقیقه ای، حجت الاسلام مصباحی مقدم درباره آسیب هایی که انتشار این خبر به بدنه مجلس واردکرده سخن گفته اما مسعود پزشکیان بر لزوم پیگیری قضایی ماجرا پافشاری می کرده است.

در حالی که نمایندگان مجلس هشتمی این روزها در هر موقعیتی با این سوال مواجه می شوند که «چه کسانی از رحیمی پول گرفته اند؟»، هفته گذشته یکی از سایت های خبری با انتشار نام ١٦٣ نفر از نمایندگان مجلس هشتم که برخی از آنها در مجلس نهم نیز حاضر هستند، مدعی شد که فهرست کسانی که از رحیمی پول گرفته اند را افشا کرده است. فهرستی که در آن به نام برخی از نمایندگان اصلاح طلب هم اشاره شده بود و متعاقب انتشار آن، برخی رسانه های جناح راست شروع به زمزمه این شایعه کردند که اصلاح طلبان هم از رحیمی پول گرفته اند. نکته قابل توجه در این بین، انتشار نام مسعود پزشکیان به عنوان یکی از این نمایندگان بود.

پزشکیان روز گذشته و در فاصله جلسه صبح و بعدازظهر مجلس، در گفت وگو با «شرق»، با اشاره به این ماجرا گفت: «من در این باره دو مطلب را بیان می کنم. اول اینکه باید به روشنی مشخص شود که دقیقا چه کسانی این پول ها را گرفته اند و دوم اینکه وقتی اسامی مشخص شد، با رسانه هایی که اسامی دیگران را به عنوان دریافت کننده پول منتشر کرده اند برخورد مناسب صورت گیرد.»

پزشکیان با بیان اینکه در میان اسامی منتشرشده، به نام برخی از افرادی که درست در نقطه مقابل آن فرد پول دهنده قرار داشتند اشاره شده، گفت: «اگر ما این پول را گرفتیم باید ما را محاکمه کنند و اگر ما این پول را نگرفتیم و چنین تهمتی به ما زده اند باید محاکمه شوند.»

پزشکیان در پاسخ به این سوال که چرا برخی از چهره های شاخص مجلس می گویند گرفتن این پول ها عادی است و اشکالی ندارد، گفت: «این مساله دیگری است و شاید کسی این پول را گرفته و حالا هم این طور توجیهش می کند.»

وزیر بهداشت دولت اصلاحات درباره چگونگی تامین هزینه های انتخاباتی خود نیز توضیح داد: «من وقتی کاندیدا شدم به همه گفتم که بنده پولی برای خرج کردن ندارم و هرکس دلش می خواهد کاری کند، از من توقع جبران نداشته باشد. حتی به من گفتند خرج ارسال پیامک های گروهی در ایام انتخابات پنج میلیون تومان است و من گفتم این تبلیغات پیامکی را هم نمی خواهم و پولی برای این کارها خرج نکردم و از این به بعد هم چنین پول هایی خرج نخواهم کرد.»

این نماینده اصلاح طلب مجلس در ادامه و در توضیح ماجراهای پیش آمده در انتخابات مجلس هشتم و نقش رحیمی در آن اتفاقات گفت: «زمانی که ایشان رییس دیوان محاسبات بود، بنده وزیر بهداشت بودم و این آقا علیه من پرونده تشکیل داده بود و مدعی بود که من در دوران دانشگاه، سوءاستفاده مالی کرده ام. اگر کمی وجدان داشتند لااقل به این فکر می کردند که چطور ممکن است بعد از اینکه این فرد علیه من پرونده سازی کرده، من بیایم از این آدم برای شرکت در انتخابات پول بگیرم؟»

تلاش برخی رسانه ها برای بازکردن پای نمایندگان اصلاح طلب به ماجرای رحیمی، در حالی صورت می گیرد که معاون اول احمدی نژاد پیش از این در نامه ای که برای دفاع از اقدامات خود خطاب به محمود احمدی نژاد نوشته بود، بر اصولگرا بودن همه دریافت کنندگان کمک مالی تاکید کرده و در این باره این گونه توضیح داده بود: «برای انتخابات مجلس هشتم کمیته ای متشکل از برخی چهره های اصولگرا برگزار و بنا شد از کاندیداهای اصولگرا در سطح کشور از طریق کمک های غیردولتی پشتیبانی مالی شود.

 در میان افراد کمک کننده، فردی به نام جابر ابدالی که از سوی برخی نمایندگان مجلس و مقامات قضایی و اجرایی به اینجانب معرفی شده بود، برای کمک اعلام آمادگی کرد. بنده نیز به واسطه حساسیت و اطمینان خاطر از سالم بودن کمک های نامبرده همچون سایر موارد درخصوص ایشان از طریق حراست دیوان محاسبات از مجاری ذی صلاح، درخصوص وی استعلام کردم که پس از اطمینان و پاسخ مثبت که اسناد آن ضمیمه پرونده است، برای دریافت کمک از وی اعلام آمادگی کردیم و از وی خواستیم که به کاندیداهایی که ما معرفی می کنیم از محل حساب شخصی و با چک بانکی خودش کمک کند. در نهایت نامبرده مجموعا یک میلیاردو٢٠٠میلیون تومان را به این امر اختصاص داد و البته کلیه اسناد و کپی چک های صادره که به قریب ١٧٠نفر از کاندیداهای مجلس هشتم پرداخت شده در پرونده ثبت و ضبط است و همه آن به مصرف انتخابات رسید.»


ویدیو : اگر از رحیمی پول گرفته ایم ما را محاکمه‌ کنید