اوباما : بحران ایران راه حل نظامی ندارد :       باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا ...



 

 

قدرت نظامی ایران , اوباما ایران , تهدید نظامی ایران

 

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی در برنامه شبکه تلویزیونی " CNBC " آمریکا ایده حمله نظامی اسراییل یا آمریکا برای حل بحران اتمی ایران را راهی ایده آل ندانست .

به گزارش عصر ایران و به نقل از بی بی سی رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه با ادعای اینکه  دستیابی ایران به سلاح اتمی یک  مشکل واقعی  است ، افزود که  او تصور نمی کند که اقدام نظامی توسط اسرائیل یا آمریکا "راهی ایده آل" برای حل بحران باشد.

اوباما افزود : "اینکه ایران یک سلاح اتمی در اختیار داشته باشد یک مشکل واقعی خواهد بود. ما شدیدترین تحریم ها تا به امروز را علیه ایران وضع کردیم، که تاثیر هم گذاشته است."

رییس جمهوری آمریکا خاطر نشان کرد : "ما همچنان درها را به روی راه های دیپلماتیک برای حل این موضوع باز می بینیم. فکر نمی کنیم که جنگ میان اسرائیل و ایران یا گزینه های نظامی راهی ایده آل برای حل این مساله باشد. اما همه گزینه ها را همچنان حفظ می کنیم."

اوباما در عین حال گفت  که تحریم های بین المللی شاید هرگز در قانع کردن ایران به عقب نشینی از برنامه هسته ای اش موفق نباشد.

پیش از این اظهار نظر اوباما کالین پاول وزیر امور خارجه اسبق آمریکا نیز طی اظهاراتی در یک شبکه تلویزیونی آمریکا گفته بود که فکر نمی کند در آینده نزدیک اسراییل یا آمریکا قصد حمله به ایران را داشته باشند .

پاول در مصاحبه خود گفت که شاید رهبران آمریکا با وجودی که در راه اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران قدم ببر می دارند ، متقاعد شوند که تحریم ها نمی تواند ایران را از مسیر هسته ای اش بازدارد .

اوباما این اظهارات را در حالی بیان کرده که محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران نیز که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی ملل متحد به نیویورک سفر کرده در اظهار نظری  خواستار مذاکره بدون پیش شرط درباره موضوع هسته ای با گروه 5+1 شده است...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : اوباما : بحران ایران راه حل نظامی ندارد