اوباما: ایجاد رابطه سازنده با ایران ممکن است : اوباما گفت ایجاد یک رابطه سازنده ...



اوباما ایران , راه هایی برای ایجاد تنوع در رابطه جنسی , ایجاد رابطه با همسر

اوباما گفت ایجاد یک رابطه سازنده با ایران می تواند از تبعات جانبی توافق اخیر هسته ای با این کشور باشد که هدف از این توافق محدود سازی برنامه هسته ای ایران است.

رییس جمهور آمریکا گفت ایجاد یک رابطه سازنده بین دو کشور ایران و آمریکا ممکن است اما او این رابطه را منوط به حل و فصل مساله اتمی کرد و احتمال برقراری آن در آینده نزدیک را کم دانست.اوباما: ایجاد رابطه سازنده با ایران ممکن است

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس اوباما در مصاحبه با برنامه "فرید زکریا " در شبکه سی ان ان که روز پنج شنبه هفته گذشته انجام شده است ( و قرار است مشروح آن امروز – یکشنبه – از این شبکه پخش شود) تاکید کرد که برای ایجاد رابطه با ایران نخست باید  مساله هسته ای را حل و فصل کرد.

او گفت ایجاد یک رابطه سازنده با ایران می تواند از تبعات جانبی توافق اخیر هسته ای با این کشور باشد که هدف از آن محدود سازی برنامه هسته ای ایران است.

اوباما با تاکید دوباره بر این مساله که توافق اخیر هسته ای با ایران بهترین گزینه ممکن برای حل و فصل مساله هسته ای ایران بود گفت: حل مساله هسته ای ایران این امکان را به ما می دهد که با این کشور درباره مسایل دیگر نیز وارد گفت و گو شویم از جمله درباره راه های حل و فصل بحران سوریه.

اوباما در عین حال تاکید کرد به گمان او بسط دادن موضوعات مورد گفت و گو با ایران از جمله مساله سوریه و دیگر بحران های منطقه ای ممکن است به این زودی ها ممکن نشود و یا اصلا اتفاق نیفتد.

اوباما از دادن پاسخ صریح به سوال زکریا رباره احتمال استفاده از نیروی نظامی علیه ایران در صورت شکست در اجرای توافق هسته ای خودداری کرد.

او در این باره گفت:" من یک سیاست کلی درباره این موضوعات کلان دارم و فصد ندارم از اکنون درباره شکست این سیاست پیش بینی کنم.

اوباما 4 روز پیش در سخنرانی خود در دانشگاه آمریکن واشنگتن نیز تاکید کرده بود به گمان او حل مساله هسته ای ایران از طریق دیپلماسی و در چارچوب توافق اخی هسته ای بهترین گزنیه ممکن برای پایان دادن به مناقشه یک دهه های در این زمینه بود.


 اخبار سیاست خارجی  -  عصر  ایران 


ویدیو : اوباما: ایجاد رابطه سازنده با ایران ممکن است