انتقاد ضرغامی از آثار تلویزیونی درباره بسیج :     رییس سازمان صداوسیما گفت: ...



 

کتابشناسی آثار فارسی درباره ترجمه , درباره مجموعه‌های تلویزیونی , عکس درباره ی آثار پوشش نامناسب

 

رییس سازمان صداوسیما گفت: توقعم از بخش برنامه های بسیج خیلی زیاد است و علی رغم همه تلاش هایی كه از ابتدا تا الان صورت گرفته آن طور كه من توقع دارم خروجی های تولید بسیج نتوانسته وقتی روی آنتن می رود به قول ما بتركاند.

مراسم تودیع و معارفه رئیس بسیج رسانه ملی بعد از ظهر امروز (شنبه) با حضور سردار نقدی رئیس بسیج مستضعفین، سیدعزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما، سردار ظفرقندی، حجت الاسلام موسوی مقدم، مهدی فرجی، علی اصغر جعفری، مجید رجبی معمار و جمعی از مدیران رسانه ملی در سالن اصحاب الحسین صداوسیما برگزار شد.

بنابراین گزارش، ضرغامی در این مراسم سخنان خود را به مزاح این گونه آغاز كرد كه یوم الله اول ژانویه را تبریك می گویم و گفت: بدون تردید و اضافه گویی فرمایشات بسیار خوب سردار نقدی جامع، كامل و از موضع تعهدی سازمان صداوسیما بود و از نظر من لزومی ندارد چیزی به آن اضافه شود و از آقای جعفری درخواست می كنم همین نگاه و محورها را استخراج كند و به عنوان مأموریت همكاران بسیج در كنار سوابق دیگر به عنوان سیاست های اصلی در نظر بگیرد و روی همین مبنا تلاش خود را انسجام دهید و همین برای بسیج كافی است.

وی ادامه داد كه بسیجیان در دو نگاه مورد توجه هستند ما كه به عنوان بسیجی شناخته می شویم رفتار فردی و اخلاق و منش و سلوك مان نسبت به كار همه ویژگی های یك فرد متعهد است. بدون اغراق بهترین بچه های ما بچه های بسیجی در همه بخش ها هستند و اگر كل سازمان را بسیجی بگویم به عنوان مأموریت های مكتبی در یك معنا عزیزانی هستند كه هم رسماً بسیجی هستند و هم از لحاظ كمی استعداد قابل توجهی دارند كه برای ما بسیار ارزشمندند.

رئیس رسانه ملی تصریح كرد: یك تصویربردار اگر بسیجی باشد تصویری خلق می كند كه با تصویر یك تصویربردار بی تفاوت كه صرفاً انجام وظیفه می كند بسیار متفاوت است. یك زاویه دقیق و درست از یك حادثه و هوشیاری در نشان دادن آن بسیار مهم است. مثل تصویربرداری بخش هایی كه در جمعی به تمثال حضرت امام(ره) و به مكتب امام اهانت می كنند و وقتی یك تصویربردار متعهد این تصاویر را می گیرد، می تواند سرنوشت یك انقلاب را تغییر دهد و چقدر توطئه ها را خنثی می كند فردی كه یك پلان بابصیرت انتخاب می كند اثرات بسیاری می تواند بگذارد.

ضرغامی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: بسیج در سازمان مولد است و خود بسیج قابلیـت های تولید فراوانی دارد و من توقعم از این بخش خیلی زیاد است و علی رغم همه تلاش هایی كه از ابتدا تا الآن صورت گرفته آن طور كه من توقع دارم خروجی های تولید بسیج نتوانسته وقتی روی آنتن می رود به قول ما بتركاند و حتی برنامه ۱۰ دقیقه ای روی آنتن برود و تا مدتها ورد زبان باشد.

وی افزود: نسبت به قابلیتی كه دارید توقع من خیلی بالاست و پیشنهادات آقای نقدی را بگیرید و انجام دهید.

رئیس سازمان صداوسیما در ادامه به محدودیت های موجود در پخش برنامه ها اشاره و اظهار داشت: مثلاً وقتی یك بسیجی در زمان فتنه شهید می شود نمی توانیم آن طور كه باید برایش بزرگداشت بگیریم. آن هم آن طور كه دوست داریم و به خاطر پیچیدگی هایی كه فتنه دارد نمی توانیم بزرگداشت بسیار بزرگی بگیریم. بسیجی ها در زمان فتنه با تمام هستی خود به صحنه آمدند و برای حفظ انقلاب تلاش كردند. حتی مجبور شدند باتوم و چوب به دست بگیرند و كوچه به كوچه مقابله كنند اما رسانه های خارجی با تبلیغات سنگین سعی دارند بسیج را ضدمردم نشان دهند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی بچه های بسیج كه همه جوان و بااحساسات هستند چقدر می توانند تحمل كنند؟ بزرگان انقلاب كه از صحابه امام خمینی(ره) هستند لغزیدند و به گل فرو رفتند و هنوز هم نفهمیدند چه شد اما بسیجی ها بصیرت داشتند و در دوره فتنه حتی یك بسیجی منحرف نشد و یك پایگاه در اختیار فتنه گران قرار نگرفت.

ضرغامی تصریح كرد: پس از فتنه تصمیم گرفتیم چهره بسیج را در جامعه بازسازی كنیم. وظیفه بسیج مقابله با دشمنان بزرگ انقلاب است. اما اصل این است كه تولیداتی با روحیات بسیجی ساخته شود. تمام حساسیت من روی آنتن است و اول، وسط و آخر به این فكر می كنم كه چه چیزی روی آنتن می رود.

رئیس رسانه ملی عنوان داشت: در این زمینه نگاه بسیج باید به انیمیشن هم باشد ما چند سال است كه روی تولید انیمیشن متمركز هستیم و آن را از ۶۰ ساعت به بالای ۳۰۰ ساعت رسانده ایم و با یك نگاه بسیجی می توانیم از نیازهای خارجی مرتفع شویم.

وی گفت: ظرفیت های بسیج را شناسایی كنیم و آن را روی انیمیشن متمركز كنیم تا بهترین تولیدات را برای كودكان و نوجوانان داشته باشیم. اعتبارات در این زمینه كم نیست گروه های بسیج بسیار خوبی هم داریم كه باید شناسایی شوند و آنتن امروز در خدمت آثار بسیجی است.

در این مراسم كه اجرای آن به عهده نظام اسلامیه بود، مهدی فرجی نیز طی سخنانی به ارائه آمار عملكرد خود در دوره ریاستش بر بسیج رسانه ملی پرداخت.

همچنین جعفری نیز در سخنانی گفت: رسانه امروز نقش متمایز در عرصه نقش جنگ نرم دارد و به اعتقاد من امروز بسیج عمق استراتژی جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: كل سازمان صدواسیما بسیجی هستند و مدیران ما افتخار ایثارگری دارند ما بایستی از همه ظرفیت ها استفاده كنیم در جریان جنگ نرم با بهره گیری از فرصت ها رسالت عظیمی كه به عهده ما است انجام دهیم. بسیج همواره پیشقراول بوده و امروز در مقابله با جنگ نرم مشعل دار است.

در پایان این مراسم، حكم مسئولیت جعفری به همراه هدایایی توسط رییس رسانه ملی اهدا شد و مهدی فرجی رییس پیشین بسیج سازمان صداوسیما لوح قدردانی و هدایای خود را از سردار نقدی دریافت كرد.... /جهان نیوز


ویدیو : انتقاد ضرغامی از آثار تلویزیونی درباره بسیج