انتقاد از بازگشایی سفارت انگلیس در ایران : رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ...


رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت‌های اخیر برای بازگشایی سفارت انگلیس در تهران بدون در نظر گرفتن عملکرد گذشته این سفارت، عواقبی مشابه قبل را در پی‌خواهد داشت و زمینه ساز فتنه‌گری‌های دوباره می‌شود. خبرآنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت‌های اخیر برای بازگشایی سفارت انگلیس در تهران بدون در نظر گرفتن عملکرد گذشته این سفارت، عواقبی مشابه قبل را در پی‌خواهد داشت و زمینه ساز فتنه‌گری‌های دوباره می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی به فارس در رابطه با بازگشایی مجدد سفارت انگلستان در تهران گفت: کشورهایی مانند انگلستان و سایر کشورها حضورشان در سطح جهانی را در گرو ارتباط با با جمهوری اسلامی می‌دانند، بنابر این درصدد تقویت رابطه با ایران هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به نقش بی‌بدیل انگلیس در فتنه 88 بیان داشت: تعداد زیادی از اعضای این سفارت به صورت مستقیم در فتنه پس از انتخابات 88 دخیل بودند و افراد زیادی را نیز هدایت می‌کردند.

سالک ادامه داد: این حضور مجدد بدون در نظر گرفتن عملکرد گذشته این سفارت، عواقبی مشابه قبل را در پی‌خواهد داشت و زمینه ساز فتنه‌گری‌های دوباره می‌شود.

وی افزود: از نگاه نظام جمهوری اسلامی، کشور انگلستان یک دشمن سرسخت و از جمله عناصر استکبار جهانی است و حرکت اخیر آنها برای بازگشایی سفارت انگلیس در تهران با رویکرد نفوذ چه در مسائل سیاسی و چه در مسائل فرهنگی و اقتصادی در داخل کشورمان می‌باشد.

نماینده مردم شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سطح نفوذ و بازگشت انگلستان در سفارتخانه خاطرنشان کرد: این اقدام تنها در سطح کاردار عملیاتی می‌باشد و فعلاً در سطح حضور سفیر نیست اگر چه این هم مقدمه‌ای برای نفوذ بیشتر این کشور است.

وی با بیان اینکه انگلیس نقش عمده‌ای در جریان سازی‌های فتنه 88 در ایران داشته، تاکید کرد: جنایاتی که سفارت کشور انگلیس در فتنه‌ سال‌های 78 و 88 در ایران مرتکب شده، جنایات جبران‌ناپذیری است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت و اتخاذ تدابیر شدید قضایی را می‌طلبد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: شاید از نگاه آنها این اتفاق نوعی پیروزی باشد که توانسته‌اند به ایران راه پیدا کنند اما از نظر ملت ایران این پیروزی نیست چرا که قدرت نفوذ یک کشور استعمارگر در ایران افزایش می‌یابد، البته باید دلیل این کار از سوی دولت را از خود دولتی‌ها پرسید.


ویدیو : انتقاد از بازگشایی سفارت انگلیس در ایران