انتشار جزئیاتی از تحریم‌های کنگره علیه ایران :   شبکه خبری الجزیره به متن بخشی ...



تحریم های جدید آمریکا علیه ایران , تحریم های اپل علیه ایران پایان یافت , نتیجه تمدید تحریم ها علیه ایران 12 آذر 95

 

شبکه خبری الجزیره به متن بخشی از طرح کنگره برای وضع تحریم های بیشتر علیه ایران دست یافته است.

به گزارش فارس، یک شبکه خبری مدعی شده به جزئیاتی از طرح نمایندگان کنگره آمریکا برای وضع تحریم های بیشتر علیه آمریکا دست یافته است.
 
بر اساس این گزارش، در کنگره آمریکا نمایندگان جمهوری خواه پشت طرحی صف کشیده اند که قصد دارد از اختیارات قوه مجریه برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی اش در قبال ایران بکاهد.
 
یکی از این طرح ها مربوط به سناتور مارک کرک و رابرت منندز است که در کنگره قبلی معرفی شد اما هرگز به رأی گذاشته نشد. مارک کرک و رابرت منندز در این طرح خواستار از سرگیری محدودیت ها علیه بخش انرژی ایران در صورت عدم دست یابی به توافق جامع هسته ای تا 6 جولای (15 تیرماه) شده اند.
 
قسمت چکیده طرح «ایران عاری از سلاح های هسته ای، 2015» در اختیار شبکه خبری الجزیره قرار گرفته است. این طرح، به نوشته الجزیره، «با بستن راه های فرار در تحریم های فعلی سوخت» جریمه های جدیدی را طی یک دوره 5 ماهه که از آگوست (مردادماه) آغاز می شود برای ایران در نظر خواهد گرفت. هدف از این محدودیت ها متوقف کردن صادرات «میعانات گازی، نفت و سایر محصولات سوختی خاص» ایران عنوان شده است.
 
در بخش چکیده که لابی صهیونیستی آیپک در اختیار الجزیره قرار داده عنوان شده که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در صورت حصول توافق جامع هسته ای موظف خواهد بود متن مورد نظر را برای بررسی 30 روزه توسط کمیته های تخصصی به کنگره ارسال کند.
 
سناتور باب کورکر، رئیس جدید کمیته روابط خارجی مجلس سنا در اقدامی موازی در حال کار بر روی طرحی دیگر است که اختیارات کنگره برای گنجاندن ماده های سخت گیرانه تر در توافق جامع هسته ای را افزایش می دهد.
 
همچنین مجلس نمایندگان آمریکا هم در حال آماده سازی یک طرح تحریمی جدید علیه ایران است.
 
دور تازه مذاکرات هسته ای ایران و گروه موسوم به 1+5 در حالی از روز 28 دی (18 ژانویه) در شهر ژنو سوئیس برگزار می شود که بر اساس توافق موقتی که سال گذشته در همین شهر به دست آمد، قرار بود طرفین نهایتا ظرف یکسال، یعنی تا سوم آذر 93 (24 نوامبر 2014)، به توافق نهایی دست یابند.
 
با این حال، پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا مهلت این مذاکرات، دو بار تمدید شود. ضرب الاجل جدید مذاکرات هسته ای، 9 تیر ماه 94 (30 ژوئن 2015) اعلام شده است.

اخبار سیاست خارجی - فارس

 


ویدیو : انتشار جزئیاتی از تحریم‌های کنگره علیه ایران