امکان چند میلیون شکایت از سعید مرتضوی : یک وکیل دادگستری گفت: تمامی کسانی که ...


یک وکیل دادگستری گفت: تمامی کسانی که حق بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کنند، می توانند علیه سعید مرتضوی رییس سابق این سازمان به اتهام اختلاس و تصرف غیر قانونی در اموال دولتی، خیانت در امانت و ارتشا شکایت کنند. ایرنا: یک وکیل دادگستری گفت: تمامی کسانی که حق بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کنند، می توانند علیه سعید مرتضوی رییس سابق این سازمان به اتهام اختلاس و تصرف غیر قانونی در اموال دولتی، خیانت در امانت و ارتشا شکایت کنند.

« پیمان حاج محمود عطار» روز جمعه افزود: باتوجه به این که برابر گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین اجتماعی، مرتضوی در مقام رییس این سازمان بدون مجوز قانونی و خارج از اختیارات خود اقدام به پرداخت و واگذاری وجوه و اموال این سازمان تحت مدیریت خود به اشخاص حقیقی و حقوقی کرده است، بیمه شدگان تامین اجتماعی می توانند به عنوان شاکی خصوصی علیه وی در مراجع قضایی اقامه دعوا کنند.

وی خاطرنشان کرد: این حق برای هیات مدیره و مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی نیز متصور است که علیه مرتضوی شکایت کند.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: با توجه به جرم ارتکابی از سوی مرتضوی در زمان ریاست سازمان تامین اجتماعی، دادستانی نیز به عنوان مدعی العموم و نماینده جامعه می تواند علیه وی و تمامی مقصران این خیانت، اعلام جرم کند.

گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی ، شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) و شرکت های تابعه در جلسه علنی چهارشنبه گذشته مجلس (13 آذر ماه) قرائت شد.

این گزارش شامل 84 صفحه است که توسط هیات تحقیق و تفحص کمیسیون اجتماعی مجلس از سازمان تامین اجتماعی تهیه شده است.

در این گزارش کارت هدیه 500 میلیون ریالی به معاون اول دولت قبل، مسوولان برخی رسانه ها در دولت دهم تا هدیه 100میلیارد ریالی به سرپرستان وقت وزارت تعاون ، هدیه سکه های طلا به مسوولان وقت سازمان تامین اجتماعی و همچنین یک میلیارد و 335 میلیون ریال کارت هدیه به 37 نفر از نمایندگان مجلس قید شده است.


ویدیو : امکان چند میلیون شکایت از سعید مرتضوی