امان از بیكاری! :  بیكاری آنها را نیز به خیابان‌ها كشیده‌است! به هزاران مشكل ...



امان , امان الله قرایی مقدم , پارک بابا امان

 بیكاری آنها را نیز به خیابان‌ها كشیده‌است! به هزاران مشكل اقتصادی این روزها كه بسیاری از مردان جامعه ما را در محضر خانواده‌‌هایشان شرمگین كرده‌است،اعتراض‌دارند. پلاكاردهایی كاغذی با شعارهای اقتصادی همراه دارند كه دست‌خط‌های آنها بسیار شبیه همان نوشته‌هایی است كه در سال‌گذشته به فعالیت‌های صورت‌گرفته در عرصه سیاست‌خارجی اعتراض می‌كرد. آن دوران می‌گفتند تحریم‌ها اثر ندارد، امروز در لفافه می‌گویند فشار تحریم‌ها،  اقتصاد را فلج كرده‌است!

  كو  گوش  شنوا!؟
به نظر می‌رسد راه‌شان رااز رهبران فكری خود جدا كرده اند، چرا كه آن موقع می‌گفتند برای شكم انقلاب نكرده ایم ولی امروز معیشت خراب، آنها را نیز زیر فشار برده‌است. فریاد می‌كشند وشعار می‌دهند.به دنبال گوش شنوا می‌گردند.اندك اندك جمع مستان می‌رسد ولی با تمام تبلیغاتی كه می‌كنند، جمعیت آنها به40 نفر هم نمی‌رسد!   مردم از كنار آنها می گذرند و به نظر می‌رسد كه به شعارهای كاغذی این جماعت دیگر كسی توجهی ندارد. ملت به دنبال اقدام وعمل هستند.  اقدام‌وعملی كه رهبرمعظم انقلاب اول فروردین امسال آن را برای سال پیش رو مهم دانستند  و از دولت و ملت خواستند تا به شعار «اقتصاد مقاومتی،اقدام وعمل» توجه و آن را پیش برند.


   حرف ناحساب
به نظر می‌رسد برخی این شعار را نیز به كلید‌واژه ای تبدیل  كرده اند كه  توسط آن دولت را زیر تیغ انتقاد ببرند و در حالی‌كه‌هنوز 25 روز از ابتدای سال نگذشته است، دولت رابرای محقق نشدن شعار سال محاكمه‌كنند!


مشخص است دست برخی برای ملت ایران به خوبی رو شده‌است چرا كه اهالی میدان‌امام‌خمینی(س)تهران كه وزارت اقتصاد(محل تجمع) در آن واقع شده، همه به كار خود مشغول بودند و از كنار این جماعت گذر می‌كردند. پیك‌های موتوری محدوده كه چهره‌های خسته‌و زحمت‌كشی دارند، یك‌پا روی وسیله‌نقلیه خود نشسته و سیگار می كشند. آنهایی كه شاید بیشتر از هركدام از معترضان، جامعه و اقتصاد آنها را خسته‌كرده است.


   حق اعتراض، حقوق همه
نكته جالب مجوز تجمع این عزیزان است. آنها مدعی اند مجوز دارند ولی برای تعدادی اندك،  مسئله ای که از اساس ناممکن است. در قانون هیچگاه گفته نمی شود  مجوز برای گروهی محدود است  یا تعدادی مشخص باید باشند! و البته ای كاش همین مجوزها در زمان ریاست جمهوری سابق نیز به منتقدان داده می‌شد تا این وضعیت بر كشور حاكم نشود!تورم بالا نرود!بیكاری فشار نیاورد!ركود اقتصاد خانوار را نابود نكند وهزاران مشكل دیگر كه به دولت یازدهم به ارث رسیده، نفس ملت را تنگ نكند!


  سخنرانی  صداوسیمایی‌ها
چهره‌‌های آشنایی در میان آنها به چشم می‌خورد. حجت‌ا... عبدالملکی از چهره‌‌های شكست‌خورده لیست ائتلاف اصولگرایان در انتخابات هفتم اسفند و از كارشناسان صداوسیما نیز در این  بین برای معترضین نطق می‌كرد.


  مقصر اصلی را دریاب
سوال این است؛ این آشفتگان وضعیت اقتصادی در دوران قبل كجا بودند؟شاید در آن دوران این افراد بیكار نبودند و از طرق مختلف ارتزاق می‌‌كردند ولی با رفتن دولت احمدی‌نژاد دیگر جایی برای كسب درآمد ندارند!با این تفاسیر بهتر بود آدرس میدان 72 نارمك را به این افراد می‌دادند تا مكان اعتراض را آنجا اعلام می‌كردند و  باعث و بانی این مشكلات را  به پاسخگویی وا می‌داشتند.

 

در آخر باید اشاره كرد كه فشار اقتصادی مشكلی است كه ورق‌ پاره‌ها،قانون‌گریزی‌ها و فسادها به مردم ایران تحمیل كرد. حال كه دیگر ورق‌پاره ها كنار رفته وقانون تا حدودی اجرا می‌شود باید تجمع‌هایی در مكان‌‌های دیگر صورت گیرد تا جلوی فسادها،پولشویی‌هاورانت‌خواری‌ها گرفته شود و عاملان اصلی و نه مترسك‌های پوشالی این جریان به سزای كار خود برسند.


 اخبار اجتماعی  -  قانون 


ویدیو : امان از بیكاری!