البیت قطر زیباترین استادیوم در جهان : با وجود حواشی و تردیدهایی که در مورد ...


با وجود حواشی و تردیدهایی که در مورد برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر وجود دارد، مسئولین این کشور در حال آماده کردن خود برای این رویداد بزرگ ورزشی هستند. فارنت: چندی پیش «کمیته عالی تامین و نوسازی قطر» طرح دومین استادیوم فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را رونمایی کرد. ورزشگاه «البیت» با ۶۰ هزار نفر ظرفیت واقع در شهر الخور. پایگاه اینترنتی آرک‌دیلی، تصاویر و توضیحاتی از این استادیوم منتشر کرده‌است.

طراح این استادیوم، گروه معماری ناشناخته قطری با نام « دارالهندسه » است. با وجود ناشناخته بودن این گروه معماری، باید اعتراف کرد که این استادیوم طرحی بسیار زیبا و خیره کننده دارد.

طبق گفته طراحان، مبنای طراحی این استادیوم «بر اساس مفهومی کاملاً قطری و بر مبنای تاریخ و فرهنگ غرورآفرین قطر» بوده و شکل آن برداشتی است از «بیت الشعار» که چادرهایی به رنگ سیاه و سفید بودند که توسط عشایر قطری استفاده شده و نماد مهمان نوازی آنان از مسافران در حال گذر از کویر بودند.

زیباترین زن جهان , زیباترین دختر جهان , زیباترین خانه های جهان

البیت، در محله تازه تاسیس البیت، واقع در شهر الخور ساخته خواهد شد. محله الخور، بزودی مجهز به فروشگاه‌ها و رستوران‌های زنجیره‌ای شده و در آن فضای سبز جهت قدم زدن، ورزش و همچنین پیست دوچرخه سواری و اسب سواری اهالی و مهمانان ساخته خواهد شد.

ورزشگاه البیت، یکی از میزبانان بازی‌های نیمه نهایی جام جهانی خواهد بود. ضرفیت پیش بینی شده آن برای بازی‌های جام جهانی ۶۰ هزار نفر خواهد بود. البته پس از پایان جام جهانی، از صندلی‌های آن کاسته شده و ضرفیت آن به ۳۲ هزار نفر خواهد رسید.

صندلی‌های جداشده پس از این کاهش ضرفیت، «جهت گسترش و اشاعه فرهنگ فوتبال» به کشورهای دیگر اهدا خواهد شد.

زیباترین پسر جهان , زیباترین جاده های جهان , زیباترین زن جهان 2016

ساخت این ورزشگاه نمونه بارز یک بنای معماری با رعایت همه استانداردهای انرژی و زیست محیطی و … است. این ورزشگاه گواهی نامه بین المللی زیست محیطی LEED را داشته و همچنین گواهی نامه استاندارد توسعه پایدار GSAS را نیز دریافت کرده‌است. پس از کشته شدن یکی از کارگران (بخوانید برده‌ها) در پروژه‌ساخت استادیوم الوکره، استاندارد استفاده از نیروی کار نیز برای ساخت این استادیوم لحاظ شده‌است.

باوجود تمام حواشی‌ها و شاید دلخوشی نداشتن‌های ما ایرانی‌ها از قطر، باید اعتراف کرد که استادیوم فوتبال البیت، به جرأت زیباترین بنای ورزشی در جهان است. به نظر شما زیباترین استادیوم فوتبال در جهان کدام استادیوم است؟

زیباترین دختر جهان 2015 , زیباترین کتابخانه های جهان , زیباترین فرودگاه جهان

زیباترین زنان جهان در کدام کشورها هستند , زیباترین زنان جهان , زیباترین شهر جهان

عکس زیباترین دختر جهان , زیباترین جزیره جهان در فیلیپین , زیباترین حیوانات جهان


ویدیو : البیت قطر زیباترین استادیوم در جهان