افشای جزییات تازه از پشت پرده قتل قذافی : یك روزنامه ایتالیایی در گزارشی فاش ...


یك روزنامه ایتالیایی در گزارشی فاش كرد كه سازمان اطلاعات فرانسه در قتل معمر قذافی، رهبر سابق لیبی دست داشته است. خبرگزاری ایسنا: یك روزنامه ایتالیایی در گزارشی فاش كرد كه سازمان اطلاعات فرانسه در قتل معمر قذافی، رهبر سابق لیبی دست داشته است.

روزنامه ایتالیایی "كوریرا دلا سرا" در جدیدترین شماره خود با انتشار مقاله‌ای، اظهاراتی از محمود جبریل، نخست وزیر سابق لیبی را آورده كه در آن به احتمال دست داشتن سازمان‌های اطلاعاتی خارجی در كشتار معمر قذافی، ‌رهبر سابق لیبی اشاره شده است.

افشای پشت پرده یک بازی , پرده زبرا , پرده

در این اظهارات آمده است كه منابع دیپلماتیك غربی در طرابلس اعلام كرده‌اند فرانسه اولین كشوری بود كه از مرگ معمر قذافی بهره می‌برد.

جبریل در گفت‌وگو با شبكه ماهواره‌ای مصری "دریم" گفت: كشتن قذافی پس از دستگیری وی در20 اكتبر سال 2011 در حقیقت بنا به خواسته و تمایل گروه‌های خارجی صورت گرفت.

وی گفت: قذافی روابط گسترده‌ای با كشورهای مختلف و سران كشورها داشت اما چیزی كه جای سوال دارد این است كه به چه دلیل و با چه انگیزه‌ای انقلابیون پس از دستگیری بلافاصله وی را كشتند.

روزنامه كوریرا دلا سرا همچنین در تفسیر این گزارش اعلام كرد: بیشتر محافل دیپلماتیك غربی در طرابلس اعلام كرده‌‌اند در صورتی كه اظهارات جبریل درباره اینكه كشتن قذافی به نفع سازمان‌های بیگانه بوده و آن‌ها در این كشتار دست داشته‌اند صحت داشته باشد، بدون شك منظور سازمان‌ اطلاعات فرانسه است.

در روزنامه مذكور همچنین به تهدیدهای علنی قذافی علیه فرانسه، جزئیات روابط قذافی با نیكولا ساركوزی، رئیس جمهوری سابق فرانسه و حمایت‌های چند میلیون دلاری دیكتاتور لیبی از تبلیغات ساركوزی در انتخابات ریاست جمهوری وی در سال 2012 اشاره شده است.


ویدیو : افشای جزییات تازه از پشت پرده قتل قذافی